02.11.20, 07:00

Świerszczyk mimo pandemii notuje wzrost sprzedaży

Okładka magazynu "Świerszczyk"
Fot.: materiały prasowe

Od lipca br. sprzedaż magazynu „Świerszczyk” weryfikowana jest przez ZKDP. Wg wrześniowego raportu w pierwszym miesiącu wakacji rodzice kupili 31531 egzemplarzy magazynu. Tym samym „Świerszczyk” uplasował się na trzeciej pozycji w segmencie najbardziej popularnych pism dziecięcych na rynku w Polsce. Wzrasta również liczba prenumerat - w ciągu siedmiu miesięcy aż o 20 proc.

Mimo pandemii, w 2020 roku obserwujemy stały wzrost sprzedaży magazynu „Świerszczyk” - od stycznia do lipca tego roku wyniósł on 19 proc., przy średniej miesięcznej wynoszącej 32773 egz. W analogicznym okresie 2019 roku liczba ta wynosiła 27518 egzemplarzy. Warto przy tym zauważyć, że w odróżnieniu od innych czasopism dla dzieci z zestawienia ZKDP nie dodajemy do „Świerszczyka” żadnych gadżetów, mających stymulować wzrost popytu. „Świerszczyk” wygrywa jakością” – mówi Eliza Amanowicz, dyrektor marketingu w wydawnictwie Nowa Era. „W tej chwili aż 42 proc. sprzedanych egzemplarzy „Świerszczyka” jest dystrybuowanych w prenumeracie: zarówno indywidualnej, jak i szkolnej. Tylko od stycznia do lipca liczba prenumerat wzrosła o 20 proc.” - dodaje Amanowicz.

Wydawnictwo edukacyjne Nowa Era wydaje magazyn „Świerszczyk” od 2005 r. Wówczas sprzedaż wynosiła zaledwie kilka tysięcy egzemplarzy. Dziś plasuje się na poziomie 32773 egzemplarzy. Od trzech lat magazyn jest miesięcznikiem (wcześniej wydawany jako dwutygodnik), a jego objętość zwiększyła się z 32 do 52 stron. Szata graficzna pisma została odświeżona, a każdy numer zawiera także edukacyjną grę planszową, stanowiącą integralną część magazynu.

Wg badań jakościowych przeprowadzonych przez wydawnictwo Nowa Era, „Świerszczyk” kupują świadomi rodzice. Naturalnymi ambasadorami pisma są również nauczyciele przedszkolni oraz edukacji wczesnoszkolnej. To dla nich powstają specjalne scenariusze lekcji z wykorzystaniem treści z magazynu. W prenumeracie szkolnej kupowanych jest ok. 4 tys. egzemplarzy tytułu miesięcznie.

Magazyn dla dzieci „Świerszczyk” to najstarsze, wychodzące bez przerwy czasopismo dla dzieci w Europie. Ukazuje się od 1 maja 1945 r. i w tym roku świętuje 75-lecie swojego istnienia. Obecnie publikowany przez wydawnictwo edukacyjne Nowa Era, jest miesięcznikiem literacko-edukacyjnym, skierowanym do dzieci w wieku 5-9 lat. Obecny nakład czasopisma wynosi 69,5 tys. egzemplarzy. Cena pisma to 9,90 zł.

Komentarze

Powiązane

05.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 grudnia?
03.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia?
02.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia?
01.12.22, 12:01
| prasa » informacje
Dziecięce czasopisma wydawane przez Media Service Zawada zmieniają właściciela
Story House Egmont będzie teraz polskim wydawcą czasopism „Świnka Peppa”, „Scooby Doo”, „Cartoon Network”, „LOL”, „MiniMini+”, „Cry Babies” oraz „Dino Ranch”. Z kolei Media Service Zawada chce skupić się rynku książkowym.
01.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia?
30.11.22, 16:00
| prasa » informacje
Wydanie specjalne Twojego Stylu o Kobietach w biznesie
1 grudnia br. ukaże się wydanie specjalne „Twojego Stylu – Kobieta w biznesie” (Wydawnictwo Bauer).
30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.