17.12.19, 12:16

Święty Mikołaj i mis polarny w świątecznej kampanii Coca-Cola w rozszerzonej rzeczywistości

Niedźwiadek polarny w kampanii marki Coca-Cola
Fot.: materiały prasowe

Coca-Cola jako jedna z dwóch marek po raz pierwszy w Polsce przetestowała funkcję in feed AR ads Facebooka. Dodatkowo, na Instagramie udostępniła grę dostępną po zeskanowaniu QR kodu z limitowanej świątecznej puszki Coca-Cola. Do wirtualnej rzeczywistości zostali przeniesieni znani bohaterowie kampanii świątecznych – Święty Mikołaj oraz miś polarny. Dzięki ożywieniu postaci, użytkownicy mogą wejść z nimi w interakcję w zupełnie innym wymiarze.

Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej sięgnęła po AR, aby zintensyfikować wrażenie dostarczane odbiorcom i umocnić więź, jaka łączy ich z ulubionymi bohaterami marki – Świętym Mikołajem i misiem polarnym. 

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła możliwość sterowania postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy, a ponadto ulokowała ją w nieoczywistym miejscu. Świąteczne gry Coca-Cola dostępne są z poziomu aplikacji Instagram – platformy, która do tej pory kojarzona była głównie z możliwością publikowania zdjęć, filmów i prowadzenia konwersacji. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Marka napojów jako pierwsza z dwóch firm w Polsce przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Internauta musi kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”, a aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym. Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

Marka w przeszłości w swoich kampaniach sięgała już po możliwości, jakie daje AR. W kwietniu br. Coca-Cola wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości i na ekranie ustawionym w szwedzkim centrum handlowym „Mall of Scandinavia”, ożywiła wirtualne puszki i butelki Coca-Cola. Celem było zachęcenie odbiorców do zbierania i wyrzucania ich do wirtualnych koszy. AR został wówczas wykorzystany w formie reklamy zewnętrznej.

Technologicznie zaawansowana kampania świąteczna Coca-Cola została w dużej mierze zrealizowana przez markę inhousowo – team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to jednak efekt współpracy również z innymi podmiotami – za stworzenie ARów i promujących je wideo odpowiedziało studio LensThat. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Komentarze

Powiązane

31.05.23, 20:53
| radio » informacje
Polskie Radio Dzieciom i Czwórka świętują Dzień Dziecka
1 czerwca br. dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom oraz Czwórki przygotowali specjalne atrakcje i programy w związku z obchodzonym Dniem Dziecka. 
31.05.23, 15:00
| radio » informacje
Radio Zet organizuje bajkowe spotkanie z okazji Dnia Dziecka
Radio ZET przygotowuje cykl bajkowych spotkań rodzinnych organizowanych z okazji Dnia Dziecka. Imprezy odbędą się w Łodzi, Chorzowie, Bielsku-Białej i Pacanowie, a każda z lokalizacji będzie miała swojego gospodarza znanego z książek i ekranu.
31.05.23, 07:30
| radio » informacje
Rozumieć Ukrainę. Wspólny podcast Fundacji TOK FM i Fundacji im. Stefana Batorego
31 maja br. swoją premierę będzie miał pierwszy odcinek nowego podcastu - wspólnej produkcji Fundacji TOK FM oraz Fundacji im. Stefana Batorego - "Rozumieć Ukrainę".
30.05.23, 19:57
| radio » informacje
110. rocznica urodzin Jerzego Wasowskiego na antenie Dwójki
31 maja br. przypada 110. rocznica urodzin Jerzego Wasowskiego. Z tej okazji Program 2 Polskiego Radia przypomni postać tego kompozytora, radiowca, współtwórcy Teatrzyku Eterek i Kabaretu Starszych Panów.
30.05.23, 06:30
| radio » informacje
Radio 357 rozwija ofertę podcastową
Radio 357 rozwija ofertę podcastową. Wśród sześciu nowości znajduje się m.in. podcast o grupie The Beatles, a także “Stacja Arsenalna” - pierwszy podcast w języku ukraińskim.
29.05.23, 18:23
| radio » informacje
Bajki słuchaczy w Dzień Dziecka w Radiu Nowy Świat
Radio Nowy Świat w Dzień Dziecka zaprezentuje na swojej antenie bajki napisane przez słuchaczy stacji.
29.05.23, 13:28
| radio » informacje
RMF FM zaprasza do Słodyczowa w Krakowie z okazji Dnia Dziecka
1 czerwca br. w Krakowie radio RMF FM zaprasza do krainy pełnej słodyczy – Słodyczowa. Na antenie pojawią się hity ze szkolnych dyskotek słuchaczy, a prezenterzy rozgłośni przebiorą się za postaci z bajek.
29.05.23, 06:30
| radio » informacje
Polskie Radio 24 uruchomiło multimedialne studio
Polskie Radio 24 dysponuje nowym, multimedialnym studiem. Wykorzystanie zaawansowanych technologii w zakresie zastosowanych systemów i wykonawstwa pozwoliło na uzyskanie nowoczesnego wystroju wnętrza, równolegle ze znakomitą akustyką studia.
28.05.23, 13:15
| radio » informacje
Jedynka i Trójka ruszyły z plenerowymi programami
W sobotę, 27 maja br. Jedynka oraz Trójka wyemitowały plenerowe audycje w ramach odbywającego się „Święta Kwitnących Jabłoni” w Grójcu. Podczas letniego cyklu wydarzeń specjalnych reporterzy odwiedzą: Kraśnik, Brodnicę, Międzyzdroje, Białystok, Ciechanowiec, Radom, Myszyniec, Kutno i Skierniewice.
25.05.23, 06:30
| radio » informacje
Lato #naMAXXa. Szósta trasa koncertowa RMF MAXX
RMF MAXX w tym roku wyruszy już w szóstą edycję trasy koncertowej „Lato #naMAXXa”. Na słuchaczy czekać będą darmowe koncerty polskich gwiazd. Stacja na początek zawita do Wałbrzycha.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.