22.06.20, 19:00

Powstał projekt miniaturowej Elektrowni Scheiblera z klocków LEGO

Projekt elektrowni
Fot.: materiały prasowe

Projekt miniaturowej Elektrowni Scheiblera z klocków LEGO, stworzony przez Michała Dudę, łodzianina i pasjonata klocków, został właśnie zgłoszony do konkursu LEGO IDEAS. Model łódzkiej Elektrowni po zebraniu 10 tys. głosów oraz pozytywnej ocenie ekspertów ma szansę trafić do sprzedaży na całym świecie. Elektrownia Scheiblera, która w tym roku obchodzi 110 urodziny, jest obecnie w trakcie rewitalizacji i już niedługo stanie się sercem wielofunkcyjnego projektu Fuzja, realizowanego przez Echo Investment.

W ramach rewitalizacji najważniejszej budowli postindustrialnej Łodzi, Echo Investment objęło mecenatem realizację z klocków LEGO zminiaturyzowanej Elektrowni Scheiblera. Model został zgłoszony do konkursu LEGO IDEAS i ma szansę trafić do ogólnoświatowej sprzedaży. Wystarczy, że zdobędzie 10 tys. głosów oraz przejdzie pozytywną weryfikację ekspertów. Projekt z klocków stworzył Michał Duda – nie tylko wielki pasjonat LEGO, ale też rodowity łodzianin, który ma na swoim koncie realizacje także innych ikon architektury tego miasta. W jego portfolio można znaleźć także pięć innych miniatur łódzkiej architektury. Z klocków powstały, m.in. plac Wolności, nowy dworzec Łódź Fabryczna czy przystanek Piotrkowska Centrum. W najnowszym projekcie zostały wykorzystane klocki pochodzące z najróżniejszych rejonów świata, w tym z Węgier, Austrii, Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Niemiec. W zestawie znajduje się blisko 1910 elementów – ta symboliczna liczba, oznaczająca datę powstania Elektrowni, umożliwia zbudowanie obu wnętrz z salą turbin, sterownią i klatką schodową, a następnie elewacji i dachu 

Konstruowanie z klocków to dla mnie największa pasja, którą pielęgnuję już od dzieciństwa. Chciałbym, aby moje projekty przyczyniły się do rozsławienia polskiej postindustrialnej architektury. Mam nadzieję, że realizacja tego projektu mi to umożliwi, bo to świetna okazja na szczególną promocję nie tylko dla samej Łodzi, ale i Polski. Poświęciłem tej konstrukcji wiele czasu, energii i oczywiście serca. Nad miniaturową wersją Elektrowni pracowałem od września, a klocki, które wykorzystałem do stworzenia tej budowli pochodzą z całego świata” – mówi Michał Duda.

Miniaturowa Elektrownia Scheiblera z klocków ma być symbolem rewitalizacji postindustrialnej części Łodzi. Mecenat nad projektem objęło Echo Investment.

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 18:30
| reklama & PR » ludzie
Izabela Bziuk obejmuje stanowisko Business Projects Development Director w Grupie Agora
Od stycznia 2025 r. Izabela Bziuk objęła stanowisko Business Projects Development Director w Grupie Agora. Została liderką nowego działu w strukturze sprzedaży bezpośredniej.
13.02.25, 14:30
| reklama & PR » ludzie
Izabela Kiwak w zespole marketingu Bonnier Business Polska
Z początkiem lutego br. do zespołu marketingu Bonnier Business Polska dołączyła Izabela Kiwak, która objęła nowo utworzone stanowisko Deputy CMO for Research & Insights.
13.02.25, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Salestube wzmacnia zespół Data Analytics & Engineering
Do zespołu Data Analytics & Engineering spółki Salestube, będącej częścią Group One, dołączyło pięciu nowych ekspertów. Jak podkreśla agencja, zmiany te są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na zaawansowane rozwiązania w obszarze danych i sztucznej inteligencji.
13.02.25, 10:40
| reklama & PR » informacje
Hortex promuje tropikalne nowości Tropical Duo
Wystartowała kampania nowych, egzotycznych napojów Hortex Tropical Duo, przygotowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „Każde pokolenie ma swój Hortex”.
12.02.25, 19:45
| reklama & PR » informacje
Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit. Inspiracje w nowej kampanii reklamowej
Maczfit, marka z segmentu cateringu dietetycznego w Polsce, rozpoczęła rok 2025 nową kampanią reklamową pod hasłem „Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit”.
12.02.25, 11:05
| reklama & PR » informacje
Agencja They.pl wizualna zmienia się w They Digital
Agencja digital marketingowa They.pl przechodzi rebranding. Zmienia nazwę na They Digital, wprowadza nową identyfikację wizualną i logotyp.
12.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
#MojaCOOLGirl. Trzecia edycja konkursu marki Jeżyki
Na początku lutego br. rozpoczęła się trzecia edycja konkursu konsumenckiego #MojaCoolGirl, organizowanego przez markę Jeżyki Coolki (Colian). Akcja, nawiązująca do Walentynek i Dnia Kobiet, ma zachęcać konsumentów do wyrażania wdzięczności wobec bliskich osób w kreatywny sposób.
12.02.25, 06:00
| reklama & PR » artykuły
Ewelina Jaskuła: Zestawienie wybranych działań PR w sektorze zdrowia w 2024 roku
Ewelina Jaskuła (Senior Account Manager w Good One PR) podsumowuje dla portalmedialny.pl wybrane działania PR w sektorze zdrowia w 2024 r. 
11.02.25, 22:58
| reklama & PR » informacje
SAIC Poland promuje model MG3 w wersji spalinowej i hybrid+
SAIC Poland z początkiem tygodnia rozpoczął kampanię modelu MG3 w wersji spalinowej i hybrid+, czyli najnowszego wariantu hatchback’a marki MG.
11.02.25, 19:00
| reklama & PR » informacje
Lubella organizuje loterię w ramach kampanii Gotuj w domu jak w restauracji
W kolejnej odsłonie kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji” Lubella zachęca nie tylko do tworzenia własnej restauracji w domowym zaciszu, ale także organizuje loterię z nagrodami.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.