07.01.20, 15:05

Gdynia będzie posiadać największą w Polsce sieć 5G od Play

Podpisanie memorandum
Fot.: materiały prasowe

Play podpisał memorandum z Miastem Gdynia, na mocy którego zostanie uruchomiona największa na skalę krajową sieć 5G. Wdrażając dynamiczne współdzielenie częstotliwości wraz z funkcjonalnością synchronizacji czasu na ponad 100 stacjach bazowych na obszarze aglomeracji trójmiejskiej, Play jest liderem 5G, co przekłada się na szereg wymiernych korzyści zaadresowanych do różnorodnych społeczności lokalnych na terenie Gdyni.

7 stycznia br., Jean Marc Harion, prezes Play, oraz Wojciech Szczurek, Prezydent Miasta Gdynia, podpisali memorandum w obecności Minister Wandy Buk, reprezentującej Ministerstwo Cyfryzacji, dotyczące uzyskania dostępu, rozwoju i wdrożenia rozwiązań technologii 5G. Gdynia będzie pierwszym polskim miastem, w którym na tak szeroką skalę wprowadzono sieć najnowszej generacji. Jest to możliwe dzięki wdrażaniu przez Play rozwiązań technologicznych wykorzystujących istniejące zasoby częstotliwości w paśmie 2100 MHz w modelu współdzielenia częstotliwości. Do tej pory, jeszcze nigdy sieć 5G nie została udostępniona w tak dużym zasięgu w Polsce.

„Inauguracja współpracy z miastem Gdynia, jako pierwszym miastem 5G w Polsce jest wyjątkowym wydarzeniem, które pozwala Play wprowadzić społeczność lokalną na ścieżkę ogólnopolskiego rozwoju technologii najnowszej generacji. Jeszcze przed aukcją częstotliwości udostępniamy szeroki zasięg 5G lokalnej społeczności oraz możliwość jej zastosowania wśród studentów, seniorów i użytkowników domowych. Polska jest o krok od komercyjnego wprowadzenia 5G, uzależnionego jedynie od przystępnego cenowo przydziału częstotliwości, pełnego wdrożenia harmonizacji EMF i niezbędnych zezwoleń regulacyjnych” – powiedział Jean Marc Harion, Prezes Play.

W ramach współpracy z Miastem Gdynia Play zorganizuje szereg działań adresowanych do mieszkańców w każdym wieku, które mają na celu edukować, a także realnie wpływać na ich codzienne doświadczenia jako użytkowników sieci. Seniorzy będą mogli uczestniczyć w pokazach filmowych z wykorzystaniem Play TV BOX i routerów 5G oraz w warsztatach na temat tej technologii i kompetencji cyfrowych, studenci są zaproszeni do zbadania potencjału tej technologii na prawdziwym sprzęcie 5G, a indywidualni użytkownicy będą mogli doświadczyć w rzeczywistych warunkach możliwości oferowanych przez istniejącą już sieć najnowszej generacji. Dodatkowo działania wspierać będzie Fundacja Legalna Kultura, promująca legalne źródła cyfrowych treści kulturowych.

Uruchomienie sieci 5G w aglomeracji trójmiejskiej dla lokalnej społeczności jest możliwe dzięki istniejącej sieci Play 5G Ready, która została zaktualizowana o odpowiednie oprogramowanie, wdrażające dynamiczne współdzielenie częstotliwości i wykorzystanie funkcjonalności synchronizacji czasu. To jedno z pierwszych tego typu rozwiązań w skali światowej, pozwalające na tak szerokie zastosowanie technologii najnowszej generacji, jeszcze przed dystrybucją tzw. częstotliwości C-band.

Play posiada łącznie 7868 stacji bazowych, z czego 865 zostało uruchomionych w minionym roku. Zasięg stacji pozwolił na wysokie prędkości transmisji danych, na poziomie zbliżonym do 5G dla ponad 48 proc. populacji Polski pod koniec 2019 r. W ubiegłym roku operator uruchomił także 694 nowych wież. Firma podkreśla, iż technicznie i technologicznie jest gotowa na wprowadzenie łączności nowej generacji do standardowej oferty. Wdrożenie projektu na skalę komercyjną zależne jest od dostępności urządzeń kompatybilnych z siecią najnowszej generacji i procesu uzyskania zgód regulacyjnych.

Jednym z głównych filarów strategii operatora na najbliższe lata jest budowa oraz rozwój nowoczesnej i innowacyjnej infrastruktury, która ma zapewniać dostęp do możliwości jakie oferuje 5G. Aktualnie testy sieci najnowszej generacji prowadzone są w Toruniu (C-band/ 100 MHz), Sokołowie Podlaskim (C-band/ 50 MHz) i Grójcu na paśmie C-band/ 100 MHz. Play planuje dalszy wzrost stacji bazowych do 9500 do końca 2020 r. Jak informuje firma, rozwój sieci oznacza, że Play stanie się całkowicie niezależny od roamingu krajowego z końcem 2021 r.

Komentarze

Powiązane

23.03.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Marcin Boroszko Konsultantem Channel Factory Polska
W marcu br., do Channel Factory Polska dołączył Marcin Boroszko, który będzie pełnić rolę Konsultanta.
23.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Streetcom odpowiada za kampanię influencerską dla past Wawrzyniec
Trwa kampania influencerska dla past Wawrzyniec realizowana przez Streetcom. Biorą w niej udział zarówno makro i mikro influencerzy. Kampania jest jednym z pierwszych etapów działań związanych z rebrandingiem i zmianą pozycjonowania popularnych past warzywnych Wawrzyńca.
23.03.23, 11:36
| reklama & PR » informacje
Lubella podkreśla, że w makaronach wykorzystuje jaja od kur z wolnego wybiegu
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla makaronów jajecznych Lubella. Produkty będą widoczne zarówno w TV, jak i na VOD, YouTube oraz nośnikach OOH.
23.03.23, 09:47
| reklama & PR » ludzie
Tomasz Teodorczyk Dyrektorem Zarządzającym Channel Factory Polska
W marcu br. nastąpiła zmiana na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Channel Factory Polska – Tomasz Teodorczyk zastąpił Szymona Szmigla.
23.03.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
iCEA Group oLIVE rozpoczynają współpracę
Agencje iCEA Group i oLIVE media rozpoczynają współprace partnerską, dzięki czemu mają poszerzyć zakres oferowanych usług.
23.03.23, 06:30
| reklama & PR » informacje
Media Ready wyprodukowała spoty do kampanii Enterol Forte
Agencja Media Ready przygotowała dwa spoty dla marki Enterol Forte do kampanii TV i online w wersji całorocznej oraz letniej. Agencja odpowiada za ich koncept kreatywny oraz produkcję. Współpraca jest wynikiem wygranego przetargu rozpisanego przez firmę Biocodex Polska.
22.03.23, 20:32
| reklama & PR » informacje
Krakus na Wielkanoc. Marka promuje żurek
W najnowszej kampanii Krakus przedstawia pomysły na wielkonocny żurek.
22.03.23, 17:44
| reklama & PR » informacje
KENWOOD rozszerza współpracę z LoveBrands Group
Marka KENWOOD działająca w sektorze sprzętu drobnego AGD, związana jest z agencją strategicznej komunikacji zintegrowanej LoveBrands Group od kilku lat. W tym roku współpraca z KENWOOD rozszerzona została o kompleksowe działania z zakresu influencer marketingu oraz organizację eventu.
22.03.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
VeloBank sponsorem tytularnym wyścigów kolarskich VeloBank VIA Dolny Śląsk
VeloBank rozpoczął współpracę ze Ślęża Sobótka Bike Academy, stowarzyszeniem kultury fizycznej i sportu, organizatorem największego cyklu kolarskich wyścigów szosowych dla amatorów i kolarzy masters VIA Dolny Śląsk.
22.03.23, 15:30
| reklama & PR » informacje
Plan na spokój wg firmy Provident w wiosennej odsłonie kampanii
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała wiosenną odsłonę kampanii firmy pożyczkowej Provident, która będzie prowadzona pod hasłem „Mam plan”. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.