01.04.20, 13:53

Radio Piekary z dodatkowymi serwisami i Alarmową Linią

Logo Radia Piekary
Fot.: materiały prasowe

Radio Piekary w związku z epidemią koronawirusa wprowadziło dodatkowe serwisy informacyjne, a także uruchomiło Alarmową Linię Radia Piekary Rozgłośnia nie zmieniła muzyczno-rozrywkowej formuły prezenterskiej. 

Tematyka związana z koronawirusem jest w centrum uwagi stacji. Kilka tygodni temu, wraz z nastaniem kryzysu epidemiologicznego, rozgłośnia dwukrotnie zwiększyła liczbę emitowanych serwisów informacyjnych. Wcześniej serwisy były obecne na antenie Radia Piekary o pełnej, od 06.00 do 18.00. Obecnie wprowadzono dodatkowe (nieco krótsze) w połowie godziny. „Dodatkowo reporterzy relacjonują również wydarzenia (nie tylko związane z koronawirusem) poza serwisami informacyjnymi. Chodzi o to, by ważne informacje były podawane na bieżąco, niezależnie od pory emisji serwisów informacyjnych” - mówi dla portalmedialny.pl Rafał Kurowski, Redaktor Naczelny Radia Piekary. „Staramy się, by serwisy i relacje nie były ograniczone jedynie do tematyki koronawirusowej” – dodaje Kurowski.

Za przygotowywane informacje odpowiada newsroom podzielony na wydawców, podwydawców i reporterów oraz subredakcję internetową. Serwisy mają kłaść nacisk na sprawy lokalne i regionalne, ale redakcja stara się, by były kompletne. W każdym serwisie pojawiają się także najważniejsze informacje z kraju i ze świata.

Rozgłośnia uruchomiła Alarmową Linię Radia Piekary (695 887 887), na którą słuchacze mogą dzwonić i przekazywać wszelkie ważne informacje. Stacja zachęca, by za pośrednictwem ALRP słuchacze zadawali pytania dotyczące pandemii, na które zespół rozgłośni znajdujemy odpowiedzi i przekazuje je na bieżąco poza serwisami. „Chcemy, by słuchacze mieli poczucie współredagowania treści pojawiających się na antenie naszej rozgłośni” – podkreśla Rafał Kurowski.

Stacja w ostatnich dniach nie zmieniła muzyki i formuły prezenterskiej. „Z badań fokusowych, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku wynika, że słuchacze cenią nas za bezpretensjonalny, rozrywkowy charakter, różnorodną, przebojową muzykę i dobrze zredagowane informacje. Nie chcemy tego zmieniać, zwłaszcza w tych trudnych czasach. Odczuwamy gigantyczny wzrost zainteresowania treściami informacyjnymi na naszej stronie internetowej oraz profilu na FB. Zauważyliśmy również znaczący wzrost liczby osób słuchających naszej stacji w Internecie” – mówi Rafał Kurowski.

Rozgłośnia wprowadziła również własne standardy bezpieczeństwa w trosce o pracowników i utrzymania stałej emisji programu. Wprowadzono zatem zmiany w funkcjonowaniu redakcji. Zespół został podzielony pod tym względem na trzy grupy: osoby pracujące na miejscu (wydawcy i podwydawcy serwisów, prezenterzy), zdalnie (dział reklamy, produkcja oraz częściowo Internet), osoby, które pracują wyłącznie w terenie (reporterzy).

Jak wygląda obecnie kondycja rozgłośni w trudnym również gospodarczo momencie? „Sytuację ekonomiczną analizujemy na bieżąco. Kondycję radia na tym etapie oceniam jako stabilną” – mówi Rafał Kurowski.

Radio Piekary to regionalna rozgłośnia radiowa nadająca swój program na terenie Aglomeracji Śląskiej. Stacja emituje swój program od 1996 roku.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.