08.01.20, 11:19

Tworzenie strategii rozwoju firmy, czyli budowanie marki od postaw

Fot.: materiały prasowe

Zbudować działalność gospodarczą jest stosunkowo prosto. Wystarczy wybrać odpowiednią formę np.: spółkę kapitałową lub jednoosobową działalność gospodarczą i można zakładać własny sklep czy biuro. Jednak zbudowanie rozpoznawalnej marki to wieloletni proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i fachowej pomocy.

Według „Raportu z polskich sklepów internetowych” zrealizowanego przez Shoper tylko 40% działalności usługowo-handlowych to wyłącznie sklepy stacjonarne. Aż 48% zarejestrowanych firm dodatkowo wspiera swoje jednostki terenowe sprzedażą internetową przez popularne portale lub własne sklepy internetowe. Ok. 60% konsumentów dokonuje zakupów w sieci, dlatego tak wiele firm wspomaga sprzedaż działalnością internetową. Tak szeroki rynek o różnej specyfice wymaga ogromnej wiedzy z wielu dyscyplin, aby zaistnieć i przebić się przez oferty konkurencji. Postawą działania w sprzedaży stacjonarnej czy internetowej jest budowanie marki przez odpowiednią strategię marketingową. Jak zbudować własną markę?

Tworzymy od postaw – strategia punktem wyjścia

Podstawowym założeniem działalności gospodarczej musi być odpowiednie planowanie strategiczne i taktyczne. Strategia ma na celu określenie misji firmy, czyli co dokładnie chce robić, jak, gdzie i kiedy. Następnie przez dostępne narzędzia marketingowe następuje taktyczne wybranie grupy docelowej, do której skierowane są usługi czy produkty oraz wybranie odpowiednich kanałów dystrybucji (sklepy, Internet). Po dobrze stworzonym projekcie dobiera się narzędzia promujące działalność – popularne portale, serwisy, gazety, bilbordy czy radio i telewizja. Dopiero tak zaplanowanie działanie będzie preludium do budowania marki.

Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna

Podczas tworzenia marki nie wolno zapomnieć o tym, że Public Relations to komunikacja zewnętrzna z klientami oraz komunikacja wewnętrzna z pracownikami. Dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo nie tylko dba o własny wizerunek zewnętrzny, ale i wewnętrzny. Pracownicy, których łączą dobre relacje z przełożonymi, pracują efektywniej oraz budują pozytywny wizerunek marki na zewnątrz przez opinie w Internecie np.: GoWork, rozmowy ze znajomymi czy w kontakcie z klientami w sprzedaży bezpośredniej - stacjonarnej. Jeśli przedsiębiorca zapomni o tej zależności, to nawet najlepsza strategia zewnętrzna może lec w gruzach.

Dobór odpowiednich kanałów dystrybucji

Jeśli wiemy, co chcemy sprzedawać, komu i jak, to najwyższa pora na zakomunikowanie swoim klientom oferty. Jedną z najbardziej atrakcyjnych form tworzenia reklamy jest nagranie spotu telewizyjnego czy radiowego. Jest to również najdroższa forma budowania komunikacji z klientem. Dla mniej rozpoznawalnych – niskobudżetowych firm polecane jest tworzenie unikatowych przekazów przez media internetowe - społecznościowe.

Publikowanie artykułów na znanych portalach, tworzenie reklam w Google, sprzedaż na popularnych platformach czy skorzystanie z YouTube świetnie się sprawdzą w budowaniu wizerunku marki od podstaw.

Content marketing

Wybór narzędzi to jedno, ale ich umiejętne zastosowanie to drugie. Tworzenie fanpage na Facebooku nie jest trudne. Zajmuje ok. 5 minut, natomiast odpowiednie budowanie przekazów przez treści, filmiki, zarządzanie reklamą to już znacznie trudniejsze zadania. A to dopiero początek tworzenia unikatowych treści zwanych Content marketingiem…

Strategia Content marketing obejmuje wszystkie dostępne media i bazuje na tworzeniu filmików, artykułów sponsorowanych, artykułów eksperckich, infografik. Zadaniem Content marketingu jest budowanie profesjonalnego wizerunku marki i jej produktów przez wartościowe i unikatowe treści. Dzięki profesjonalnym artykułom, ciekawym filmikom czy poradnikom klienci w sposób naturalny zaczną klikać zamieszczane treści kojarzone z marką i jej produktami.

Jak marka wpływa na sprzedaż?

Z raportu „Personal branding w Polsce”, zrealizowanego przez firmę Premium Consulting wynika, że marka ma ogromny wpływ na sprzedaż. Aż 67% ankietowanych uważa, że rozpoznawalnej marce można zapłacić zdecydowanie więcej niż konkurencji. Z tego samego badania wynika, że 67% badanych ma większe zaufanie do rozpoznawalnej marki. Raport wykazuje również, że rozpoznawalny brand to odróżnienie od konkurencji i szansa na wyszukanie nowych źródeł przychodów.

Niezależnie od tego czy budujemy markę osobistą dla jednoosobowej działalności, czy markę potężnego przedsiębiorstwa, to jej rozpoznawalność wpływa na zaufanie klientów, odróżnienie od konkurencji i wzrost możliwości sprzedażowych.

Skorzystaj z pomocy ekspertów

Dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów? Dywersyfikacja usług Agencji PR pozwala na kompleksową obsługę przedsiębiorstw w dziedzinie budowania marki. Pomoże ona zbudować odpowiednią strategię rozwoju oraz ma w swoich szeregach ekspertów od zastosowania takich narzędzi jak media społecznościowe, reklama Google czy tworzenia unikatowych i wartościowych treści. Agencja oferuje także inne możliwości jak nieszablonowe strategie komunikacji wewnętrznej, a więcej szczegółów dostępnych jest na stronie - On Board Think Kong.

Zbudowanie marki to proces, który trwa minimum 3-5 lat. Opiera się na skomplikowanych mechanizmach, które muszą zostać obsłużone przez szerokie grono ekspertów. Dlaczego budowanie marki jest tak istotne? Według badania rozpoznawalność marki zwiększa sprzedaż i rodzi znacznie większą sympatię do niej.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.