26.05.20, 11:51

Polacy są skłonni przeznaczyć więcej czasu na czytanie gazet [infografika]

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Przeprowadzone na zlecenie Ringier Axel Springer Polska w maju br. badania czytelnictwa pokazują, że czytelnicy mają więcej czasu na prasę, doceniają tradycyjne wydania papierowe, a na dodatek czytają uważniej, dłużej i z większym zaangażowaniem.

Obecnie czytelnicy są skłonni przeznaczyć na czytanie więcej czasu niż kiedyś – przyznaje to aż 58 proc. badanych, a to z kolei przekłada się na dokładniejsze czytanie. Szczególnie osoby młode poświęcają teraz prasie więcej swojej atencji. Jednocześnie aż 62 proc. badanych uznaje prasę za bardziej wartościowe i rzetelne źródło informacji, a prezentowane treści postrzega jako mniej agresywne niż w innych mediach (70 proc.).

Reklamy w prasie drukowanej są obecnie postrzegane przez badanych jako jej naturalny element (80 proc). Większość czytelników przyznaje, że zdarza się im je przeglądać (72 proc.) oraz znajdować w nich przydatne informacje (63 proc.).

Prasa, poza dostarczaniem czytelnikom rzetelnych i sprawdzonych informacji, zapewnia łatwy powrót do treści uznanych przez nich za interesujące – czytelnik może sięgnąć po gazetę w każdej chwili, by podzielić się wiadomościami z partnerem czy dzieckiem. Wydania tradycyjne przyciągają połączeniem praktycznej wiedzy i użytecznych informacji z przyjemnościowym charakterem kojarzonym z chwilą relaksu oraz czasem tylko „dla siebie”. Zdecydowana większość respondentów (85 proc.) docenia bezpośredni kontakt z papierem podczas czytania prasy.

Wyniki przeprowadzonych wśród czytelników badań wskazują także, gdzie obecnie nabywana jest prasa drukowana - w kioskach (56 proc.) oraz sklepach osiedlowych (43 proc.). Co trzeci Polak natomiast dokonuje zakupu w hipermarketach i supermarketach.


Fot.: materiały prasowe

O badaniu:
Badanie ilościowe wykonane metodą CAWI i zrealizowane na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia, przeprowadzono w maju 2020 r. na grupie N=1015 osób reprezentatywną dla populacji Polaków w wieku 18-65 lat ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz region GUS.

Komentarze

Powiązane

20.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
19.09.23, 23:00
| prasa » informacje
Bauer wydaje drugi numer magazynu Świat Wiedzy - Extra
20 września br. na rynku prasowym ukaże się drugi numer magazynu „Świat Wiedzy- Extra” (Wydawnictwo Bauer).
19.09.23, 15:00
| prasa » informacje | kultura » książki
Premiera książki PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat Jerzego Baczyńskiego
20 września br. do sprzedaży trafi najnowsza książka Jerzego Baczyńskiego, redaktora naczelnego tygodnika „Polityka”, pt.: „PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat”.
19.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
18.09.23, 13:17
| prasa » informacje
Sprzedaż magazynu Forbes Women rośnie
Według danych wydawcy, czerwcowe wydanie „Forbes Women” (3/2023, RASP Polska) odnotowało sprzedaż o 25 proc. wyższą w stosunku do wydania z poprzedniego roku. Tym samym osiągnęło najwyższy wynik sprzedażowy w tym roku.
18.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
17.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
16.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
15.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
14.09.23, 20:30
| prasa » ludzie
Katarzyna Gaweł z nową funkcją w RAS Polska
Od września br. Katarzyna Gaweł, pełniąca do tej pory rolę Head of Internal Communications, objęła nowo utworzone stanowisko Head of DEI w RAS Polska.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.