07.01.21, 07:00

Andrej Modic: W 2020 r. podwoiliśmy liczbę klientów platformy LokalnyRolnik.pl

Andrej Modic
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Andrejem Modicem, właścicielem platformy LokalnyRolnik.pl.

Kuba Wajdzik: Żyjemy i działamy w bardzo ciężkim czasie dla gospodarki. Jak radzi sobie platforma LokalnyRolnik.pl w czasie pandemii?

Andrej Modic: Czas, w którym od ostatnich miesięcy przyszło nam żyć i prosperować, dla jednych okazał się być przekleństwem, a dla innych błogosławieństwem. Mamy to szczęście, że LokalnyRolnik.pl w pandemii mocno zdobył na popularności. Udało nam się – porównując aktualny rok do ubiegłego – podwoić liczbę klientów i sprzedaż. Bardzo nas to cieszy. Nie tylko z perspektywy biznesowej, ale również z perspektywy realizowania naszej misji, której jednym z filarów jest dbanie o to, by społeczeństwo było zdrowe. Cieszy nas to, że ludzie coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że nie ma nic cenniejszego od zdrowia, które budujemy zwłaszcza odżywiając się w odpowiedni sposób. Szkoda, że dzieje się to dopiero w obliczu pandemii, ale lepiej później niż wcale.

KW: Czym platforma różni się od innych serwisów z sektora e-grocery w Polsce? Co dzisiaj jest największym wyzwaniem dla platformy?

AM: LokalnyRolnik.pl zdecydowanie różni się od pozostałych serwisów e-grocery dostępnych w Polsce. Nie jesteśmy bowiem sklepem internetowym, a wirtualnym targowiskiem. Działamy w modelu marketplace, czyli udostępniamy rolnikom i rzemieślnikom przestrzeń do sprzedawania tego, co wyhodowali, wytworzyli. Swoje stacjonarne stragany przenoszą do internetu, sporo na tym zyskując. Wiemy od sporej części wytwórców, że na ten moment ponad 50 proc. swoich wyrobów sprzedają właśnie przez naszą platformę. Poza tym, po naszej stronie jest też cały proces dystrybucji. Dostawcy przywożą zamówione przez klientów produkty do naszych punktów przeładunkowych w ten sam dzień, w którym zamówienia zbiorcze trafiają do odbiorców. Dzięki temu nie muszą spędzać czasu na handlowaniu na targach i bazarach, tylko mogą skupić się na swojej pasji, a zarazem pracy.

Dziś największym wyzwaniem jest dla nas wprowadzenie na tyle innowacyjnych rozwiązań, opartych na sztucznej inteligencji, by zakupy na Lokalnym Rolniku robiło się klientom jeszcze wygodniej, a także, by rolnikom i wytwórcom jeszcze łatwiej się sprzedawało.

KW: Z jednej strony mamy coraz większą świadomość, tego co jemy. Z drugiej strony w wyniku zmian na rynku w ostatnich miesiącach zaciskamy coraz częściej pasa. Jak ten stan przekłada się na zainteresowanie produktami od lokalnych wytwórców?

AM: Mali wytwórcy nie idą na ilość, ale na jakość. Wciąż nie każdy konsument potrafi to docenić, więc i nie każdy będzie skłonny do kupowania przez naszą platformę. Zdajemy sobie z tego sprawę. Mimo to, tak, jak wspomniałem na początku naszej rozmowy, w okresie pandemii udało nam się podwoić liczbę klientów i sprzedaż, a to oznacza, że – jako społeczeństwo – idziemy w dobrym kierunku.

Bardzo byśmy chcieli, żeby z roku na rok było coraz więcej osób doceniających prawdziwe jedzenie, świadomych tego, jak ważne jest zdrowie i środowisko oraz chcących razem z nami dążyć do bardziej zrównoważonego świata.

KW: Jak oceniają Państwo polską świadomość ekologicznych produktów i wspierania lokalnych i rodzinnych wytwórców?

AM: Świadomość ekologicznych produktów, jak i udział produktów ekologicznych w ogólnym rynku spożywczym (0,5 proc.) w Polsce jest jednym z najniższych w Europie.  Ale rośnie dynamicznie, bo ok. 25 proc. rok do roku.

Polacy za to lubią kupować produkty na bazarach. Aż 7 proc. produktów spożywczych kupowanych jest w ten sposób, ponieważ Polacy uważają że żywność bazarowa jest lepsza od tej z marketów.

KW: Czy na przestrzeni ostatnich miesięcy zauważyli Państwo zmiany w zainteresowaniu klientów poszczególnymi kategoriami?

AM: Widzimy, że ogromny zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza jajka na świeżo zbierane od kur, rzemieślniczy nabiał oraz mięso z hodowli, w których dba się o dobrostan zwierząt. Również dania gotowe, charakteryzujące się nie tylko pysznym, domowym smakiem, ale i czystą etykietą, zyskały na popularności.

KW: Pandemia wymusiła na wszystkich wprowadzenie rygorów bezpieczeństwa. Jak wygląda to w praktyce w przypadku Waszej platformy?

AM: Jeśli chodzi o rygory bezpieczeństwa, musieliśmy wprowadzić je przede wszystkim w naszych punktach przeładunkowych i w punktach odbioru. Zarówno osoby pracujące przy kompletowaniu zamówień, jak i ich wydawaniu, posługują się środkami ochrony osobistej, jak chociażby maseczki, przyłbice, rękawiczki itd. Dbamy też o regularne ozonowanie punktów przeładunkowych i samochodów transportowych. Klienci przychodzący po odbiory zamówień do punktów, są przez wielu koordynatorów proszeni o stawienie się na konkretna porę, by nie robiły się kolejki. 

KW: Jakie są najbliższe plany platformy?

AM: W najbliższej przyszłości – poza wspomnianym planem wdrożenia nowej koncepcji wirtualnego targowiska, opartego na sztucznej inteligencji – chcielibyśmy również mocno zwiększyć zasięg i ilość klientów, pojawiając się na terenie całej Polski.

KW: Dziękuję za rozmowę.

BIOGRAFIA ANDREJ MODIC, pomysłodawca, partner
Przedsiębiorcą z 25 letnim doświadczeniem na rynkach Europy Środkowo Wschodniej (Polska, Słowenia, Chorwacja, Serbia).
Ukończył studia ekonomiczne na uniwersytecie w Ljubljanie, studia saksofonu jazzowego na Konzerwatorium Klagenfurt oraz podyplomowe studium zarządzania na Canadian International Management Institute w Warszawie w partnerstwie z Harvard Business School.
Jeszcze w trakcie studiów założył jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Słowenii Plenum, zajmującą się budowaniem portali i serwisów internetowych oraz reklama w Internecie. Do 2002 pełnił rolę dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za rozwój produktów oraz nowy biznes.
Na rynku polskim obecny od 2002 roku. Współzałożyciel i prezes TouchPoints Marketing Sp. z o.o., wiodącej firmy na rynku reklamy wewnętrznej (indoor), pracujących dla takich klientów jak Nivea, Unilever, Procter & Gamble, Coca Cola, Orange, Toyota itd. Pełnił również rolę dyrektora marketingu i sprzedaży odpowiedzialnego przede wszystkim za budowanie i utrzymanie relacji z klientami z rynku agencyjnego.
Jako Partner współtworzył dom mediowy Simple Media, zajmujący się planowaniem i kupowaniem reklam w mediach masowych oraz w Internecie.
Obecnie współtworzy platformę zakupową LokalnyRolnik.pl – pierwszy internetowy targ rolny w Polsce, ponieważ jest pasjonatem zdrowego trybu życia i wierzy że każdy powinien mieć łatwy dostęp do żywności ekologicznej w uczciwych cenach.
LokalnyRolnik.pl już teraz zrzesza ponad 120 rolników i rzemieślników wytwarzających żywność w sposób ekologiczny lub tradycyjny bez użycia szkodliwej chemii. Docelowo zbudujemy europejski ekosystem wpierający sprzedaż bezpośrednią dla rolników ekologicznych.
W LokalnyRolnik.pl pełni funkcję dyrektora zarządzającego, odpowiedzialnego za wdrożenie platformy internetowej i mobilnej oraz marketing.
Prywatnie muzyk jazzowy, zapalony żeglarz, student Kung Fu (stowarzyszenie Wing Tsun) oraz szef domowej kuchni.

Komentarze

Powiązane

18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
17.11.22, 11:00
| internet » informacje
Mariusz Pitura rusza z projektem med-tech The Linghos
„The Linghos” to projekt med-tech, który jest połączeniem gamingu, storytellingu, technologii i logopedii. Projekt rozwija Mariusz Pitura - były dyrektor kreatywny agencji J. Walther Thompson i Walk.
17.11.22, 06:00
| internet » informacje
Interia Sport podczas mundialu będzie współpracować z Eleven Sports
Interia Sport z okazji mundialu w Katarze rozpoczyna współpracę strategiczną z Eleven Sports. Wydarzenia wprost ze stadionów i bazy reprezentacji Polski będzie codziennie relacjonowało trzech dziennikarzy – Sebastian Staszewski, Michał Białoński i Wojciech Górski. W Katarze wspierać ich będzie Sławomir Peszko, specjalny wysłannik i ekspert Interii.
16.11.22, 16:45
| internet » informacje
Mundial 2022 w Wirtualnej Polsce
Wirtualna Polska przygotowała specjalne programy i ofertę redakcyjna na czas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Wydarzenie będzie relacjonowane w serwisie WP SportoweFakty i w sportowej części o2.pl. Specjalny moduł pojawi się też na Stronie Głównej WP.
16.11.22, 14:03
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media z opóźnieniem informowały o ekspolzji we wsi Przewodów. Stacje informacyjne przerwały swoje ramówki
Mimo, że eksplozja we wsi Przewodów na Lubelszczyźnie miała miejsce15 listopada br.  o ok. 15.40, dopiero kilka godzin później media zaczęły informować o wydarzeniu. Część stacji nie przerwało jednak swoich ramówek, a prasa nie zdążyła zmienić swoich okładek.
15.11.22, 11:02
| prasa » informacje | internet » informacje
Piszemy o tym, co ma znaczenie. Wyborcza.pl rusza z kampanią
Ruszyła najnowsza kampania wizerunkowa Wyborcza.pl. Spoty reklamowe emitowane w sieci pokazują maja prezentować, jak serwis wspiera swoich czytelników i czytelniczki, wyjaśniając aktualne wydarzenia czy doradzając w ważnych dla nich kwestiach - w myśl hasła "Piszemy o tym, co ma znaczenie".
14.11.22, 12:26
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet ze specjalnym mundialowym serwisem
Przegląd Sportowy Onet uruchomił serwis poświęcony piłkarskim mistrzostwom świata w Katarze, które rozpoczną się 20 listopada br. W ofercie nowego serwisu mundialowego znalazły się newsy i bieżące informacje, terminarz, statystyki oraz typer mundialowy.
10.11.22, 09:48
| radio » informacje | internet » informacje
Kobiecy Punkt Widzenia. Aga Kozak gospodynią nowego podcastu Gazeta.pl
Gazeta.pl rozwija swoją ofertę podcastową. 10 listopada br. swoją premierę będzie miał kolejny podcast portalu – „Kobiecy Punkt Widzenia” tworzony przez dziennikarki serwisu Kobieta.Gazeta.pl. W nowym cyklu Aga Kozak porozmawia ze swoimi gościniami na różne tematy widziane z kobiecej perspektywy.
08.11.22, 16:00
| internet » ludzie
Małgorzata Witkowska nową Dyrektor E-commerce Skipwish
Małgorzata Witkowska objęła stanowisko Dyrektor E-commerce w Grupie Skipwish. Witkowska będzie, m.in. odpowiedzialna za skalowanie sprzedaży oraz rozwój marketingowy i logistyczny trzech sklepów internetowych. Wśród nich jest Mamissima.pl, Hlonda6.pl oraz Cartersoshkosh.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.