03.01.20, 16:00
Branża motoryzacyjna zwiększyła wydatki na reklamę radiową
W pierwszych trzech kwartałach br. branża motoryzacyjna wydała na reklamę w radio już 655,2 mln zł, prawie o 90 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W tym samym okresie branża na kampanie reklamowe łącznie we wszystkich mediach wydała ponad 2,6 mld zł (dane cennikowe, Kantar Media). Od 2015 r. nakłady na reklamę radiową wzrosły z 578 mln zł do 801 mln zł, czyli o blisko 223 mln zł.
Ponad 655,2 mln zł wydały firmy motoryzacyjne na reklamę radiową w okresie od stycznia do września 2019 r., co stanowi prawie 25 proc. ich budżetów reklamowych. Radio to trzecie medium, po Internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety. Dotyczy to także wydatków reklamowych w branży motoryzacyjnej. Udział radia w cennikowych wydatkach reklamowych sektora motoryzacyjnego utrzymuje się na poziomie prawie 25 proc.
Dla branży motoryzacyjnej, niezmiennie od lat, radio to bardzo ważne medium. Aż co czwarty reklamodawca z tej branży wykorzystał radio w swoim mediamiksie jako medium reklamowe (łącznie 506 reklamodawców w badanym okresie).
Niektórzy z największych marketerów, w badanym okresie, wydali na reklamę radiową ponad połowę całego budżetu reklamowego np. Mercedens Benz – Polska czy BP Europa SE. W czołówce największych radiowych reklamodawców w mijającym roku w branży motoryzacyjnej znalazły się Volkswagen Group Polska, Toyota Motor Poland oraz Mercedes-Benz Polska.
Produkty i usługi, które najchętniej reklamowano w radio to samochody osobowe, samochody dostawcze, punkty gastronomiczne na stacjach benzynowych, paliwa silnikowe oraz rowery.
Targetem branży motoryzacyjnej są przede wszystkim kierowcy. W 2019 roku, każdego dnia radia w samochodzie słuchało 12,3 mln Polaków (40,8 proc.), osób w wieku 15–75 lat (źródło: Radio Track, Kantar Polska, fala I-IX 2019, zasięg w kwadransach, TG: 15-75 lat, wszystkie dni). Po raz pierwszy w historii badań radiowych samochód stał się głównym miejscem słuchania radia w Polsce mierzonym wielkością audytorium.
„Działania reklamowe w radio wybierają nie tylko duże i popularne marki, ale też małe lokalne brandy branży motoryzacyjnej. Daje się zauważyć, że wraz ze wzrostem czasu słuchania radia w samochodzie, rosną także budżety branży motoryzacyjnej na reklamę radiową. Samochód jest głównym miejscem słuchania radia, a konsumenci radia w samochodzie stanowią prawie 60 proc. wszystkich słuchaczy radia. Są to częściej osoby z wykształceniem wyższym z dochodami gospodarstw powyżej 5 tys. zł, przedstawiciele kategorii zawodowych jak dyrektorzy, wolne zawody, właściciele firm. W tej grupie znajdują się też rodzice dzieci do 14. r. życia. Radio jako medium słuchane masowo przez miliony osób, jest w wielu przypadkach medium najskuteczniejszym, zapewniającym szerokie i zarazem precyzyjne dotarcie” – mówi Anna Wiater, rzeczniczka prasowa Komitetu Badań Radiowych.
Specjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze