27.05.20, 15:28

Cyfrowa Polska proponuje kampanię na temat TV hybrydowej

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branże cyfrową i nowoczesnych technologii, postuluje do Ministerstwa Cyfryzacji o opracowanie i uruchomienie kampanii społecznej wyjaśniającej i promującej wśród konsumentów telewizję hybrydową, która ma niebawem zostać wprowadzona w Polsce. ZCP uważa też, że do obligatoryjnego wprowadzenia HbbTV producenci telewizorów potrzebują jeszcze roku czasu – do 1 czerwca 2021 r.

Takie postulaty znalazły się w opinii przesłanej do ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego w związku z projektem nowelizacji rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych. „Dziś wiedza Polaków na temat HbbTV jest niska. Konieczne jest, aby wraz z rozwojem usług dostępnych za pomocą telewizji hybrydowej przeprowadzić kampanię edukacyjną oraz promocyjną” – twierdzi prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik. W jego opinii kampania powinna być wspólną inicjatywą nadawców, instytucji publicznych oraz producentów.

Dodatkowo – zdaniem Kanownika - niezbędne są procedury testujące i certyfikujące aplikacje, które zostaną dopuszczone do polskiego HbbTV. System certyfikacji miałby być wypracowany i zbudowany wspólnie z nadawcami telewizyjnymi, KRRiT oraz Instytutem Łączności przy współpracy z producentami odbiorników. „Musimy zadbać o jakoś udostępnianych usług za pomocą HbbTV. Jeżeli nadawcy zaczną wykorzystywać telewizję hybrydową w najprostszej formie, czyli reklam, to konsumenci zrażą się do nowej usługi. Co więcej, będą próbowali ją wyłączyć, mając przy tym pretensję do producenta odbiornika, że nie jest to możliwe” – mówi Michał Kanownik. Jak dodaje certyfikacja aplikacji zapewni również bezpieczeństwo użytkowników, a także zagwarantuje, że udostępniane usługi za pomocą HbbTV będą kompatybilne z odbiornikami, których widzowie używają. „Nauczeni doświadczeniem krajów zachodniej Europy, gdzie wprowadzono już telewizję hybrydową, wiemy, jakie mogą być problemy z wdrażaniem różnych aplikacji. Certyfikacja pozwoli nam uniknąć tych samych błędów” – dodaje Kanownik.

Związek Cyfrowa Polska uważa, że m.in. z tego powodu proces wprowadzania HbbTV należy poprzedzić 12 -miesięcznym okresem przejściowym. Ale to nie jedyny powód. „Propozycja ta podyktowana jest koniecznością dostosowanie fabryk do nowych wymagań, zmian na liniach produkcyjnych i wygaszaniem produkcji wybranych modeli odbiorników TV” – napisał Związek Cyfrowa Polska do ministra cyfryzacji. Resort cyfryzacji w projekcie rozporządzenia dał producentom czas na wprowadzenie HbbTV do 1 stycznia 2021 r. Propozycja przedstawicieli producentów oznaczałaby przesunięcie tego terminu do 1 czerwca 2021 r.

Zgodnie z ministerialnym projektem w Polsce producenci telewizorów, wyposażone w możliwość obsługi HbbTV, będą zobowiązani do stosowania oprogramowania w wersji 2.0.1. W pierwotnej wersji projektu Ministerstwo Cyfryzacji proponowało, by odbiorniki były wyposażone w najnowszą wersję 2.0.2. Jednak po opiniach, m.in. Związku Cyfrowa Polska, który przeprowadził konsultacje z inżynierami w fabrykach i analizy rynków krajów Europy Zachodniej, resort wycofał się z tego pomysłu. Związek argumentuje, że w obecnej chwili nie ma technicznych możliwości wdrożenia w szybkim czasie najnowszej wersji oprogramowania HbbTV.

Cyfrowa Polska w opinii przesłanej do resortu cyfryzacji wnosi również o to, aby nowe regulacje dotyczyły odbiorników TV wprowadzanych na rynek po wejściu w życie rozporządzenia. „Przepisy te nie powinny odnosić się do produktów będących jeszcze w sprzedaży, np. na półkach sklepowych” – podkreślili przedstawiciele producentów. 

Komentarze

Powiązane

01.12.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Netflix wprowadza pilotażowo system dodatkowych wynagrodzeń dla twórców
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
01.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Kurierzy w wiosennej ramówce TV Puls
Telewizja Puls przygotowuje nowy serial fabularno-dokumentalny „Kurierzy”. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia br. I sezon będzie liczył 40 odcinków.
30.11.22, 12:46
| telewizja / VOD » seriale
Matka. Nowy serial według pomysłu Igora Brejdyganta w Polsat Box Go
30 listopada br. w Polsat Box Go pojawi się pierwszy odcinek nowego thrillera psychologicznego według pomysłu Igora Brejdyganta i w reżyserii Piotra Trzaskalskiego – „Matka”. W obsadzie znaleźli się m.in.: Olga Bołądź, Łukasz Simlat, Marcin Kowalczyk, Maria Pakulnis i Olaf Lubaszenko.
30.11.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Lipowo. Zmowa milczenia. Premiera serialu Player Original w 2023 roku
Player na 2023 r. zaplanował premierę kryminału obyczajowego „Lipowo. Zmowa milczenia”. Nowy serial jest adaptacją książki Kasi Puzyńskiej „Motylek”.
29.11.22, 19:00
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyła kolejna edycja konkursu na film dokumentalny w ramach Festiwalu „Pamięć i Tożsamość”
23 listopada br. ruszyła kolejna edycja konkursu na projekt filmu dokumentalnego, organizowanego w ramach III Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany przez Telewizję Polską.
29.11.22, 11:26
| telewizja / VOD » informacje
Warner Bros. Discovery kupiło prawa do mistrzostw świata w lekkoatletyce
Warner Bros. Discovery nabyło prawa do transmisji mistrzostw świata w lekkoatletyce na 45 rynkach w Europie, w tym również w Polsce. Najważniejsze lekkoatletyczne wydarzenie 2023 r. rozegrane zostanie w Budapeszcie w okresie od 19 do 27 sierpnia.
29.11.22, 00:21
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Arabia Saudyjska hitem weekendu
Hitem weekendu był sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.
28.11.22, 21:00
| telewizja / VOD » informacje
Serial Wednesday w warszawskim bistro Charlotte
Od 23 do 25 listopada br. w warszawskim bistro Charlotte na placu Zbawiciela miała miejsce akcja promująca serial Netflix ,,Wednesday”.
28.11.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje
Bartosz T. Wieliński reprezentantem Gazety Wyborczej w europejskim sojuszu gazet LENA
Od listopada br. nowym przedstawicielem “Gazety Wyborczej” w Leading European Newspaper Alliance (LENA) jest Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika i szef działu Świat.
28.11.22, 10:15
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji 99-Gra o wszystko
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji „99 – Gra o wszystko” z udziałem gwiazd stacji TTV. Bohaterowie programu będą konkurować ze swoimi sympatiami. Seria na antenie pojawi się wiosną przyszłego roku.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.