20.08.21, 12:42
Grupa Kino Polska TV: przychody w I półroczu 2021 r. wzrosły o ponad 20 proc.
Grupa Kino Polska TV SA opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 r. Przychody Grupy wzrosły o 20,5 proc. r/r – do 119,0 mln zł, zaś zysk netto wzrósł o 106,9 proc. r/r – do 19,3 mln zł.
Jak podkreśla firma, wzrost wyników Grupy w pierwszym półroczu 2021 r. to efekt rosnących przychodów we wszystkich głównych segmentach działalności spółki. Największy nominalny wzrost przychodów r/r odnotował segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, i wyniósł +8,1 mln zł (+15,5 proc. r/r) oraz segment Stopklatka – +6,1 mln zł (+45,3 proc. r/r). Dużą dynamikę wzrostu wykazały także segmenty Kanały marki Kino Polska – +3,4 mln zł (+23,4 proc. r/r) oraz Zoom TV, gdzie przychody wzrosły o 19,6 proc. r/r, do 1,5 mln zł. Lepsze wyniki miał też segment sprzedaży praw licencyjnych – +1,9 mln zł (+20,7 proc. r/r).
„Dane z pierwszego półrocza i drugiego kwartału br. wyraźnie pokazują, że nasz zdywersyfikowany model działalności oraz założenia biznesowe przynoszą oczekiwane efekty. Zwiększyliśmy rentowność i podwoiliśmy zysk netto, który jest wyraźnie wyższy nie tylko w porównaniu z poprzednim rokiem, ale także z poprzednimi latami. To dowód przede wszystkim na to, że nasza oferta programowa i dobrze dopasowane treści cieszą się uznaniem widzów. Jesteśmy także efektywni kosztowo i potrafimy zwiększać marżę w najważniejszych obszarach biznesowych Grupy” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.
Jak podkreśla w komunikacie Kino Polska TV, grupa stabilnie rozwija się zarówno na rynkach międzynarodowych, gdzie wzrost przychodów wyniósł 12,8 proc., jak i w kraju, gdzie odnotowano przychody wyższe o 24,8 proc. r/r. Sprzedaż reklam przyniosła łącznie 45,5 mln zł, tj. o 42,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji rosły w tempie ponad 9 proc. rocznie i wyniosły 61,1 mln zł, na co w dużym stopniu złożyły się lepsze wyniki sprzedaży segmentu kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych. W I połowie roku rentowność segmentu Stopklatka wyniosła 16,6 proc., wobec 4 proc. w I kw. i straty odnotowanej rok wcześniej.
W I połowie 2021 r. udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,51 proc. (SHR proc., all 16-49, live, dane: Nielsen) i był o 9,1 proc. większy niż rok wcześniej. Największe wzrosty oglądalności odnotowały kanały Kino Polska (+37,5 proc. r/r), Kino TV (+23,5 proc.) i Stopklatka (+13,8 proc.). Udział kanału Zoom TV wyniósł 0,52 proc. (SHR proc., all 16-49, live) i był wyższy niż kwartał wcześniej, ale niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 11,9 proc., co wynika m.in. ze zmian w pomiarach oglądalności kanałów dostępnych na MUX-8. Jak podkreśla firma, zjawisko to dotyka wszystkich kanałów dostępnych w ramach MUX8, przy czym Zoom TV notuje spadki poniżej średniej rynkowej. Jednak pomimo niższej oglądalności odnotowanej przez Zoom TV w omawianym okresie, kanał ten wygenerował przychody wyższe o niemal 20 proc. r/r.
W pierwszym półroczu 2021 r. widzowie poświęcili kanałom Grupy więcej czasu niż w analogicznym okresie rok temu. Średni dzienny czas oglądania stacji Grupy wyniósł niemal 44 minuty (ATS, All 16-49, live) i był aż o 6,7 proc. dłuższy niż w 1 H 2020 r. To wynik wyraźnie lepszy niż średnia rynkowa, gdzie wskaźnik ATS spadł o 6,7 proc. r/r.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze