10.02.20, 08:00

Cyfrowa Polska chce rozważnego rozwoju telewizji hybrydowej w Polsce

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Związek Cyfrowa Polska przekazał swoje stanowisko do Ministerstwa Cyfryzacji w związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, które wprowadza obligatoryjność HbbTV w wersji 2.0.1., dla odbiorników posiadających podłączenie do Internetu oraz usługi interaktywne.

Jak podkreślił Związek, należy zrobić wszystko, by przyjęte rozwiązania przyczyniły się do rozwoju i promocji telewizji hybrydowej. Dlatego Cyfrowa Polska proponuje, m.in. by wypracować oraz zbudować system obowiązkowej certyfikacji aplikacji, pod egidą podmiotu administracji publicznej (Ministerstwo Cyfryzacji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Instytut Łączności) oraz przy współpracy producentów odbiorników i nadawców. „Kolejną kwestią jest oparcie wymagań HbbTV o TestSuit, którym jednoznacznie można potwierdzić poprawność zaimplementowania funkcjonalności HbbTV. W naszej ocenie obecnie powinien to być Test Suite v9.1., z zastrzeżeniem, że corocznie powinna następować rewizja tego wymagania i dostosowanie do nowszych jego wersji” – podkreśla w piśmie do Ministerstwa Cyfryzacji Związek.

Zdaniem Cyfrowej Polski termin wejścia w życie projektowanych zmian powinien uwzględniać potrzebny czas na dostosowanie się producentów do nich. Dlatego w przypadku uchwalenia zmian do końca sierpnia 2020 r., wejście w życie powinno nastąpić od 1 kwietnia 2021 r. Związek zwraca uwagę, że wersja 2.0.2 HbbTV jest na chwile obecną jedynie teoretycznym standardem. "Nie istnieją jeszcze testy, które umożliwiłby sprawdzenie poprawnego wdrożenia HbbTV w tej wersji. Tym samym nie ma możliwości poświadczenia posiadania HbbTV w najnowszym standardzie. „Dlatego w pełni popieramy wyeliminowanie konieczności posiadania HbbTV w wersji 2.0.2.” – argumentuje Związek. I dodaje, że obecnie najczęściej stosowaną przez producentów TV i najchętniej wykorzystywaną przez nadawców jest wersja HbbTV 1.5.

Związek podkreśla także konieczność edukacji i promocji telewizji hybrydowej. Jak ocenia Związek, wiedza Polaków na temat HbbTV jest niska. Dlatego konieczne jest, aby razem z rozwojem usług dostępnych w HbbTV przeprowadzić kampanię edukacyjną oraz promocyjną. „Jednocześnie ważna jest tu jakość udostępnianych usług za pomocą HbbTV. Jeżeli nadawcy zaczną od wykorzystywania HbbTV w najprostszej i najatrakcyjniejszej dla nich formie czyli reklam, to konsument zdecydowanie zrazi się do telewizji hybrydowej. Co więcej, będzie próbował ją wyłączyć” – zauważa Cyfrowa Polska. I przestrzega, że konsument atakowany reklamami będzie miał pretensje do producenta odbiornika, że nie pozwala mu tego wyłączyć.

Komentarze

Powiązane

01.12.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Netflix wprowadza pilotażowo system dodatkowych wynagrodzeń dla twórców
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
01.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Kurierzy w wiosennej ramówce TV Puls
Telewizja Puls przygotowuje nowy serial fabularno-dokumentalny „Kurierzy”. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia br. I sezon będzie liczył 40 odcinków.
30.11.22, 12:46
| telewizja / VOD » seriale
Matka. Nowy serial według pomysłu Igora Brejdyganta w Polsat Box Go
30 listopada br. w Polsat Box Go pojawi się pierwszy odcinek nowego thrillera psychologicznego według pomysłu Igora Brejdyganta i w reżyserii Piotra Trzaskalskiego – „Matka”. W obsadzie znaleźli się m.in.: Olga Bołądź, Łukasz Simlat, Marcin Kowalczyk, Maria Pakulnis i Olaf Lubaszenko.
30.11.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Lipowo. Zmowa milczenia. Premiera serialu Player Original w 2023 roku
Player na 2023 r. zaplanował premierę kryminału obyczajowego „Lipowo. Zmowa milczenia”. Nowy serial jest adaptacją książki Kasi Puzyńskiej „Motylek”.
29.11.22, 19:00
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyła kolejna edycja konkursu na film dokumentalny w ramach Festiwalu „Pamięć i Tożsamość”
23 listopada br. ruszyła kolejna edycja konkursu na projekt filmu dokumentalnego, organizowanego w ramach III Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany przez Telewizję Polską.
29.11.22, 11:26
| telewizja / VOD » informacje
Warner Bros. Discovery kupiło prawa do mistrzostw świata w lekkoatletyce
Warner Bros. Discovery nabyło prawa do transmisji mistrzostw świata w lekkoatletyce na 45 rynkach w Europie, w tym również w Polsce. Najważniejsze lekkoatletyczne wydarzenie 2023 r. rozegrane zostanie w Budapeszcie w okresie od 19 do 27 sierpnia.
29.11.22, 00:21
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Arabia Saudyjska hitem weekendu
Hitem weekendu był sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.
28.11.22, 21:00
| telewizja / VOD » informacje
Serial Wednesday w warszawskim bistro Charlotte
Od 23 do 25 listopada br. w warszawskim bistro Charlotte na placu Zbawiciela miała miejsce akcja promująca serial Netflix ,,Wednesday”.
28.11.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje
Bartosz T. Wieliński reprezentantem Gazety Wyborczej w europejskim sojuszu gazet LENA
Od listopada br. nowym przedstawicielem “Gazety Wyborczej” w Leading European Newspaper Alliance (LENA) jest Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika i szef działu Świat.
28.11.22, 10:15
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji 99-Gra o wszystko
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji „99 – Gra o wszystko” z udziałem gwiazd stacji TTV. Bohaterowie programu będą konkurować ze swoimi sympatiami. Seria na antenie pojawi się wiosną przyszłego roku.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.