13.08.20, 07:00

Nie ma Mariusza Szczygła. Pierwszy internetowy spektakl teatralny w warszawskim Teatrze Żydowskim

Kadr ze spektaklu "Nie Ma", fot. Maurycy Stankiewicz

Wielogłosowa rozprawa reporterska o kondycji człowieka i zagadnieniu utraty „Nie ma” Mariusza Szczygła, jest kanwą najnowszej produkcji Teatru Żydowskiego, której premiera zaplanowana jest na 21 sierpnia br. na specjalnej platformie internetowej.

Spektakl został wyprodukowany specjalnie do internetu, którego widownia będzie mogła wybierać sposób oglądania – układać kolejność poszczególnych wątków. Dostęp na 24 godz. będzie można wykupić w cenie 15 PLN. W dniu premiery dostęp będzie bezpłatny od 19.00 do północy. Spektakl on-line będzie można oglądać na całym świecie, dzięki dostępnym napisom angielskim.

Wyprodukowany przez Teatr Żydowski spektakl „Nie ma” w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej jest prawdopodobnie pierwszą premierą internetową – projektem skrojonym na miarę sieci i który ma w pełni wykorzystywać to medium.
Cały spektakl jest pomyślany jako struktura interaktywna. Toczy się kilka równoległych wątków, w które można wchodzić po kolei lub równolegle. Poszczególne wątki można odtwarzać według przedstawionego porządku i wtedy tworzy się klasyczny spektakl, bądź też przestawiać poszczególne okna, które stworzą za każdym razem inną wersję. Tak jak książka Mariusza Szczygła pozwala nam przemieszczać się w różnych kierunkach, wielokrotnie powracać do wydarzeń, czytać od końca do początku i odwrotnie, tak widz będzie mógł tworzyć własną strukturę spektaklu. „Nie ma” to spektakl o pamięci, mający wpisywać się w intymność własnych wspomnień i dotkliwego braku czegoś, co kiedyś było, co mieliśmy, co istniało.

W spektaklu, obok aktorów Teatru Żydowskiego, wystąpi sam autor książki. Spektakl powstaje w ramach obchodów 70. rocznicy istnienia Teatru Żydowskiego w Polsce. Scenariusz i reżyseria: Agnieszka Lipiec-Wróblewska. Scenariusz i scenografia: Agnieszka Zawadowska. Obsada: Małgorzata Majewska, Ludka Woźnicka, Joanna Przybyłowska, Jerzy Walczak, Marcin Błaszak, Daniel Czacza Antoniewicz oraz Mariusz Szczygieł (gościnnie).

Komentarze

Powiązane

13.03.23, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Onet nawiązuje współpracę podcastową i muzyczną z Radiem 357
W piątek 10 marca br., aplikacja Onet Audio wzbogaciła się o podcasty przygotowane przez zespół Radia 357. Do najpopularniejszych podcastów w Polsce dołączy ponad 80 odcinków podcastów Radia 357.
09.03.23, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Słynne głosy w nowej kampanii platformy Audioteka
8 marca br. miała miejsce premiera nowego spotu reklamowego Audioteki. Krótki klip zabiera widza w animowaną podróż przez historie i gatunki, które można poznać dzięki produkcjom dostępnym w katalogu marki. 
09.03.23, 16:00
| internet » ludzie
Magdalena Wysocka na czele zespołu Programmatic w Grupie OLX
Grupa OLX zmianach wprowadza zmiany organizacyjne w strukturze zespołu programmatic. Do tej pory każdy z rynków europejskich OLX, m.in. Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Portugalia w obszarze programmatic obsługiwany był przez osobne, samodzielne zespoły zarządzane na szczeblach lokalnych.
09.03.23, 12:00
| internet » ludzie
Piotr Kozłowski redaktorem naczelnym serwisu Autoswiat.pl od kwietnia
Piotr Kozłowski przechodzi do redakcji Autswiat.pl i od 1 kwietnia 2023 r. obejmie funkcję redaktora naczelnego serwisu. Z kolei Robert Rybicki, dotychczasowy szef redakcji, obejmie nowe stanowisko menedżera ds. paid content i lead generation w Autoswiat.pl.
09.03.23, 10:00
| internet » ludzie
Sylwester Kubiak awansuje w Gemius w Polsce. Został Dyrektorem Sprzedaży
Na początku marca br. Sylwester Kubiak objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Gemius w Polsce. W nowej roli będzie odpowiadał za planowanie i wdrażanie strategii sprzedaży na rynku polskim oraz współpracę z kluczowymi klientami.
08.03.23, 10:28
| internet » informacje
Okres w moim życiu. Gazeta.pl rusza z akcją społeczną
„Okres w moim życiu” to kampania społeczna Gazeta.pl i inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, realizowana wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest normalizacja tematu menstruacji oraz zaapelowanie o wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej i edukacji menstruacyjnej. 
06.03.23, 08:42
| internet » informacje
Instytut Jagielloński uruchamia platformę Jagielloński Research
Instytut Jagielloński, ośrodek analityczny specjalizujący się w zagadnieniach energetyki i gospodarki, uruchamia nową platformę analityczną. Jagielloński Research zawiera dane, które mają byćaktualizowane kilka razy dziennie i wzbogacone o wizualizacje i interaktywne wskaźniki.
03.03.23, 09:10
| radio » ludzie | internet » ludzie
Paweł Tabędzki szefem wydawców online serwisów stacji muzycznych z portfolio GRA
Paweł Tabędzki objął funkcję szefa wydawców online, odpowiedzialnego za serwisy i aplikacje stacji muzycznych z portfolio Grupy Radiowej Agory – Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia.
01.03.23, 18:03
| internet » ludzie
Monika Maszkiewicz przechodzi z Party.pl do Iberion
Na początku marca br. do grupy mediowo-społecznościowej Iberion dołączyła Monika Maszkiewicz, która wcześniej związana była z portalem Party.pl.
28.02.23, 10:37
| internet » ludzie | reklama & PR » ludzie
Katarzyna Wiatkowska awansuje w Gazeta.pl. Będzie kierować działem współpracy z reklamodawcami
Katarzyna Wiatkowska objęła stanowisko szefowej działu współpracy z reklamodawcami w Gazeta.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.