28.06.21, 10:00
Zawsze Blisko Ludzi - drugi etap kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk
Od lutego 2021 r. trwały prace projektowe nad stworzeniem nowej kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk, największego nadawcy publicznego na Pomorzu. Do współpracy zaangażowano specjalistów w dziedzinie projektowania informacji wizualnej oraz samych radiowców – ludzi tworzących Radio Gdańsk na co dzień.
Punktem odniesienia do pracy nad docelowym, kompletnym komunikatem informacyjno-wizualnym dedykowanym odbiorcom była aktualna oferta programowa Radia Gdańsk. Współpracując w trybie warsztatowym, zespół projektowy określił kierunek znaczeniowy informacji, koncentrując się na prospołecznej funkcji radia.
„Zawsze blisko ludzi” to hasło przewodnie empatycznej kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk, prezentowanej w maju i czerwcu w przestrzeni publicznej. Biorąc pod uwagę dynamikę rozpowszechniania informacji w internecie, czyli równoległej przestrzeni publicznej, skoncentrowaliśmy się na pytaniu, jak w tradycyjnej przestrzeni audialnej najlepiej wykorzystać możliwości i narzędzia dedykowane publikacjom w przestrzeni wirtualnej. Słowem, w jaki sposób internet może stanowić dla słuchaczy Radia Gdańsk naturalne wzmocnienie przekazu, opartego o wyrazistość znanej i lubianej od lat anteny.
Kampania „Zawsze blisko ludzi” tokompletny produkt wizerunkowy, dedykowany odbiorcom Radia Gdańsk, traktujących internet nie jako konkurencję czy destrukcję, lecz poszerzoną i elastyczną ofertę medium znanego od lat.
W pierwszym (majowym) etapie kampanii, na obszarze całego województwa pomorskiego rozlokowano kilkadziesiąt charakterystycznych billboardów oraz zestawów posterów (w środkach komunikacji miejskiej) z logotypem Radia Gdańsk. Przy pomocy pozytywnych haseł, nawiązujących do codziennej dziennikarskiej pracy, Radio Gdańsk symbolicznie pozdrowiło słuchaczy, jednocześnie przypominając o swojej ofercie programowej. Pierwsza część kampanii odwoływała się do tradycyjnej siły rozgłośni jako powszechnie rozpoznawalnego i lubianego najstarszego medium regionu, druga jej część jest przede wszystkim propozycją dla odbiorców, będących aktywnymi członkami społeczności internetowej.
W czerwcu (w tych samych miejscach) w realnej przestrzeni dróg i miejscowości Pomorza pojawiły się nowe billboardy i nowe hasła z puentą w formie serwisu internetowego „ZawszeBliskoLudzi.pl”. Obydwa etapy kampanii utrzymane zostały w określonym i konsekwentnym stylu wizualnym, zobrazowanym podstroną www, a ich graficzne zróżnicowanie jest podkreśleniem faktu, że w transporcie informacji na szeroką skalę współcześnie coraz bardziej uczestniczy technologia. Przygotowana w ramach kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk strona internetowa „ZawszeBliskoLudzi.pl” to nie tylko jej nowoczesna puenta i szybkie łączenie z www.radiogdansk.pl . To przede wszystkim wygodnie i atrakcyjne internetowe narzędzie kontaktu z ludźmi Radia Gdańsk, którzy trafnie określając tempo i rytm rozwoju dorobku rozgłośni, korzystają z najnowszych osiągnięć dla budowania więzi z słuchaczami.
Obydwie odsłony kampanii, zarówno w wersji outdoorowej, jak i prowadzonej w internecie przypominają, że gdańska rozgłośnia od lat informuje, interweniuje i pomaga oraz kulturalnie, sportowo i muzycznie uczestniczy we wszystkich aspektach życia mieszkańców regionu. Kampania wizerunkowa „ZawszeBliskoLudzi.pl” to ponadczasowa suma walorów potencjału Radia Gdańsk zaprezentowana w nowej, dynamicznej formie typograficznego opracowania przy arcyważnym udziale nowoczesnej technologii. To poszerzenie oferty dla tych słuchaczy, którzy aktywnie funkcjonują w przestrzeni internetu, stanowiącego istotny element obiegu współczesnych mediów w Polsce.
Ponieważ w procesach komunikacyjnych autopromocja jest wciąż dla nadawców skutecznym i tanim narzędziem, a oryginalne jej formy stanowią efektywny instrument uzyskiwania uwagi odbiorców, druga część kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk promowana jest przede wszystkim w internecie. Banery autopromocyjne „ZawszeBliskoLudzi.pl” dostępne są na wybranych portalach branżowych i informacyjnych. Każdy z nich prowadzi odbiorcę na stronę internetową i zachęca do wyboru Radia Gdańsk jako wiarygodnego, atrakcyjnego i znanego od lat publicznego nadawcy na Pomorzu.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze