20.03.20, 07:22
Startuje BIZNES24
20 marca br. debiutuje 24h kanał telewizyjny BIZNES24. Stacja początkowo ma produkować dwa pasma biznesowe na żywo.
BIZNES24 tworzą Michał Winnicki, nadawca wielu ogólnopolskich kanałów telewizyjnych (MWE Networks) i Roman Młodkowski, dziennikarz biznesowy i manager, wraz z zespołem redakcyjnym.
Głównym prowadzącym będzie Marcin Dobrowolski, dziennikarz biznesowy i radiowiec, od 2009 r. związany z tematyką biznesową. Dobrowolski był do niedawna redaktorem naczelnym portalu HiCash.pl, a wcześniej dziennikarzem „Pulsu Biznesu” i Radia PIN. Do zespołu telewizji BIZNES24 dołączył także Filip Sokorski, wydawca, związany wcześniej z TVN CNBC i TVN24BiŚ. W zespole producentów znalazła się Dorota Bielkowicz, wcześniej producentka Polsat News, dziennikarka radiowa i telewizyjna.
BIZNES24 ma być poświęcony tematyce finansów osobistych, rynków, gospodarki i zarządzania, omawianych zarówno w codziennych programach informacyjnych, jak i programach poradnikowych czy publicystycznych, własnych i pozyskiwanych od zewnętrznych producentów. W początkowym okresie będą emitowane dwa pasma informacji biznesowych na żywo, które rozpoczynać się będą o 8:30 i 16:30. Docelowo w tym roku BIZNES24 produkować będzie w dni robocze minimum osiem godzin programów informacyjnych i publicystycznych na żywo.
Telewizja BIZNES24 ma być też innowacyjną platformą publikacji dla niezależnych twórców treści - blogerów i vlogerów. W ofercie programowej stacji znajdą się autorskie audycje poświęcone finansom osobistym Macieja Samcika, autora bloga „Subiektywnie o finansach”. O elektronice w biznesie opowiadał będzie Paweł Pilarczyk, twórca serwisu ITbiznes.pl, wcześniej wieloletni redaktor naczelny i twórca serwisu PCLab. O życiu i zarządzaniu będzie można dowiedzieć się z audycji „Zaprojektuj swoje życie” autorstwa, a o wyzwaniach księgowości dla małych i średnich firm z programu „inFakty” o firmie tworzonej przez zespół firmy inFakt.
Na antenie BIZNES24 będzie można także zobaczyć jej współtwórców: Radka Wróblewskiego, w programie „Pieniądze z papieru”, poświęconego książkom o biznesie, a także Romana Młodkowskiego w programach: „Biznesmania”, przedstawiającym twórców najciekawszych startupów, a także o przyszłości, w którym z autorytetami różnych dziedzin poszukiwać będzie odpowiedzi na pytania o to, jak ukształtuje się przyszłość technologii, energetyki, środowiska naturalnego czy kultury.
W ofercie stacji ma również nie zabraknąć zagranicznych produkcji dokumentalnych, na różne, czasem zabawne sposoby pokazujących świat biznesu i problemy ekonomiczno społeczne w różnych częściach świata.
Brokerem reklamowym BIZNES24 zostało Biuro Reklamy TVP, które oferować będzie zarówno czas antenowy i sponsoring poszczególnych audycji, jak również innowacyjne formy promocji, jak lokowanie produktu czy branded content.
„(…) Robimy wszystko, aby BIZNES24 szybko wskoczył do grona najpopularniejszych kanałów informacyjnych. To pierwszy tak wielki projekt z dużą ilością informacji na żywo, ale jak pokazują nawet wydarzenia ostatnich dni – po to jest właśnie telewizja” – mówi Michał Winnicki, twórca MWE Networks oraz inicjator powstania telewizji BIZNES24.
Kanał BIZNES24 w jakości HD będzie dostępny w sieciach kablowych i za pośrednictwem platform satelitarnych. Od chwili startu, 20 marca, stacja znajdzie się w ofercie Platformy CANAL+, a także w wielu sieci kablowych, w tym m.in. ASTA-NET i Telpol. W kwietniu kanał trafi do ofert Orange TV i sieci Toya. Toczą się rozmowy z kolejnymi operatorami. W trakcie epidemii koronawirusa w Polsce kanał jest oferowany na testy wszystkim zainteresowanym operatorom w Polsce.
Komentarze