17.12.19, 12:16

Święty Mikołaj i mis polarny w świątecznej kampanii Coca-Cola w rozszerzonej rzeczywistości

Niedźwiadek polarny w kampanii marki Coca-Cola
Fot.: materiały prasowe

Coca-Cola jako jedna z dwóch marek po raz pierwszy w Polsce przetestowała funkcję in feed AR ads Facebooka. Dodatkowo, na Instagramie udostępniła grę dostępną po zeskanowaniu QR kodu z limitowanej świątecznej puszki Coca-Cola. Do wirtualnej rzeczywistości zostali przeniesieni znani bohaterowie kampanii świątecznych – Święty Mikołaj oraz miś polarny. Dzięki ożywieniu postaci, użytkownicy mogą wejść z nimi w interakcję w zupełnie innym wymiarze.

Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej sięgnęła po AR, aby zintensyfikować wrażenie dostarczane odbiorcom i umocnić więź, jaka łączy ich z ulubionymi bohaterami marki – Świętym Mikołajem i misiem polarnym. 

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła możliwość sterowania postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy, a ponadto ulokowała ją w nieoczywistym miejscu. Świąteczne gry Coca-Cola dostępne są z poziomu aplikacji Instagram – platformy, która do tej pory kojarzona była głównie z możliwością publikowania zdjęć, filmów i prowadzenia konwersacji. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Marka napojów jako pierwsza z dwóch firm w Polsce przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Internauta musi kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”, a aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym. Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

Marka w przeszłości w swoich kampaniach sięgała już po możliwości, jakie daje AR. W kwietniu br. Coca-Cola wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości i na ekranie ustawionym w szwedzkim centrum handlowym „Mall of Scandinavia”, ożywiła wirtualne puszki i butelki Coca-Cola. Celem było zachęcenie odbiorców do zbierania i wyrzucania ich do wirtualnych koszy. AR został wówczas wykorzystany w formie reklamy zewnętrznej.

Technologicznie zaawansowana kampania świąteczna Coca-Cola została w dużej mierze zrealizowana przez markę inhousowo – team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to jednak efekt współpracy również z innymi podmiotami – za stworzenie ARów i promujących je wideo odpowiedziało studio LensThat. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Komentarze

Powiązane

23.11.22, 13:15
| radio » badania rynku
Kraków: RMF FM w górę, RMF Classic w dół
Radio RMF FM umacnia się na pozycji lidera w Krakowie - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2022 r. do 31 października 2022 r. (Kraków).
22.11.22, 12:15
| radio » badania rynku
Warszawa: RMF FM nowym liderem. W górę Radio Pogoda, Eska Rock i Radio Kolor 103 FM
Radio RMF FM jest nowym liderem warszawskiego rynku radiowego - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2022 r. do 31 października 2022 r. (Warszawa).
21.11.22, 11:14
| radio » informacje
Usługa TOK FM Premium przekroczyła próg 30 tys. subskrybentów
Na koniec października br. liczba aktywnych i płatnych subskrypcji TOK FM Premium, czyli dostępów do platformy podcastowej TOK FM przekroczyła 30 tys.. W ten sposób zespół subskrypcyjny Grupy Radiowej Agory zrealizował cel w tym zakresie postawiony przed pięcioma laty.
21.11.22, 08:00
| radio » informacje
Laureaci w konkursie Polskich Reportażystów Melchiory 2022
Podczas Gali Polskich Reportażystów „Melchiory 2022” ogłoszono nazwiska najważniejszych twórców reportaży i dokumentów w kategoriach: XVII Ogólnopolskiego Konkursu Reportażystów „Melchiory 2022”, Ogólnopolskiego Konkursu o Grand Prix KRRiT na Reportaż i Dokument Radiowy, Inspiracji Roku oraz Nagrody Specjalnej Studia Reportażu i Dokumentu PR.
21.11.22, 07:00
| radio » informacje | internet » informacje
Mikrofon TOK FM i Sport.pl Live z wydaniami specjalnymi na czas mundialu w Katarze
Radio TOK FM i Sport.pl przygotowały kolejne wspólne propozycje programowe z okazji mundialu. Na antenie stacji oraz na stronach serwisu w najbliższych tygodniach pojawią się wydania specjalne programów „Mikrofon TOK FM” oraz „Sport.pl Live”, współprowadzone przez dziennikarzy z obu redakcji.
20.11.22, 17:32
| radio » informacje
Nowe programy i więcej informacji sportowych w Radiu TOK FM na czas mundialu w Katarze
20 listopada br. rozpoczynają się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze, a już 18 listopada br. zmieniła się ramówka Radia TOK FM. Na czas mundialu stacja przygotowała nowe codzienne programy poświęcone rozgrywkom oraz dodatkowe wydania informacji sportowych.
20.11.22, 15:16
| radio » informacje
Mundial 2022 na antenach Polskiego Radia
Na antenach Polskiego Radia w trakcie mundialu 202 relacjonowane będą wszystkie mecze z MŚ. W ramówkach poszczególnych anten znajdą się transmisje i relacje, zapowiedzi, komentarze oraz ciekawostki związane z wydarzeniem. Portal PolskieRadio.pl przygotował serwis katar2022.polskieradio.pl, pełen zdjęć, dźwięków i filmów.
18.11.22, 20:49
| radio » ludzie
Zmarł Michael Moritz
Nie żyje Michael Moritz – prezenter i radiowiec, ostatnio związany z warszawskim Radiem Kampus.
17.11.22, 10:05
| radio » informacje
Eska organizuje Eska eCUP. Główna nagroda to 15 tys. zł
Ruszyła ESKA eCUP – pierwsze Otwarte Esportowe Mistrzostwa Słuchaczy Radia ESKA w piłce nożnej. Finał turnieju zaplanowano na 17 grudnia br. Główna nagroda w Eska eCUP to 15 tys. zł.
17.11.22, 00:05
| radio » informacje | prasa » informacje
Katarzyna Gandor i Paweł Reszka laureatami Nagrody Woyciechowskiego 2022
Laureatem Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2022 został Paweł Reszka z „Polityki”. Nagrodę w kategorii Autor Internetowy zdobyła Katarzyna Gandor prowadząca kanał popularno-naukowy „Kasia Gandor” na YouTubie. Decyzją redakcji Radia ZET, Nagrodę Specjalną im. Andrzeja Woyciechowskiego otrzymał zespół „Faktów TVN”.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.