22.04.20, 15:00

Podczas pandemii sprzedaż Gazety Wyborczej spadła o 10 proc., wzrosła liczba cyfrowych prenumeratorów

Logo "Gazety Wyborczej"
Fot.: materiały prasowe

Publikacje na Wyborcza.pl notują rekordy wyświetleń, a sprzedaż wydań papierowych, po niewielkim spadku wywołanym skurczeniem się liczby punktów sprzedaży oraz ogłoszeniem przez rząd ograniczeń w poruszaniu się, utrzymuje się na stabilnym poziomie.

Według danych wydawcy z połowy kwietnia br. średnia dzienna liczba egzemplarzy „Gazety Wyborczej” sprzedanych od 9 marca, czyli tygodnia w którym ogłoszono tzw. „lockdown” (zapoczątkowany zamknięciem szkół), zmniejszyła się - w porównaniu z okresem sprzed wybuchu pandemii - o niecałe 10 proc. Wydawca z optymizmem patrzy też na nowe zapowiedzi rządu związane ze stopniowym znoszeniem zakazów i obostrzeń, które powinny przywrócić szerszy dostęp do wydań papierowych i zainteresowanie nimi czytelników.

Jak podkreśla Agora, mały spadek sprzedaży wydania papierowego „Gazety Wyborczej” z nawiązką kompensuje skokowy wzrost liczby sprzedanych subskrypcji treści na Wyborcza.pl. Serwis od wybuchu pandemii ma 39 proc. więcej użytkowników, 80 proc. więcej odsłon, a grono prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” przekroczyło 240 tys.

Według badania Gemius/PBI, na przełomie marca i kwietnia br. (30 marca - 5 kwietnia br.) największe serwisy informacyjne miały mniejszą odwiedzalność niż w pierwszej połowie marca, czyli na początku pandemii w Polsce. W kategorii serwisów informacyjnych i publicystycznych na pierwszych miejscach znalazły się: Onet (7,56 mln użytkowników i 92,82 mln odsłon), serwisy informacyjne Wirtualnej Polski (6,58 mln użytkowników, 110,79 mln odsłon), TVN24.pl (5,64 mln użytkowników i 69,75 mln odsłon), a za nim byłaWyborcza.pl. Serwis „Gazety Wyborczej” zanotował 5,19 mln odwiedzających i 35,86 mln odsłon.

Wyborcza.pl zwiększyła liczbę odwiedzających o 1,46 mln użytkowników (wzrost o 39,3 proc.). Łącznie wszyscy użytkownicy wykonali 15,99 mln więcej odsłon (wzrost o 80,5 proc.). Od grudnia ub. roku do połowy marca 2020 r. liczba subskrypcji treści Wyborcza.pl wzrosła do 220 tys. W ostatnich dniach (12 kwietnia br.) społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys. Wraz z tymi, którzy kupują papierowe wydanie, dziennik ma łącznie 300 tys. płacących czytelników.

Wzrost zainteresowania cyfrowym dostępem do Wyborcza.pl oraz wybuch pandemii spowodował, że wydawca „Gazety Wyborczej” ograniczył w tym okresie do minimum tzw. inne płatne formy rozpowszechniania, m.in. ze względu na decyzje administracyjne, które uniemożliwiły działanie kin sieci Helios. Ich widzowie mogli kupować wraz z biletem do kina dostęp do „Gazety Wyborczej” w postaci e-wydania.

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
28.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 listopada?
27.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 listopada?
26.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 listopada?
25.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 listopada?
24.11.22, 18:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
VIVA! i ITAKA stworzyły katalog turystyczny Premium. Maria Dębska ambasadorka projektu
Magazyn „VIVA!” i Biuro Podróży Itaka rozpoczynają współpracę, w ramach której powstał katalog turystyczny premium, którego premiera odbyła się 24 listopada br. Ambasadorką projektu została aktorka Maria Dębska.
24.11.22, 09:30
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem o Bożym Narodzeniu
24 listopada br. na rynku prasowym ukazało się ”Życie Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie” (Wydawnictwo Bauer).
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.