15.07.20, 11:55

Tydzień w TV: duże zainteresowanie informacją i publicystyką

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

W ubiegłym tygodniu rekordowym zainteresowaniem cieszyły się kanały informacyjne - wynika z danych Nielsen Audience Measurement za okres od 6 do 12 lipca 2020 r. dla portalmedialny.pl.

W targecie 4+ najchętniej wybieraną stacją był kanał TVP1, który może sie pochwalić 9,41 proc. udziałem w rynku (100 proc. to czas oglądania telewizji razem). Drugie miejsce obronił Polsat (strata 0,46 p.p. w porównaniu do poprzedniego tygodnia), a trzecie TVN (wzrost o 0,03 p.p.). Czwarte miejsce zajęła stacja TVN24 , która zanotowała bardzo wysoki wynik - aż 6,43 proc. (wzrost o 0,39 p.p.), a piąte miejsce TVP INFO z niewiele gorszym wynikiem - 6,1 proc. (wzrost o 0,46 p.p.). Tak dobry wynik stacji informacyjnych to rezultat zainteresowania widzów tematyką wyborczą Dopiero na szóstym miejscu z udziałem 6,02 proc. znalazła się Dwójka. Słaby wynik uzyskała TV Puls (poniżej 3 proc.). Z kolei Polsat News zanotował aż 2,45 proc. udziału 9wzrost o 00,24 p.p.). 

W grupie komercyjnej liderem pozostaje TVN z 8,88 proc. udziałem w rynku (wzrost o 0,12 p.p.). Drugie miejsce zajmuje Polsat (strata 0,49 p.p.), a trzecie TVP1 (strata 0,22 p.p.). Czwarte miejsce zajęła Dwójka (wzrost o 0,13 p.p.), a piąte TVN24 z 4,42 proc. udziałem (wzrost o 0,82 p.p.). Bardzo dobry wynik w tej grupie uzyskały inne stacje informacje - zarówno TVP INFO jak i Polsat News.

Co najchętniej oglądali Polacy w grupie 4+? I w tym tygodniu nie było większych zaskoczeń, bo rodacy szukali przede wszystkim informacji związanych z kampanią prezydencką i wyborami. Największą widownię zgromadziły "Fakty" z 6 lipca, które obejrzało prawie 2,3 mln widzów (21,65 proc. udział w rynku). Drugie miejsce zajął wieczór wyborczy w TVP1 (2,2 mln widzów), a trzecie "Wiadomości" z 6 lipca (ponad 2,1 mln widzów). Tuż za podium znalazła się telenowela "La La Bandida” w TVP1 (2,1 mln widzów). Wysoką oglądalność notowały programy publicystyczne. "Debatę Prezydencką 2020" w TVP1 obejrzało prawie 1,9 mln widzów, "Kropkę nad i" w niedzielę wyborczą aż 1,6 mln widzów (warto zwrócić uwagę, że była to emisja tylko w TVN24), "Rozmowę Piaseckiego” - prawie 1,6 mln widzów (analogicznie jak "Kropka"), wieczór wyborczy w TVN „Czas decyzji Wybory 2020"- 1,5mln widzów TVN, a "Kawę na ławę" - 1,5 mln widzów (emisja tylko w TVN24).

W grupie komercyjnej liderem także były "Fakty" (TVN) - 846 tys. widzów (aż 24,77 proc. udziału w rynku). Drugie miejsce zajął "Czas decyzji,. Wybory 2020" w TVN (806 tys. widzów), a trzecie "Uwaga! Koronawirus" (734 tys. widzów). Tuż za podium znalazły się "Kuchenne rewolucje" (689 tys. widzów) oraz "Wydarzenia" (623 tys. widzów). Bardzo wysoką widownię w tej grupie zanotowała "Kropka nad i" emitowana tylko w TVN24 - 571 tys. widzów (10 proc. udziału w rynku). Najchętniej oglądanym filmem w tej grupie wiekowej była amerykańska komedia "To skomplikowane" w TVN, którą obejrzało 568 tys. widzów. Dokument "Covid 19: świat w zagrożeniu” na antenie TVN obejrzało prawie 453 tys. widzów.

Rynek stacji TV, target 4+ 

  29-06-2020 - 05-07-2020 06-07-2020 - 12-07-2020
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 534 179 9,72% 541 910 9,41%
Polsat 431 424 7,85% 425 511 7,39%
TVN 377 350 6,86% 396 905 6,89%
TVN24 331 901 6,04% 370 446 6,43%
TVP INFO  310 292 5,64% 351 197 6,10%
TVP2 342 702 6,23% 346 741 6,02%
TV4 180 627 3,29% 201 806 3,50%
TVN7  186 782 3,40% 195 008 3,39%
TV PULS  157 226 2,86% 169 795 2,95%
Polsat News 121 659 2,21% 141 059 2,45%
TTV - Twoja Telewizja 109 554 1,99% 127 805 2,22%
Puls 2 122 343 2,23% 127 327 2,21%
TVP Seriale 107 540 1,96% 99 497 1,73%
Polsat2 93 335 1,70% 91 824 1,59%
TV6 80 316 1,46% 84 506 1,47%
TVP ABC 65 909 1,20% 64 949 1,13%
Stopklatka 68 039 1,24% 64 156 1,11%
Fokus TV 60 109 1,09% 63 752 1,11%
Super Polsat  54 977 1,00% 60 380 1,05%
TVP3  60 552 1,10% 59 163 1,03%

Rynek stacji TV, target 16-49  

  29-06-2020 - 05-07-2020 06-07-2020 - 12-07-2020
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 164 818 8,76% 178 311 8,88%
Polsat 167 111 8,88% 168 374 8,39%
TVP1 101 931 5,42% 104 332 5,20%
TVP2 91 773 4,88% 100 518 5,01%
TVN24 67 766 3,60% 88 751 4,42%
TVN7  79 549 4,23% 84 845 4,23%
TTV - Twoja Telewizja 59 633 3,17% 75 684 3,77%
TVP INFO  58 081 3,09% 67 280 3,35%
TV4 55 625 2,96% 64 691 3,22%
TV PULS  60 620 3,22% 64 092 3,19%
Puls 2 51 733 2,75% 53 592 2,67%
Polsat News 39 491 2,10% 47 257 2,35%
TVP Seriale 42 763 2,27% 37 375 1,86%
Polsat2 33 271 1,77% 32 756 1,63%
TV6 28 659 1,52% 30 460 1,52%
TVP ABC 25 865 1,37% 26 770 1,33%
Super Polsat  22 821 1,21% 24 717 1,23%
Fokus TV 19 654 1,04% 22 095 1,10%
TVN Turbo 17 147 0,91% 20 321 1,01%
Stopklatka 20 937 1,11% 19 934 0,99%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy TV, target 4+ 

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
FAKTY   TVN 06.07.2020 19:00 - 19:27 2 296 502 21,65%
WYBORY PREZYDENCKIE 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVP1 12.07.2020 20:55 - 21:43 2 194 305 14,07%
WIADOMOŚCI   TVP1 06.07.2020 19:30 - 20:07 2 129 027 18,10%
LA BANDIDA /TELENOW.MEKS./   TVP1 06.07.2020 20:15 - 20:58 2 113 596 16,54%
UWAGA ! KORONAWIRUS /MAG.REP.POL./   TVN 11.07.2020 19:22 - 19:26 1 970 779 18,31%
DEBATA PREZYDENCKA 2020 /PROG.PUBL.POL./   TVP1 06.07.2020 21:00 - 22:26 1 888 436 14,35%
SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./   TVP1 09.07.2020 21:34 - 22:21 1 855 436 15,34%
ALARM! /MAG.REP.POL./   TVP1 09.07.2020 20:24 - 20:33 1 852 885 14,98%
TELEEXPRESS   TVP1 06.07.2020 17:00 - 17:15 1 789 833 21,58%
PROGNOZA POGODY   TVN 08.07.2020 19:48 - 19:52 1 756 924 14,73%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 12.07.2020 14:00 - 14:23 1 672 878 17,77%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 08.07.2020 19:56 - 20:14 1 647 131 13,32%
WYDARZENIA   Polsat 12.07.2020 18:50 - 19:26 1 621 301 14,51%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 21:54 - 22:05 1 607 988 11,04%
KOŁO FORTUNY /TELETURNIEJ/  TVP2 11.07.2020 14:37 - 15:07 1 585 371 19,75%
ROZMOWA PIASECKIEGO /PROG.PUBL.POL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:13 - 22:22 1 583 913 11,38%
CZAS DECYZJI WYBORY 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVN 12.07.2020 20:55 - 21:44 1 531 659 9,82%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 11.07.2020 19:31 - 19:35 1 509 067 13,74%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 07.07.2020 20:23 - 21:01 1 501 325 12,33%
KAWA NA ŁAWĘ /PROG.PUBL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:39 - 22:47 1 500 152 12,39%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy TV, target 16-49  

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
FAKTY   TVN 06.07.2020 19:00 - 19:27 845 901 24,77%
CZAS DECYZJI WYBORY 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVN 12.07.2020 20:55 - 21:44 805 859 13,51%
UWAGA ! KORONAWIRUS /MAG.REP.POL./   TVN 11.07.2020 19:22 - 19:26 734 154 20,55%
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./  TVN 09.07.2020 21:00 - 22:01 689 435 15,46%
WYDARZENIA   Polsat 12.07.2020 18:50 - 19:26 623 409 16,62%
WIADOMOŚCI   TVP1 12.07.2020 19:30 - 20:00 588 086 13,72%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 06.07.2020 19:39 - 19:43 577 558 14,92%
PROGNOZA POGODY   TVN 08.07.2020 19:48 - 19:52 571 678 14,60%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 21:54 - 22:05 571 096 10,03%
TO SKOMPLIKOWANE /FILM KOM.ROM.USA/   TVN 11.07.2020 20:03 - 22:25 567 803 13,68%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 08.07.2020 19:56 - 20:14 561 600 13,71%
BAD BOYS II /FILM SENS.USA/   Polsat 08.07.2020 20:02 - 23:13 555 374 13,44%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 09.07.2020 20:22 - 20:59 542 568 12,76%
ROZMOWA PIASECKIEGO /PROG.PUBL.POL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:13 - 22:22 508 010 9,06%
KAWA NA ŁAWĘ /PROG.PUBL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:39 - 22:47 493 178 10,14%
DEBATA PREZYDENCKA 2020 /PROG.PUBL.POL./   TVP1 06.07.2020 21:00 - 22:26 488 918 10,48%
POLSKA WYBIERA 2020 WYBORY PREZYDENCKIE WIECZÓR WYBORCZY   Polsat 12.07.2020 20:50 - 21:46 480 818 8,13%
DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./   TVN 09.07.2020 20:16 - 20:21 472 116 11,62%
GOŚĆ WYDARZEŃ /PROG.PUBL.POL./   Polsat 08.07.2020 19:27 - 19:42 469 044 12,53%
COVID 19: SWIAT W ZAGROZENIU /FILM DOK.POL./   TVN 08.07.2020 21:01 - 22:27 452 573 10,34%

Dane: NAM

Komentarze

Powiązane

23.07.24, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Marcin Bisiorek w Szkle Kontaktowym
Marcin Bisiorek, dziennikarz związany z Radiem 357, pojawił się pierwszy raz w "Szkle Kontaktowym" (TVN24). 
22.07.24, 22:54
| telewizja / VOD » seriale
Ruszyły zdjęcia do Furiozy 2. Film Netflixa zadebiutuje w 2025 roku
Rozpoczęły się zdjęcia do "Furiozy 2", kontynuacji filmu sensacyjnego, który zadebiutuje w 2025 r. na platformie Netflix.
22.07.24, 11:41
| telewizja / VOD » informacje
Piłkarki. Dziewczyny z boiska jesienną w TTV
Serial dokumentalny "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" zadebiutuje jesienią w ramówce TTV. Produkcja śledzi rozrywki piłkarskie oraz pokazuje codzienne życie ośmiu kobiecych amatorskich drużyn z całej Polski.
22.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
#ineaczej. INEA z nową kampanią wizerunkową
Do 15 października br. potrwa kampania wizerunkowa firmy INEA. W nowej akcji wykorzystano motyw ucznia i mistrza.  
21.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na Eurosport w Vectrze
Widzowie będą mogli oglądać transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na dziesięciu kanałach Eurosport dostępnych w ofercie Vectry. 
20.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia i Polsat partnerami Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji Polski
Grupa Polsat Plus kontynuuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz Olimpijską Reprezentacją Polski. Umowa została zawarta na cztery lata z opcją jej przedłużenia. 
19.07.24, 12:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat Box zaproponuje osiem dodatkowych kanałów Eurosport na IO Paris 2024
Abonenci Polsat Box i użytkownicy Polsat Box Go zyskają bezpłatny dostęp do 8 dodatkowych kanałów Eurosport poświęconych Letnim Igrzyskom Olimpijskim. 
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
18.07.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje
Immergo będzie współpracować z Pasjatv
Immergo, firma działająca na rynku rozwiązań OTT i dystrybucji treści wideo, rozpoczyna współpracę z Pasjatv.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.