12.05.20, 08:00

Radek Ondrášík: Klienci przestawili się na zakupy online

Radek Ondrášík
Fot.: materiały prasowe

Jak pandemia zmieniła ecommerce? Jak e-sklepy radzą sobie w specyficznym momencie dla gospodarki? Rozmowa z Radkiem Ondrášíkiem, Dyrektorem Marketingu w Notino, e-sklepie z największą ofertą produktów beauty w Europie.

Kuba Wajdzik: Rozmawiamy podczas bardzo specyficznego czasu. Jak sklep radzi sobie w dobie koronowirusa?
Radek Ondrášík: Tak jak się spodziewaliśmy, klienci przestawili się na zakupy online. Zarówno ruch na naszych stronach internetowych w całej Europie, jak i sprzedaż, rosną. Można powiedzieć, że sprzedaż jest na tym samym poziomie co podczas okresu świątecznego, chociaż są też kraje, które wykazują ponad stuprocentowy wzrost, znacznie przekraczając ten wynik.

KW: Czy możemy wymienić jakieś szczególne kategorie produktów, które cieszą się dużo większym zainteresowaniem klientów w ostatnich tygodniach? Zapewne były to środki higieny osobistej…
RO: Najbardziej zwiększyła się sprzedaż w kategorii produktów do codziennej higieny, tutaj często mówimy o ponad stuprocentowym wzroście.

KW: Jak pandemia zmieniła ecommerce?
RO: To zależy od obszaru działalności. Produkty kosmetyczne są niezbędne w codziennym życiu, więc tak naprawdę nie zostaliśmy dotknięci w negatywny sposób. Liczba zamówień jest obecnie prawie taka sama jak w okresie Bożego Narodzenia, a w niektórych krajach jest nawet większa.

KW: Firma działa na wielu rynkach. Czy są znaczące różnice w działalności sklepu i zainteresowaniach klientów na poszczególnych rynkach?
RO: Notino działa obecnie w 24 krajach i w każdym z nich się rozwijamy. W niektórych państwach klienci preferują perfumy (np. Polska), a w innych wybierają kosmetyki z innych kategorii (np. Niemcy), ale zainteresowanie poszczególnymi kategoriami produktów jest na podobnym poziomie w całej Europie.

KW: W ubiegłym roku przeprowadzono rebranding na polskim rynku. Czy proces można uznać z Waszej perspektywy za udany?
RO: Rebranding w Polsce był dla nas bardzo istotny, ponieważ jest to jeden z największych rynków i bardzo zależy nam na polskich klientach. Dlatego włożyliśmy wiele wysiłku w tą kampanię i z dzisiejszej perspektywy możemy powiedzieć, że był to udany proces. Co kilka miesięcy przeprowadzamy badania, z których wynika, że rozpoznawalność Notino szybko rośnie.

KW: Jakie są największe trudności przy rozwijaniu się e-zakupów w Polsce?
RO: Polscy klienci czasami nadal boją się zakupów online i wolą kontakt osobisty oraz zakupy w sklepie stacjonarnym. Różnicę widać u młodszych osób, które chętniej kupują online, ale starsi klienci wciąż preferują zakupy w sklepach stacjonarnych.

KW: Czy tradycyjny handel może w perspektywie najbliższych lat zniknąć?
RO: Część klientów będzie wolała korzystać ze sklepów internetowych, a inni nadal będą preferowali tradycyjne sklepy. Będzie to zależało od branży, ale nie sądzę, aby ludzie zdecydowali się tylko na zakupy online, co doprowadziłoby do zniknięcia sklepów stacjonarnych.

KW: Jak przebiegają obecnie działania marketingowe firmy?
RO: Główne kanały komunikacji pozostają takie same nawet podczas kryzysu związanego z koronawirusem - jesteśmy widoczni zarówno w telewizji, jak i w Internecie (media społecznościowe, działania mające na celu wzrost sprzedaży - PPC, afiliacja itp.), komunikujemy się też z klientami za pośrednictwem newsletterów.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
17.11.22, 11:00
| internet » informacje
Mariusz Pitura rusza z projektem med-tech The Linghos
„The Linghos” to projekt med-tech, który jest połączeniem gamingu, storytellingu, technologii i logopedii. Projekt rozwija Mariusz Pitura - były dyrektor kreatywny agencji J. Walther Thompson i Walk.
17.11.22, 06:00
| internet » informacje
Interia Sport podczas mundialu będzie współpracować z Eleven Sports
Interia Sport z okazji mundialu w Katarze rozpoczyna współpracę strategiczną z Eleven Sports. Wydarzenia wprost ze stadionów i bazy reprezentacji Polski będzie codziennie relacjonowało trzech dziennikarzy – Sebastian Staszewski, Michał Białoński i Wojciech Górski. W Katarze wspierać ich będzie Sławomir Peszko, specjalny wysłannik i ekspert Interii.
16.11.22, 16:45
| internet » informacje
Mundial 2022 w Wirtualnej Polsce
Wirtualna Polska przygotowała specjalne programy i ofertę redakcyjna na czas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Wydarzenie będzie relacjonowane w serwisie WP SportoweFakty i w sportowej części o2.pl. Specjalny moduł pojawi się też na Stronie Głównej WP.
16.11.22, 14:03
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media z opóźnieniem informowały o ekspolzji we wsi Przewodów. Stacje informacyjne przerwały swoje ramówki
Mimo, że eksplozja we wsi Przewodów na Lubelszczyźnie miała miejsce15 listopada br.  o ok. 15.40, dopiero kilka godzin później media zaczęły informować o wydarzeniu. Część stacji nie przerwało jednak swoich ramówek, a prasa nie zdążyła zmienić swoich okładek.
15.11.22, 11:02
| prasa » informacje | internet » informacje
Piszemy o tym, co ma znaczenie. Wyborcza.pl rusza z kampanią
Ruszyła najnowsza kampania wizerunkowa Wyborcza.pl. Spoty reklamowe emitowane w sieci pokazują maja prezentować, jak serwis wspiera swoich czytelników i czytelniczki, wyjaśniając aktualne wydarzenia czy doradzając w ważnych dla nich kwestiach - w myśl hasła "Piszemy o tym, co ma znaczenie".
14.11.22, 12:26
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet ze specjalnym mundialowym serwisem
Przegląd Sportowy Onet uruchomił serwis poświęcony piłkarskim mistrzostwom świata w Katarze, które rozpoczną się 20 listopada br. W ofercie nowego serwisu mundialowego znalazły się newsy i bieżące informacje, terminarz, statystyki oraz typer mundialowy.
10.11.22, 09:48
| radio » informacje | internet » informacje
Kobiecy Punkt Widzenia. Aga Kozak gospodynią nowego podcastu Gazeta.pl
Gazeta.pl rozwija swoją ofertę podcastową. 10 listopada br. swoją premierę będzie miał kolejny podcast portalu – „Kobiecy Punkt Widzenia” tworzony przez dziennikarki serwisu Kobieta.Gazeta.pl. W nowym cyklu Aga Kozak porozmawia ze swoimi gościniami na różne tematy widziane z kobiecej perspektywy.
08.11.22, 16:00
| internet » ludzie
Małgorzata Witkowska nową Dyrektor E-commerce Skipwish
Małgorzata Witkowska objęła stanowisko Dyrektor E-commerce w Grupie Skipwish. Witkowska będzie, m.in. odpowiedzialna za skalowanie sprzedaży oraz rozwój marketingowy i logistyczny trzech sklepów internetowych. Wśród nich jest Mamissima.pl, Hlonda6.pl oraz Cartersoshkosh.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.