30.01.20, 08:00

ScreenLovers: Polacy nieszczególnie wysoko oceniają fachowców od reklamy na tle innych branż

Fot.: materiały prasowe

Pracownicy branży mediów i reklamy za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji albo struktury gigantów internetowych, jak Google czy Netflix. Co ósmy, gdyby jeszcze raz wybierał pracę, postawiłby na inny sektor rynku. Przeciętni Polacy nieszczególnie wysoko oceniają fachowców od reklamy na tle innych branż, tak w sferze kompetencji jak zaufania – wynika z badania ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska i SW Research.

Pracownicy branży reklamowej za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji (20 proc. badanych) i internetowych gigantów (19 proc.) - pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska na próbie 507 osób zatrudnionych w reklamie i marketingu.  Na liście wymarzonych korporacji do pracy plasują się, m.in. IKEA, Lego, Unilever, P&G czy Mondelez. Z kolei wśród internetowych gigantów prym wiodą Google i Netflix. 

W rankingu wymarzonych miejsc pracy znacznie słabsze noty otrzymały pozostałe badane kategorie firm, czyli m.in. agencje interaktywne (4 proc.), wydawcy online i ich biura reklamy (2 proc.) oraz wydawcy prasowi czy nadawcy radiowi (po 1 proc.). 

Tylko 18 proc. pracowników branży za pięć lat widzi się w tej samej firmie, w której pracuje obecnie. Największy odsetek takich osób jest wśród kadry zarządzającej i managerów (ok. 1/4), a najniższy wśród specjalistów (tylko 13 proc.).   

Aż co piąty pracownik branży, gdyby jeszcze raz zaczynał karierę zawodową, związałby się z inną branżą. Gros z nich jako główny powód wskazuje poczucie, że branża mediów i reklamy w większym stopniu bazuje na „bulshit bingo” niż na wiedzy.

Badanie branżowe, realizowane z IAB, ScreenLovers uzupełnił też ogólnopolskim sondażem przygotowanym we współpracy z agencją badawczą SW Research (próba 1 tys. respondentów w wieku 18+ z dostępem do internetu).  W części ogólnopolskiej sprawdzono wizerunek fachowców od reklamy na tle szeregu innych profesji. W żadnym z badanych wymiarów (poziom utalentowania, zarobki, zaufanie, wpływ na rzeczywistość) fachowcy od marketingu i reklamy nie uplasowali się wysoko, spośród badanych branżowych profesji najgorsze noty otrzymywali we wszystkich wymiarach PR-owcy.

Najwyraźniej jako branża nie dorobiliśmy się wizerunku „mad manów” z Domaniewskiej. Synonimem zawodowego sukcesu są prawnicy i programiści” – komentuje ScreenLovers.

 Całość badania dostępna jest na http://screenlovers.pl/.

Komentarze

Powiązane

19.07.24, 11:30
| reklama & PR » informacje
Agnieszka Sienkiewicz w spocie reklamowym Bioliq
Marka Bioliq rozpoczęła nową kampanię reklamową. W spocie marki wystąpiła Agnieszka Sienkiewicz.
19.07.24, 10:30
| reklama & PR » informacje
Nie rozczarujesz się! Mars Wrigley z kampanią reklamową batonu lodowego Snickers
Ruszyła szeroko zasięgowa kampania batonów lodowych Snickers. Mars Wrigley prezentuje spoty reklamowe utrzymane w wakacyjnym klimacie.
19.07.24, 09:30
| reklama & PR » informacje
STS przedłużył kontrakt sponsorski z Koroną Kielce
STS i Korona Kielce kontynuują współpracę. Umowa będzie obowiązywać do końca sezonu 2024/2025 z możliwością przedłużenia na kolejne lata. 
19.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Energa Obrót z kampanią świadomościowo-produktową. Moc równowagi w Twoim ekosystemie
Energa Obrót rozpoczęła 15 lipca br. nową kampanię świadomościowo-produktową pod hasłem Moc równowagi w Twoim ekosystemie.
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
19.07.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Hand Made stworzył kampanię dla Monster Munch
Agencja Hand Made realizuje loterię dla Monster Munch, marki z portfolio Lorenza. Hasło akcji to “Rower dobry dla ducha”.
 
18.07.24, 19:21
| reklama & PR » informacje
PZU Sponsorem Oficjalnym 81. Tour de Pologne
PZU został Sponsorem Oficjalnym tegorocznej edycji Tour de Pologne, w tym klasyfikacji górskiej. Firma wspiera także Tour de Pologne Junior. 
18.07.24, 17:44
| reklama & PR » informacje
Green Caffè Nero promuje letnią ofertę
Marka Green Caffè Nero wystartowała z działaniami reklamowymi, które mają promować letnią ofertę kawiarni. Działania promocyjne obejmują spot reklamowy emitowany w sieci kin niezależnych oraz działania digitalowe. Motywem przewodnim kampanii jest lato w mieście.
18.07.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Tak smakuje kino. Kampania Cinema City na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) przygotował z myślą o Spotify kampanię pt. „Tak smakuje kino” dla Cinema City.
18.07.24, 11:30
| reklama & PR » ludzie
Agata Bieniek awansowała zarządzanie polskim zespołem marketingu Bolt
Agata Bieniek objęła stanowisko Marketing Manager Bolt w Polsce i zarządza zespołem marketingu w polskiej siedzibie firmy oraz odpowiada za lokalne działania marki.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.