18.01.21, 12:33
Prezes PR o słuchalności Polskiego Radia: wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień”
Agnieszka Kamińska, Prezes Polskiego Radia w wywiadzie dla PAP, odniosła się, m.in. do spadku słuchalności Trójki, a także do metodologii prowadzonych badań radiowych.
Jak podkreśla Agnieszka Kamińska w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej, problem w Trójce narastał od dawna. „Przez ponad 20 lat przy praktycznie nieustannie spadającej słuchalności, tylko jedna dyrekcja Programu Trzeciego podjęła próbę odważnych zmian na lepsze w warstwie programowej i w strukturze anteny. Było to za prezesury Krzysztofa Czabańskiego w latach 2006-2008, kiedy dyrektorem Trójki został red. Krzysztof Skowroński. Ale potem nastąpił powrót do stanu poprzedniego, do lat 80. i 90.” – mówi Kamińska. Jak podkreśla Prezes PR, świat się zmienił, zmieniają się media, zmieniają się odbiorcy i ich sposób "konsumowania" mediów. „Dlatego znów były konieczne odważne zmiany. I obecny dyrektor Michał Narkiewicz-Jodko wraz z zespołem właśnie teraz je wprowadzają. W ramówce są nowe audycje, sporo nowych i ciekawych osobowości wśród prowadzących, a przede wszystkim od nowa sformatowany profil muzyczny” – podkreśla Kamińska.
PAP zapytał o ostatnie wyniki słuchalności, które pokazują spadki. Prezes PR przekonuje, że w Polsce nie prowadzi się pomiarów realnej słuchalności w oparciu np. o telemetrię. „Jedyne tzw. badanie "słuchalności" to badanie Radio Track robione na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (KBR). Jest to telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej "słuchalności" stacji radiowych. Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości, m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych” – mówi Kamińska. Podkreśla również, że Polskie Radio nie jest członkiem KBR i nie ma realnego wpływu ani na metodologię, ani na sposób prowadzenia tych badań. „(Badania) znacznie przeszacowują duże miasta, a nie "doświetlają" reszty Polski. Nie obejmują też osób w wieku powyżej 75 lat. Oznacza to, że osoby z mniejszych miejscowości oraz osoby starsze są pomijane. Ich głos się nie liczy, bo mają mniejszą siłę nabywczą? W związku z tym to badanie nie uwzględnia charakteru i obowiązków nadawców publicznych. Dlatego potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję” – dodaje Kamińska.
Prezes PR podkreśliła również, że wyniki ankiet KBR odzwierciedlają „zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień widoczną w części mediów, skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu”.
KBR mimo naszych próśb, nie odniósł się do zarzutów Prezes Polskiego Radia.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze