28.07.21, 10:28

IMM: Onet najczęściej cytowany w czerwcu 2021 r.

Fot.: IMM

Według raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” w czerwcu 2021 r. media najczęściej, bo ponad 4 tys. razy powoływały się na materiały redakcji portalu Onet. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały kolejno tytuły TVN24 i Wp.pl. W liczbie od 2,7 tys. do 1,9 tys. natomiast znalazły się „Rzeczpospolita”, RMF FM i „Dziennik Gazeta Prawna”.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za czerwiec znajdują się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Radio Plus, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVP INFO oraz pięć tytułów prasowych „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express” i „Fakt”.

Największy skok, bo siedem pozycji w górę w stosunku do maja br. odnotowało Radio Plus, na którego antenie minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Kolejny wysoki wzrost w rankingu – pięć oczek odnotował „Dziennik Gazeta Prawna”. Redakcja DGP na łamach dziennika, m.in. opublikowała rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii. Media licznie cytowały również wywiad TVP Info z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie, m.in. komentował aktualne dane epidemiczne.

Rzeczpospolita bezkonkurencyjna

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce z 23 proc. wzrostem liczby powołań w stosunku do maja br. utrzymuje „Rzeczpospolita” (2,7 tys. cytowań). Drugie miejsce w kategorii zajął „Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą powołań o 33 proc. wyższą niż w zeszłym miesiącu (1,9 tys.). Pozycję trzecią podobnie, jak w maju zajęła „Gazeta Wyborcza” na poziomie 1,8 tys. cytowań. Z kolei najwyższy wzrost odnotował miesięcznik „Perspektywy”, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. Zestawienie zamyka tygodnik „Polityka” ze zmianą miejsca aż o trzynaście oczek. Redakcja jako pierwsza nieoficjalnie zapowiedziała, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.

TVP Sport w górę

Podium najbardziej opiniotwórczych stacji TV zajęły kolejno: TVN 24 (3,1 tys. wzmianek), Polsat News (1,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,4 tys. powołań). Na miejscu czwartym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii, uplasowała się TVP Sport (740). Na stację często powoływano się w związku z przeprowadzanymi rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020. O sześć miejsc w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat Sport (200 powołań), głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów.

Wzrost Radia PLUS

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,6 tys. razy. Podobnie jak w maju, miejsce drugie w rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Podium zamyka Radio Plus ze wzrostem liczby cytowań i zmianą miejsca o dwa oczka. O tę samą liczbę zmieniła się pozycja Polskiego Radia Programu Trzeciego, na które licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.

Onet pozostaje liderem

Niezmiennym liderem kategorii portale internetowe pozostaje Onet.pl, cytowany w czerwcu 4,4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 3,1 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Wpolityce.pl – redakcja, m.in. przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, w której dopytywała o szczegóły porozumienia Kukiz’15 z partią PiS. Ze wzrostowym wynikiem o dwa oczka w stosunku do maja br. ranking zamyka Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.


Miejsce pierwsze w kategorii tygodniki i dwutygodniki utrzymuje „Wprost”, cytowany w czerwcu w innych mediach 430 razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik „Sieci” z liczbą 359 powołań. Aż o pięć pozycji wyżej uplasował się natomiast tygodnik „Polityka” (281 wzmianek). Z wynikiem 226 wzmianek czwarte miejsce zajął „Newsweek”. Ranking ponownie zamyka tygodnik „Do Rzeczy” (221).

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy, cytowany w czerwcu łącznie 297 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Forbes (225) i Press (160). Miejsce czwarte przypada na Twój Styl, a całe zestawienie ze wzrostem o cztery oczka również zamyka kobiecy miesięcznik – magazyn Pani.

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Pulsu Biznesu”. Czwarte miejsce zajmuje magazyn „Forbes”, a ranking zamyka „Gazeta Bankowa”, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął „Dziennik Zachodni”. Pozycja trzecia nadal należy do „Gazety Krakowskiej” z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce ex aequo zajmują „Tygodnik Podhalański” i „Gazeta Wrocławska” (70 wzmianek). Ranking zamyka natomiast Radio Gdańsk z liczbą 68 materiałów w innych mediach.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2021 r.

Komentarze

Powiązane

24.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 listopada?
23.11.22, 12:22
| prasa » informacje
Magazyn He-Man and the Masters of the Universe od Wydawnictwa Story House Egmont
Wydawnictwo Story House Egmont wprowadza na rynek prasowy magazyn „He-Man and the Masters of the Universe” inspirowany serialem animowanym pod tym samym tytułem, który jest dostępny na platformie Netflix.
23.11.22, 10:36
| prasa » informacje
Koniec zwolnień grupowych w Ringier Axel Springer Polska
22 listopada br. w Ringier Axel Springer Polska zakończono proces zwolnień grupowych.
23.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 listopada?
22.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 listopada?
21.11.22, 13:18
| prasa » informacje
Agora w III kwartale 2022 r.: wyniki finansowe pod presją pogarszającej się sytuacji rynkowej
W III kwartale 2022 r. wyniki Grupy Agora były pod presją pogarszających się warunków makroekonomicznych oraz rosnących kosztów operacyjnych. Grupa utrzymała jednak dotychczasowy poziom przychodów, przede wszystkim dzięki odbudowie wpływów z działalności kinowej. 
21.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 listopada?
20.11.22, 21:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z zrelacjonuje mundial w Przeglądzie Sportowym i w kanale Total Sport
Adam Pawlukiewicz zostanie felietonistą „Przeglądu Sportowego” w trakcie Mistrzostw Świata w Katarze, jego teksty będą pokazywały biznesową i marketingową stronę Mundialu oraz opisywały mistrzostwa z perspektywy kibiców, którzy wybierają się do Dohy.
20.11.22, 12:05
| prasa » informacje
Skarbu Kibica na mundial 2022 z Przeglądem Sportowym i Faktem
Z okazji Mistrzostw Świata w Katarze 2022 redakcja Przeglądu Sportowego przygotowała specjalne wydanie „Skarbu Kibica”, które 18 listopada br. ukazało się wraz z „Przeglądem Sportowym” i „Faktem”.
20.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 listopada?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.