17.06.20, 07:00

Badanie Grupy RMF: aż 1/3 respondentów słucha radia częściej i zwraca większą uwagę na serwisy informacyjne

Fot.: materiały prasowe

Co trzeci ankietowany w badaniach Grupy RMF deklaruje, że po wybuchu pandemii słucha radia częściej, a także zwraca baczniejszą uwagę na serwisy informacyjne i słucha więcej muzyki w radiu. Badanie obrazuje jak zmieniły się zwyczaje w życiu Polaków w trakcie przymusowej kwarantanny i lockdownu. 

35 proc. osób twierdzi, że słucha radia częściej niż miało to miejsce przed pandemią, a 55 proc. robi to tak samo jak dawniej. Tylko 10 proc. deklaruje, że teraz rzadziej włącza radioodbiornik. To głównie osoby, które słuchały radia wyłącznie w samochodzie i/lub pracy, a w czasie kwarantanny i pracy zdalnej z domu straciły okazje do słuchania w tych dwóch miejscach.
Jak wynika z badania Grupy RMF (badania zostało przeprowadzone przez Grupę RMF metodą CAWI na próbie 504 słuchaczy stacji Grupy RMF w wieku 18-75 lat w dniach 28.04-6.05.2020 r.) radio pełni w życiu słuchaczy nie tylko funkcję dostarczyciela wiarygodnych informacji. Aż 3/4 badanych wskazuje, że słuchanie radia sprawia, że czas mija im przyjemniej, a dla blisko połowy prowadzący są jak bliscy znajomi. Ponad 40 proc. podkreśla, że słuchanie radia redukuje ich stres i poczucie samotności.

Według badania, po wybuchu pandemii ponad połowa ankietowanych częściej korzysta z internetu, wzrosło również zainteresowanie płatnymi platformami VOD, komunikatorami serwisami społecznościowymi. Badani częściej czytają prasę online, słuchają własnej muzyki, zajmują się hobby, grają w gry komputerowe i planszowe, oglądają TV, czytają książki, słuchają podcastów. Rzadziej tylko uprawiają sport, choć równocześnie aż 77 proc. uważa, że podczas narodowej kwarantanny warto dbać o swoją kondycję i regularnie ćwiczyć.

Zmieniły się zwyczaje zakupowe. Klienci chętniej wybierają dziś sklepy bezpieczne dla kupujących (71 proc. wskazuje, że chętniej korzystają z takich miejsc) oraz wspierające walkę z pandemią (37 proc.). Większy kapitał zaufania mają sklepy poznane przed pandemią. Zyskują też marki lokalne (47 proc. woli kupować takie marki) oraz te, które postrzegane są jako odpowiedzialne i aktywne społecznie. Aż 65 proc. badanych zgadza się z opinią, że firmy w swoich działaniach reklamowych powinny teraz wykazywać się większą odpowiedzialnością, 40 proc. chętniej wybiera te firmy, które zaangażowały się w pomoc dla pracowników służby zdrowia.

Klienci wyraźnie chętniej robią zakupy w sklepach oferujących bezpłatny dowóz lub wysyłkę – jest to istotne dla 66 proc. badanych. Dla ponad połowy ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu podczas zakupu przez internet odzieży i butów.

Komentarze

Powiązane

07.02.23, 12:09
| radio » informacje
Folk ONe i Piaf – czyli wróbel – opowieść o piosence francuskiej. Nowe audycje w Programie 1 Polskiego Radia
Program 1 Polskiego Radia przygotował dla słuchaczy dwie nowe propozycje programowe: . „Folk ONe” oraz „Piaf – czyli wróbel – opowieść o piosence francuskiej”.
07.02.23, 11:00
| radio » informacje
Radio Szczecin debiutuje na Spotify
6 lutego br., Radio Szczecin oficjalnie zadebiutowało w serwisie muzycznym Spotify. Debiut promowany jest pod hasłem "SPOTkajmy się na SPOTify".
05.02.23, 22:19
| radio » informacje
Polskie Radio Koszalin uruchomiło miejską antenę w Kołobrzegu
3 lutego br., Polskie Radio Koszalin oficjalnie otworzyło kołobrzeski program miejski. Nowa antena zaoferuje słuchaczom w dni robocze poranek, a dodatkowo sobotni program poranny emitowany będzie na regionalnej częstotliwości.
03.02.23, 06:30
| radio » informacje
Polskie Radio Koszalin otwiera oficjalnie Studio Kołobrzeg
3 lutego br., Polskie Radio Koszalin oficjalnie otworzy miejskie „Studio Kołobrzeg”.
02.02.23, 09:39
| radio » informacje
Odsetki od Zetki. Nowa akcja Radio ZET. Agnieszka Kołodziejska twarzą kampanii
1 lutego br. ruszyła nowa zabawa antenowa Radia Zet pod hasłem "Odsetki od Zetki", w której słuchacze będą mogli wygrać spłatę swoich rat kredytowych. Akcję wspiera kampania promocyjna w telewizji, kinach, przestrzeni miejskiej i w internecie.
30.01.23, 13:59
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Niewielka podwyżka reklam w Grupie RMF
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które będą obowiązywać do 30 kwietnia 2023 r. Grupa wprowadza niewielką podwyżkę.
30.01.23, 10:42
| radio » informacje
W eSkarbonce WOŚP Radia Nowy Świat jest już ponad 600 tys. zł
Radio Nowy Świat włączyło się w zbiórkę pieniędzy na rzecz 31. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Słuchacze stacji mogli zlicytować specjalne przedmioty, a także wpłacić pieniądze do specjalnej eSkarbonki.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
27.01.23, 18:43
| radio » informacje
Cykl programów o depresji na antenie Chillizet
Chillizet włącza się w obchody Światowego Dnia Walki z Depresją. 28 stycznia br. ruszy weekendowy cykl specjalnych audycji „Plac zabaw” poświęconych depresji u młodzieży.
26.01.23, 14:30
| radio » informacje
Nowe koncesje dla Radia Złote Przeboje 100,1 FM i Trendy Radio
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że warszawskie Radio Złote Przeboje 100,1 FM oraz krośnieńskie Trendy Radio będą mogły emitować swój program przez następne dziesięć lat.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.