02.02.21, 08:00

Dziennikarze tęsknią za tradycyjnymi konferencjami

Wyniki badania, fot.: materiały prasowe

Pomimo trwającej pandemii niemal co drugi dziennikarz (43,4 proc.) wolałby wziąć udział w tradycyjnej konferencji offline zamiast online - wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli mediów.

W badaniu wzięli udział dziennikarze zajmujący się rozmaitą tematyką, m.in. technologią, motoryzacją, biznesem i gospodarką. Organizatorem badania była agencja OneMulti wraz z zespołem analitycznym InsightOut Lab, a partnerami byli PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz panel Ariadna. W niespełna miesiąc powstał obraz konferencji online widziany oczami dziennikarzy.

Aż 73,8 proc. ankietowanych dziennikarzy tęskni za tradycyjnymi, stacjonarnymi konferencjami (36,9 proc. - zdecydowanie; 36,9 proc. - raczej), co jest zbieżne z ogólnymi preferencjami w tym zakresie, ponieważ na pytanie „W jakim typie konferencji prasowych wolisz uczestniczyć?”, 59 proc. przedstawicieli mediów odpowiedziało „w konferencjach tradycyjnych, organizowanych w fizycznym miejscu”, 28,7 proc. - w konferencjach online, transmitowanych przez internet”, a 12,3 proc. zaznaczyło odpowiedź „trudno powiedzieć”.

O tym, jak bardzo części dziennikarzy brakuje tradycyjnych konferencji, mogą świadczyć odpowiedzi na jedno z pytań zadanych w badaniu: „Wyobraź sobie, że obecnie, gdy trwa pandemia, masz do wyboru dwie konferencje, z których jedna odbywa się online (przez internet), a druga tradycyjnie (offline). Który typ konferencji wybierzesz, zakładając, że obie są dla Ciebie równie ciekawe?”. Co zaskakujące, aż 43,4 proc. ankietowanych dziennikarzy wybrało konferencję tradycyjną. W pytaniu zakładającym koniec pandemii konferencję offline (tradycyjną) wskazało 73 proc. badanych. Co czwarty badany (27 proc.), mimo zakończenia pandemii, wybrał udział w konferencji online.

Niemal wszyscy (93,4 proc.) przebadani przez InsightOut Lab dziennikarze brali udział w minimum jednej konferencji online zorganizowanej w 2020 r., z czego największa grupa (46,7 proc.) uczestniczyła w od 6 do 20 takich wydarzeniach, a 20,4 proc. - w więcej niż 21.

Wśród plusów (możliwość wielokrotnego wyboru) najczęściej wymieniane były: oszczędność czasu (54,1 proc.), nietracenie czasu na dojazd na konferencję (53,3 proc.), możliwość uczestniczenia niezależnie od miejsca, w którym odbywa się konferencja (51,6 proc.), możliwość łatwej rejestracji i odtworzenia przebiegu konferencji w późniejszym czasie (30,3 proc.).
Choć najpopularniejsze zalety konferencji online są wynikiem ich natury (oszczędność czasu związana np. z dojazdem), to wymieniana przez aż 30,3 proc. możliwość odtworzenia przebiegu konferencji w późniejszym czasie zależy od organizatora wydarzenia.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję OneMulti i zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów za pośrednictwem systemu ankietowego Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna w dniach od 8 grudnia 2020 r. do 4 stycznia 2021 r. metodą CAWI. Próba efektywna N=122 dziennikarzy z całej Polski.

Komentarze

Powiązane

02.02.23, 01:00
| prasa » wywiady
Codziennik medialny: 2 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 lutego?
01.02.23, 09:00
| prasa » informacje
Dziennikarze medyczni 2022 roku (lista laureatów)
W sali Dacota Hotelu Airport Okęcie, 27 stycznia br. rozstrzygnięto Konkurs na Dziennikarza Medycznego Roku. Organizatorem wydarzenia do 15 lat jest Stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia.
01.02.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 lutego?
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
30.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 stycznia?
29.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 stycznia?
28.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 stycznia?
27.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 stycznia?
26.01.23, 18:00
| prasa » informacje
Nowy Skarb Kibica Ekstraklasy na wiosenny sezon 2022/23
27 stycznia br. w sprzedaży ukaże się „Skarb Kibica: Ekstraklasa Sezon 2022/23 – Wiosna” (RASP).
26.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 stycznia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.