18.01.21, 12:33

Prezes PR o słuchalności Polskiego Radia: wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień”

Logo Trójki
Fot.: materiały prasowe

Agnieszka Kamińska, Prezes Polskiego Radia w wywiadzie dla PAP, odniosła się, m.in. do spadku słuchalności Trójki, a także do metodologii prowadzonych badań radiowych.

Jak podkreśla Agnieszka Kamińska w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej, problem w Trójce narastał od dawna. „Przez ponad 20 lat przy praktycznie nieustannie spadającej słuchalności, tylko jedna dyrekcja Programu Trzeciego podjęła próbę odważnych zmian na lepsze w warstwie programowej i w strukturze anteny. Było to za prezesury Krzysztofa Czabańskiego w latach 2006-2008, kiedy dyrektorem Trójki został red. Krzysztof Skowroński. Ale potem nastąpił powrót do stanu poprzedniego, do lat 80. i 90.” – mówi Kamińska. Jak podkreśla Prezes PR, świat się zmienił, zmieniają się media, zmieniają się odbiorcy i ich sposób "konsumowania" mediów. „Dlatego znów były konieczne odważne zmiany. I obecny dyrektor Michał Narkiewicz-Jodko wraz z zespołem właśnie teraz je wprowadzają. W ramówce są nowe audycje, sporo nowych i ciekawych osobowości wśród prowadzących, a przede wszystkim od nowa sformatowany profil muzyczny” – podkreśla Kamińska.

PAP zapytał o ostatnie wyniki słuchalności, które pokazują spadki. Prezes PR przekonuje, że w Polsce nie prowadzi się pomiarów realnej słuchalności w oparciu np. o telemetrię. „Jedyne tzw. badanie "słuchalności" to badanie Radio Track robione na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (KBR). Jest to telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej "słuchalności" stacji radiowych. Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości, m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych” – mówi Kamińska. Podkreśla również, że Polskie Radio nie jest członkiem KBR i nie ma realnego wpływu ani na metodologię, ani na sposób prowadzenia tych badań. „(Badania) znacznie przeszacowują duże miasta, a nie "doświetlają" reszty Polski. Nie obejmują też osób w wieku powyżej 75 lat. Oznacza to, że osoby z mniejszych miejscowości oraz osoby starsze są pomijane. Ich głos się nie liczy, bo mają mniejszą siłę nabywczą? W związku z tym to badanie nie uwzględnia charakteru i obowiązków nadawców publicznych. Dlatego potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję” – dodaje Kamińska.

Prezes PR podkreśliła również, że wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień widoczną w części mediów, skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu”.

KBR mimo naszych próśb, nie odniósł się do zarzutów Prezes Polskiego Radia. 

Komentarze

Powiązane

18.09.23, 14:43
| radio » informacje | internet » informacje
Onet uruchomił Radio Onet na wybory
Ruszyło Radio Onet z codzienną ramówką przygotowaną specjalnie z okazji nadchodzących wyborów parlamentarnych. Portal przygotował również serwis wyborczy, a także codzienny newsletter wyborczy.
18.09.23, 11:01
| radio » informacje
Urodzinowa trasa Radia ZET. Stacja spełni wybrane życzenia słuchaczy
Radio ZET rusza w swoją urodzinową trasę po Polsce. 28 września br. stacja skończy 33 lata.
17.09.23, 13:00
| radio » informacje
48. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni na antenach Jedynki i Trójki
W dniach 18 – 23 września br. odbędzie 48. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, którego patronem medialnym jest Polskie Radio. Jedynka i Trójka zaplanowały rozmowy, audycje plenerowe i relacje dziennikarskie z wydarzenia.
17.09.23, 09:00
| radio » informacje
Skarb. Pierwsze słuchowisko kryminalne w ofercie Radia 357
Radio 357 rusza z emisją pierwszego słuchowiska kryminalnego „Skarb”, którego scenariusz oparty jest na prawdziwych wydarzeniach. Produkcja powstała wspólnie z Krajm Story.
15.09.23, 11:45
| radio » informacje
Muzyczne wybory. Gwiazdy rządzą w Radiu Złote Przeboje
Słuchacze Radia Złote Przeboje będą mogli wziąć udział w muzycznych wyborach z udziałem artystów. Zwieńczeniem akcji "Gwiazdy rządzą w Radiu Złote Przeboje" będzie "Wielki muzyczny wieczór wyborczy".
14.09.23, 18:04
| radio » informacje
Tu się dzieje! Radio ZET promuje jesienną ramówkę
Pod hasłem "Tu się dzieje!" rusza kampania reklamowa Radia Zet, która będzie promowała jesienną ramówkę stacji. Działania promocyjne obejmą telewizję, sieci kin, internet oraz nośniki reklamy zewnętrznej.
14.09.23, 14:11
| radio » informacje | internet » informacje
Blaski i cienie. Anna Gacek z nowym podcastem w Audiotece
Po audycji „Sweet Teens”, Anna Gacek powraca na łamy Audioteki z nowym podcastem. W premierowym projekcie będzie przybliżać słuchaczom autobiografie osób z pierwszych stron gazet. Każdy odcinek to jedna książka, jeden życiorys, jedna dobrze opowiedziana historia.
14.09.23, 11:45
| radio » informacje
Tytus Hołdys współgospodarzem Listy Przebojów Muzyki Filmowej w RMF Classic
Od jesiennej ramówki „Lista Przebojów Muzyki Filmowej” RMF Classic będzie miała dwoje prowadzących – do Jadwigi Polus dołącza Tytus Hołdys.
13.09.23, 18:00
| radio » badania rynku
Olsztyn: RMF FM liderem, Antyradio awansuje na drugie miejsce
RMF FM pozostaje niezagrożonym liderem w Olsztynie. Na drugie miejsce awnasowało Antyradio - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. (Olsztyn).
13.09.23, 07:00
| radio » badania rynku
RMF FM traci. Radio Zet z najlepszym wynikiem od 2014 r.
Radio RMF FM pozostaje absolutnym liderem, ale udział stacji wyraźnie stopniał. Z kolei Radio Zet zanotowało duży wzrost tzw. Słuchalności - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 czerwca 2023 r. do 30 września 2023 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.