19.08.20, 11:00

GfK Polonia: pandemia napędza rynek eFMCG. W I półroczu wzrost aż o 53 proc.

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

W I półroczu 2020 r. wartość zakupów gospodarstw domowych dla kategorii FMCG w kanale online wzrosła aż o 53 proc. – wynika z danych z najnowszego badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Według GfK Polonia od stycznia do czerwca br. 33 proc. osób skorzystało z kanału sprzedaży e-commerce, co oznacza 53 proc. wzrostu liczby kupujących w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Od początku pandemii kwestia bezpieczeństwa staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem wyboru miejsca robienia zakupów. To właśnie bliskość sklepu oraz krótszy czas potrzebny na dotarcie do niego sprawiają, iż zyskujące obecnie kanały w wydatkach gospodarstw domowych to przede wszystkim: dyskonty (+18 proc.), supermarkety lokalne (+16 proc.), sklepy małoformatowe sieciowe (+12 proc.) oraz właśnie online (+53 proc.). E-commerce osiągnął już 1,5 proc. udziału w rynku. Warto również zwrócić uwagę, że chociażby w dyskontach zakupy przebiegają w szybki i sprawny sposób, co także pozytywnie wpływa na doświadczenia konsumentów” – mówi Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Rosnące znaczenie bezpieczeństwa przekłada się również na mniejszą liczbę wizyt w sklepach. Częstotliwość odwiedzin w I półroczu br. skurczyła się o 12 proc. w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

Według analizy danych, rzadsze wizyty w sklepach klienci wciąż nadrabiają coraz to większymi koszykami – co oznacza, że dokonują oni zakupów na zapas. „Jestem przekonany, że obecne trendy konsumenckie a w szczególności kwestia poczucia bezpieczeństwa, ale też liczące się coraz bardziej kwestie ekologii, zdrowego żywienia czy lokalności będą w najbliższym czasie bardzo mocno widoczne w działaniach marketingowych, zarówno od strony producentów FMCG jak i sieci detalicznych” – podsumowuje Michał Maksymiec.

Komentarze

Powiązane

15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 17:09
| internet » ludzie
Nowe twarze w redakcji Bankier.pl: zastępca redaktora naczelnego i redaktor newsroomu
Z początkiem stycznia br., Bankier.pl powiększył swój zespół redakcyjny. Nowym zastępcą redaktora naczelnego został Tomasz Goss-Strzelecki, który obejmuje również stanowisko drugiego wicenaczelnego portalu, a do działu newsroom dołączył Jędrzej Sikora.
14.01.25, 07:15
| internet |
Rozjazd. Nowy program publicystyczny w Super Expressie z Joanną Miziołek i Łukaszem Warzechą
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który prowadzić będą znani dziennikarze – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera odbędzie się 14 stycznia 2025 r., a nowe odcinki będą pojawiać się co tydzień, we wtorki o godzinie 21:00 na kanale YouTube „Super Ring”.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
06.01.25, 18:34
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Superbet oficjalnym partnerem kanału Meczyki
Superbet (bukmacher) na początku br. został oficjalnym partnerem kanału YouTube Meczyki.pl.
27.12.24, 06:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych
WP Holding podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group, działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzechi w Polsce. Po połączeniu ze spółkami wchodzącymi w skład WP Holding, powstanie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wartość transakcji to ponad 1 mld zł.
20.12.24, 17:36
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław ambasadorką WeNet
Mistrzyni olimpijska z Paryża 2024 we wspinaczce sportowej, dwukrotna mistrzyni świata i Europy oraz aktualna rekordzistka świata, rozpoczęła współpracę z Grupą WeNet i stała się oficjalnym partnerem marki.
19.12.24, 14:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Inwestor Wojtek kolejny podcast audio w ofercie Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” uruchomił kolejny podcast. Audycję „Inwestor Wojtek”, która ma uzupełniać długoterminowy program edukacyjny o tej samej nazwie, poprowadzi dziennikarz Kamil Zatoński. Partnerem podcastu i całego projektu „Inwestor Wojtek” została Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
19.12.24, 09:00
| internet » ludzie
Filip Springer, Andrzej Kohut i Leszek Jażdżewski nowymi publicystami portalu Interia
Interia intensyfikuje swoją uwagę na tematyce zagranicznej i społecznej, Andrzej Kohut skupi się na podziałach w amerykańskim społeczeństwie w kontekście drugiej kadencji Donalda Trumpa. Filip Springer zbada kryzys mieszkaniowy w Polsce, natomiast Leszek Jażdżewski przyjrzy się rywalizacji polskich polityków przed wyborami prezydenckimi w 2025 roku.