18.01.21, 12:33

Prezes PR o słuchalności Polskiego Radia: wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień”

Logo Trójki
Fot.: materiały prasowe

Agnieszka Kamińska, Prezes Polskiego Radia w wywiadzie dla PAP, odniosła się, m.in. do spadku słuchalności Trójki, a także do metodologii prowadzonych badań radiowych.

Jak podkreśla Agnieszka Kamińska w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej, problem w Trójce narastał od dawna. „Przez ponad 20 lat przy praktycznie nieustannie spadającej słuchalności, tylko jedna dyrekcja Programu Trzeciego podjęła próbę odważnych zmian na lepsze w warstwie programowej i w strukturze anteny. Było to za prezesury Krzysztofa Czabańskiego w latach 2006-2008, kiedy dyrektorem Trójki został red. Krzysztof Skowroński. Ale potem nastąpił powrót do stanu poprzedniego, do lat 80. i 90.” – mówi Kamińska. Jak podkreśla Prezes PR, świat się zmienił, zmieniają się media, zmieniają się odbiorcy i ich sposób "konsumowania" mediów. „Dlatego znów były konieczne odważne zmiany. I obecny dyrektor Michał Narkiewicz-Jodko wraz z zespołem właśnie teraz je wprowadzają. W ramówce są nowe audycje, sporo nowych i ciekawych osobowości wśród prowadzących, a przede wszystkim od nowa sformatowany profil muzyczny” – podkreśla Kamińska.

PAP zapytał o ostatnie wyniki słuchalności, które pokazują spadki. Prezes PR przekonuje, że w Polsce nie prowadzi się pomiarów realnej słuchalności w oparciu np. o telemetrię. „Jedyne tzw. badanie "słuchalności" to badanie Radio Track robione na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (KBR). Jest to telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej "słuchalności" stacji radiowych. Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości, m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych” – mówi Kamińska. Podkreśla również, że Polskie Radio nie jest członkiem KBR i nie ma realnego wpływu ani na metodologię, ani na sposób prowadzenia tych badań. „(Badania) znacznie przeszacowują duże miasta, a nie "doświetlają" reszty Polski. Nie obejmują też osób w wieku powyżej 75 lat. Oznacza to, że osoby z mniejszych miejscowości oraz osoby starsze są pomijane. Ich głos się nie liczy, bo mają mniejszą siłę nabywczą? W związku z tym to badanie nie uwzględnia charakteru i obowiązków nadawców publicznych. Dlatego potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję” – dodaje Kamińska.

Prezes PR podkreśliła również, że wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień widoczną w części mediów, skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu”.

KBR mimo naszych próśb, nie odniósł się do zarzutów Prezes Polskiego Radia. 

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
28.11.22, 14:36
| radio » informacje
Tylko świąteczne piosenki w RMF Classic. Halina Mlynkova z koncertem dla słuchaczy stacji i platformy RMF Classic+
Od 1 grudnia br. RMF Classic będzie nadawać świąteczne piosenki przez cały dzień. Z kolei 12 grudnia br. odbędzie się koncert dla słuchaczek i słuchaczy RMF Classic i RMF Classic+ Haliny Mlynkowej, która zaśpiewa najpiękniejsze utwory z polskich filmów oraz specjalną, świąteczną piosenkę rozgłośni napisaną przez Artura Andrusa.
28.11.22, 11:41
| radio » badania rynku
RMF FM nowym liderem w Radomiu
W Radomiu Radio RMF FM strąciło z pocycji lidera Radio Rekord FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2022 r. do 31 października 2022 r. (Radom).
28.11.22, 09:10
| radio » informacje
Marek Owsiński nie żyje
Jak poinformowała Informacyjna Agencja Radiowa, zmarł Marek Owsiński – dziennikarz, działacz Solidarności, radiowiec związany z Polskim Radiem i Radiem Eska.
27.11.22, 13:30
| radio » informacje | internet » informacje
Jimi Hendrix bohaterem specjalnego serwisu internetowego Polskiego Radia
Z okazji 80. rocznicy urodzin Jimiego Hendrixa, portal PolskieRadio.pl przygotował serwis specjalny hendrix.polskieradio.pl poświęcony jednemu z najważniejszych muzyków w historii rocka. Choć żył tylko 27 lat i nagrał tylko trzy albumy studyjne, uważany jest za najważniejszego i najbardziej wpływowego gitarzystę w historii muzyki rockowej.
26.11.22, 09:52
| radio » informacje
Seria Kryminalna. Nowy podcast Onetu
25 listopada br. odbyła się premiera nowego podcastu Onet ,,Seria Kryminalna”, opowiadającego o głośnych historiach kryminalnych. Historie przestępców zostały zebrane przez dziennikarzy Onetu. 
25.11.22, 17:15
| radio » informacje
Koncert Dominiki Płonki 25 listopada w Czwórce
25 listopada br. w radiu Czwórka, odbędzie się koncert  Dominiki Płonki. Początek transmisji po godz. 18.00 na Facebooku, kanale YouTube Czwórki oraz na stronie internetowej czworka.online.
25.11.22, 16:05
| radio » informacje
Spełniamy marzenia po raz szósty w Radiu ZET
Radio Zet rusza z szóstą edycją akcji „Spełniamy marzenia”. Kolejna odsłona konkursu potrwa do 9 grudnia br.
24.11.22, 16:45
| radio » informacje
Adam Mickiewicz w Pałacu w Śmiełowie. II część słuchowiska Tomasza Mana w Trójce
Program 3 Polskiego Radia zaplanowało premierę II części słuchowiska „Adam Mickiewicz w Pałacu w Śmiełowie” autorstwa i w reżyserii Tomasza Mana. Na „Scenie Teatralnej Trójki” znakomitości będzie można usłyszeć: Marię Pakulnis, Andrzeja Mastalerza i Małgorzatę Rożniatowską.
23.11.22, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
Podcast Roku. Konkurs imienia redaktora Janusza Majki. Lista laureatów
Podczas uroczystej Gali w Rzeszowie ogłoszono laureatów w konkursie mienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.