31.08.20, 08:00
Vectra inwestuje w jakościowe usługi 4K Ultra HD i testuje nowe urządzenie
Vectra rozwija usługi związane z technologią 4K. Do oferty dołącza Insight TV, czwarty kanał w rozdzielczości Ultra HD. Równolegle operator zbiera doświadczenia użytkowników w komercyjnych testach nowego urządzenia STB, łączącego zalety telewizji cyfrowej, TV online oraz multimedialnych urządzeń Android TV. Będzie to już trzeci STB oparty o protokół IP w Grupie Vectra, z tym że pierwszy z wykorzystaniem Android TV.
Vectra, jako pierwszy operator na rynku wprowadził w lutym 2019 r. technologię 4K na swoich obydwu platformach – TV Online oraz usłudze telewizji cyfrowej. W ciągu najbliższych dni, do oferty kanałów 4K dołączy kolejna pozycja – Insight TV, kanał dla miłośników sportu, niespotykanych wrażeń i dobrej rozrywki. Produkcje Insight TV to także dokumenty i zdjęcia z najbardziej niedostępnych zakątków świata oraz bohaterowie, którzy codziennie przekraczają bariery ludzkich możliwości. Kanał dostępny będzie w ofercie Vectry na początku września br.
„Wprowadzona w ubiegłym roku oferta 4K spotkała się ze sporym uznaniem nie tylko rynku, ale przede wszystkim naszych klientów. Jestem głęboko przekonany, że przyszłość usług multimedialnych leży w telewizji wysokiej jakości pod względem technicznym jak i jej zawartości. W praktyce oznacza to, w coraz większym stopniu łączenie świata tradycyjnej telewizji ze światem szeroko rozumianego Internetu. Do nas należy udostępnienie klientom takich rozwiązań technologicznych, żeby uzyskali wolność wyboru tego co oglądają, gdziekolwiek są i kiedy chcą” – mówi Tomasz Żurański, Prezes Zarządu Vectra S.A.
Od dłuższego czasu Vectra udostępnia w swojej cyfrowej ofercie trzy programy w najwyższej jakości obrazu 4K: Eleven Sports 1 4K oraz Ultra TV 4K i FunBox UHD. Poza dostępem do kanałów linearnych, dekoder 4K umożliwia korzystanie z biblioteki w usłudze Vectra VOD, zawierającej treści w ultra wysokiej rozdzielczości. Oprócz tego, użytkownicy mobilnej telewizji od Vectry mają możliwość oglądania 143 kanałów w domu i 129 poza nim, w ramach usługi TV Everywhere.
W maju br. operator zaprosił część swoich klientów do testów zupełnie nowej usługi, łączącej najlepsze cechy telewizji cyfrowej, TV Online oraz multimedialnych urządzeń Android TV. Niebawem Vectra uruchomi elastyczną platformę pozwalającą na dostęp do tysięcy usług wideo w najwyższej jakości 4K, gier, które mogą być pokazywane na wszystkich telewizorach i innych urządzeniach wyposażonych w ekrany oraz możliwość korzystania z największych platform strumieniujących media.
Urządzenie, które testują klienci operatora jest certyfikowanym przez Google set-top-boksem, oferującym użytkownikowi wszystkie możliwości ekosystemu Android. Użytkownicy otrzymają dostęp do wszystkich dodatkowych usług, z których korzystać mogą na smartfonie – mowa tu np. o asystencie głosowym czy obsłudze zaawansowanych gier i aplikacji.
Nowa platforma ma pozwolić na korzystanie z wszystkich dotychczas oferowanych i nowych usług Vectry, w tym: oglądanie kanałów linearnych i korzystania z zaawansowanego EPG, wraz z możliwością wyszukiwania wideo w oparciu o preferencje i indywidualny gust; funkcji CATCH UP – pozwalającej na powrót do programów; funkcji START OVER – oglądanie od początku programu, który już się rozpoczął; biblioteki VOD, MULTISCREEN – dostępu do treści na różnych urządzeniach.
Nowe rozwiązanie oparte jest w całości o transmisję IP. Obecnie operator zbiera informacje zwrotne od użytkowników z Poznania, Trójmiasta i Lublina
Komentarze