18.03.21, 10:11

E-mail wciąż popularny

Wysłane i odebrane wiadomości e-mail w ramach serwerów home.pl w 2020 r. w poszczególnych godzinach.
Fot.: materiały prasowe

Mimo popularności darmowych komunikatorów poczta e-mail pozostaje jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, szczególnie w firmach. Przeciętny polski przedsiębiorca lub pracownik musi poświęcić ok. 1 godz. dziennie na odbieranie i wysyłanie maili – wynika z badania home.pl.

Badani użytkownicy poczty e-mail w 2020 r. wysłali i odebrali łącznie 6 mld wiadomości. Według danych home.pl pojedynczy użytkownik skrzynki wysyła i odbiera rocznie 2524 wiadomości. Daje to wynik prawie 50 e-maili tygodniowo i około siedmiu dziennie. „Trzeba mieć na uwadze, że część z przebadanych skrzynek e-mail jest wykorzystywana do niszowych zadań i akcji specjalnych. Niektóre z nich powstają jedynie po to, by obsługiwać pewne procesy techniczne, na przykład instalację certyfikatu SSL, która wykonywana jest raz do roku. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, liczba maili w przeciętnej, używanej na co dzień skrzynce przedsiębiorcy, może wzrosnąć do nawet 20 dziennie. Oczywiście zdarzają się też skrzynki firmowe, w ramach których liczba wysłanych i odebranych maili w typowy dzień roboczy przekroczy 100” – mówi Agnieszka Wojsznis, Head of Customer Development w home.pl.

Wydarzenia z 2020 r. w wielu branżach wymusiły zmianę w podejściu do prowadzenia własnej działalności. Dynamikę zmian napędzały newsy o koronawirusie i bieżące wytyczne związane z lockdownem. Przedsiębiorcy poświęcali sporo czasu na dostosowanie się do nowej rzeczywistości.

Najwięcej maili polscy przedsiębiorcy i ich pracownicy wysyłają i odbierają na początku tygodnia. Moment kulminacyjny następuje we wtorek. W ten dzień skrzynki przetwarzają 19,3 proc. maili. W drugiej części tygodnia firmy komunikują się nieco mniej. Warto zwrócić uwagę, że pomimo najniższych wartości w sobotę i niedzielę, używanie skrzynek mailowych w tych dniach nie zamiera. Pokazuje to, że spora część przedsiębiorców pracuje także w weekendy.

Polski przedsiębiorca lub jego pracownik w 2020 r. najwięcej wiadomości e-mail wysłał w listopadzie, choć skrzynki działały intensywnie w całym ostatnim kwartale zeszłego roku. Na niższym poziomie utrzymują się liczby od marca do czerwca. Odzwierciedla do sytuację związaną z pandemią koronawirusa.

Według badania home.pl w typowy dzień roboczy największą aktywność w korzystaniu ze skrzynek e-mail wśród przedsiębiorców i pracowników odnotowuje się między 8.00 a 15.00. Zatem pomimo przejścia wielu osób na pracę zdalną utrzymała się tendencja do wykonywania obowiązków w tradycyjnych godzinach.

W badaniu wzięto pod uwagę ponad 2,3 mln skrzynek e-mail, które działają na serwerach home.pl. Przeważająca większość z nich należy do małych i średnich przedsiębiorców oraz ich pracowników. Dane pochodzą z 2020 r.

Komentarze

Powiązane

04.12.22, 23:00
| internet » informacje
20 lat istnienia serwisu dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Z tej okazji redakcja przygotowała sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość.
29.11.22, 18:12
| internet » informacje
Be Healthy Magazine. Serwis WP abcZdrowie z miesięcznikiem premium
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik Premium „Be Healthy Magazine”, który jest skierowany do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Każde kolejne wydanie poświęcone będzie innemu tematowi.
27.11.22, 13:30
| radio » informacje | internet » informacje
Jimi Hendrix bohaterem specjalnego serwisu internetowego Polskiego Radia
Z okazji 80. rocznicy urodzin Jimiego Hendrixa, portal PolskieRadio.pl przygotował serwis specjalny hendrix.polskieradio.pl poświęcony jednemu z najważniejszych muzyków w historii rocka. Choć żył tylko 27 lat i nagrał tylko trzy albumy studyjne, uważany jest za najważniejszego i najbardziej wpływowego gitarzystę w historii muzyki rockowej.
23.11.22, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
Podcast Roku. Konkurs imienia redaktora Janusza Majki. Lista laureatów
Podczas uroczystej Gali w Rzeszowie ogłoszono laureatów w konkursie mienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku.
22.11.22, 16:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska: zysk EBITDA w III kwartale 2022 r. to blisko 96 mln zł
Skorygowany zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2022 r. wyniósł prawie 96 mln zł. To oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Po wzroście o ponad 20 proc. przychody spółki wyniosły 271 mln zł, a zysk netto to prawie 51 mln zł. 
21.11.22, 07:00
| radio » informacje | internet » informacje
Mikrofon TOK FM i Sport.pl Live z wydaniami specjalnymi na czas mundialu w Katarze
Radio TOK FM i Sport.pl przygotowały kolejne wspólne propozycje programowe z okazji mundialu. Na antenie stacji oraz na stronach serwisu w najbliższych tygodniach pojawią się wydania specjalne programów „Mikrofon TOK FM” oraz „Sport.pl Live”, współprowadzone przez dziennikarzy z obu redakcji.
20.11.22, 21:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z zrelacjonuje mundial w Przeglądzie Sportowym i w kanale Total Sport
Adam Pawlukiewicz zostanie felietonistą „Przeglądu Sportowego” w trakcie Mistrzostw Świata w Katarze, jego teksty będą pokazywały biznesową i marketingową stronę Mundialu oraz opisywały mistrzostwa z perspektywy kibiców, którzy wybierają się do Dohy.
18.11.22, 19:10
| internet » informacje
Game Planet udostępnia piłkarski quiz Sędzia
18 listopda br. serwis Game Planet udostępnił quiz piłkarski „Sędzia”. Gra pozwala nabyć wiedzę i umiejętności arbitra na boisku piłkarskim. 
18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.