04.05.20, 12:08

Odporni na dezinformację. Rzeczpospolita w kampanii walczy z fake newsami

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

Rozprzestrzeniają się jak wirus, a nieumiejętność odróżnienia ich od sprawdzonych informacji to problem społeczny, który zwiększył swoje nasilenie w czasie epidemii koronawirusa. Najnowsza kampania „Rzeczpospolitej” „Odporni na dezinformację” ma na celu zwiększyć społeczną odporność na fake newsy.

Kampania rozpoczęła się nietypowo. W serwisie rp.pl oraz w mediach społecznościowych „Rzeczpospolitej” pojawił się teaser ze specjalnym udziałem Bogusława Chraboty, redaktora naczelnego dziennika, który składa z jedynki „RZ” maskę ochronną. W ten symboliczny sposób „Rz” inauguruje kampanię „Odporni na dezinformację”, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie się wiążą z udostępnianiem fake news’ów.

Fake news jest parainformacją. Ontologicznie nie różni się od newsa, to ta sama konstrukcja. Dla laików jest trudny do odróżnienia od newsa. Istotna jest intencja wprowadzenia nieprawdy. Jako społeczeństwo mamy ograniczone możliwości weryfikacji takiej informacji. Mamy natomiast możliwość sprawdzenia, czy źródło jest wiarygodne, i tak ocenić wartość informacji. W ciągu ostatnich lat z „Rzeczpospolitej" fake newsy do opinii publicznej raczej nie trafiły. To świadczy o naszych procedurach, które są ściśle przestrzegane, oraz o profesjonalnym podejściu naszych dziennikarzy do weryfikacji newsów” – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Na potrzeby kampanii powstały trzy hasła reklamowe odwołujące się do najbardziej powszechnych źródeł i przyczyn powstawania fake news’ów: „Komentarze z forum czy komentarze ekspertów?”, „Znajomość fejków czy znajomość faktów?”, „Opinie szerowane czy opinie szanowane?” oraz hashtag #OdporniNaDezinformacje.

Rzeczpospolita” od lat jest w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, a dostarczanie sprawdzonych informacji to nasza misja. Kampania „Odporni na dezinformację” to naturalne rozwinięcie działań wizerunkowych budowanych wokół hasła „Rzeczpospolita”. Wiarygodne źródło wiedzy” - mówi Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu Gremi Media. Drugim etapem kampanii będzie „dekalog walki z dezinformacją” – seria komunikatów mających na celu edukację jak walczyć z epidemią fake news’ów.

Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada dział marketingu Gremi Media.

Komentarze

Powiązane

18.06.24, 13:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Specjalne wydanie serwisu GOL24 i Niezbędnik kica od Polska Press Grupa na EURO 2024
Z okazji Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, Polska Press Grupa przygotowała m.in. specjalne wydanie serwisu GOL24, sekcję „Euro 2024”, która dostępna jest na portalu i.pl oraz w serwisach regionalnych, a także „Niezbędnik kibica”.
18.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
17.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
16.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
15.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
14.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.06.24, 09:53
| prasa » ludzie
Dziennik Zachodni, Gazeta Współczesna, Kurier Poranny i Kurier Lubelski. Nowi redaktorzy naczelni serwisów i tytułów Polska Press Grupy
Polska Press Grupa kontynuuje zmiany na stanowiskach redaktorów naczelnych. Tym razem, w ramach rekrutacji, wyłonionych zostało trzech szefów redakcji, którzy pokierują czterema serwisami i tytułami należącymi do spółki.
12.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.