13.10.19, 10:50

Jak konsumują media Y i Z, czyli jak dotrzeć do młodych?

Zwiastun wydarzenia
Fot.: materiały prasowe

Jakie są ulubione marki pokolenia Y i Z? Co młodemu pokoleniu ma do zaoferowania telewizja? Czy gaming zastąpi media tradycyjne, a może także social media? Czy polskość ma znaczenie dla pokolenia Y i Z – odpowiedzi na te pytania udzielą prelegenci na konferencji MMP Insight Day „Młoda generacja – gaming, streaming, marki, social media” – już 23 października w Warszawie (MsMermaid, ul. Wioślarska 8). Organizatorem konferencji jest magazyn „Media Marketing Polska" (VFP Communications).

Insight Day to konferencja poświęcona komunikacji z młodym pokoleniem, czyli osobami urodzonymi pomiędzy 1995 a 2012 r. Kim są ludzie, którzy nie znali świata bez stałej łączności i natychmiastowej dostępności informacji? Warto to wiedzieć, bo w 2020 r. będą oni stanowić już 40% wszystkich konsumentów!

Marketerzy na ogół nie grają w „Fortnite", nie korzystają z TikToka i Twitcha, nie używają smartfonów Xiaomi. Nie fascynują się też elektrycznymi hulajnogami i dronami. Zrozumienie i dotarcie do pokolenia Y i Z to wyzwanie dla marek, ale także skomplikowane zadanie dla mediów i twórców treści – mówi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „MMP”. – Na konferencji MMP Insight Day chcemy popatrzeć na młodych konsumentów z szerokiej perspektywy. Chcemy poznać ich pasje, dowiedzieć się, jak spędzają czas, jak konsumują media i jakie marki wybierają – dodaje Wygnański.

Podczas Insight Day eksperci, którzy przybliżą świat gamingu, opowiedzą o tym, jak streaming zmienia sposób konsumpcji mediów, przedstawią kanały social media używanych przez pokolenie Y i Z. Nie zabraknie case studies marek, które w skuteczny sposób trafiły ze swoim przekazem do młodej generacji. 

Gaming jak TV i jak social media

Piotr Bombol, CEO agencji Gameset, jeden z prelegentów konferencji, będzie mówił podczas Insight Day o fenomenie gier i ich wykorzystaniu w marketingu. Na pytanie o najpopularniejsze wśród młodych gry odpowiada:

Wydawcy gier niechętnie dzielą się danymi. Z innych źródeł możemy oszacować, że cztery tytuły: FIFA, Fortnite, League of Legends i Counter Strike mają po około milionie fanów, którzy śledzą związane z tymi tytułami treści na YT, Facebooku czy Twitchu. Milion fanów ma prawdopodobnie też Minecrafta, ale to gra adresowana do młodszych (także dzieci), niestety YouTube nie oferuje analityki, która pozwalałaby na pomiar tak młodego audytorium.

Jak gaming powinni traktować marketerzy? 

Jest to kolejne medium, które zajmuje coraz więcej czasu wolnego. Dzieje się to kosztem innych form rozrywki. Badania pokazują, że gracze oglądają mniej telewizji, a nawet oglądają mniej niż inni konsumenci seriali na serwisach streamingowych. To dlatego Netflix za swojego głównego konkurenta uważa grę Fortnite i zamierza dotrzeć do graczy, tworząc bardziej interaktywny kontent. 

ONI TAM BĘDĄ

Do grona prelegentów Insight Day 2019 zaproszeni zostali eksperci z szeroko pojętego rynku mediów – w tym przedstawicieli nadawców TV, operatorów VoD, marketerów, agencji mediowych, biur reklamy i firm badawczych, a wśród nich:

Agnieszka Jaworska, product marketing manager, CEE, Facebook, Michał Kot, new business director, IQS, Piotr Bombol, CEO, Gameset, Marta Zarosa, head of social audience, Open Mobi, Lucyna Koba, business development director, Gemius, Justyna Borkowska, kierownik ds. digital marketingu, Play, Tomasz Przeździecki, associate director, Mediacom, Michał Krajewski, head of music – Poland, Cord, Mateusz Szmigiero, music supervisor, producent muzyczny, DJ, Cord, Julia Mardeusz, social media manager, Coca-Cola, Alicja Gołębiewska, senior communications planner, MediaCom, Julia Kruk, dyrektor Brand Solutions CEE, Viacom, Kamil Sokołowski, CEO & founder, BrandBuddies, Radek Sączek, creative group head, Tandem Media, Michał Dobrzański, senior menedżer, Dział Analiz i Rozwoju Produktów, Tandem Media, Joanna Kopeć, media research manager, AGB Nielsen Media Research.

DLA KOGO INSIGHT DAY

Co roku udział w konferencji „MMP” bierze ok. 250przedstawicieli branży mediowo-reklamowej, a wśród nich m.in. marketerzy, nadawcy TV, wydawcy internetowi, producenci kontentu – związani zawodowo z mediami, domami mediowymi, agencjami reklamowymi, digital, kreatywnymi, studiami produkcyjnymi.

Do udziału w Insight Day zapraszamy również osoby zainteresowane tematyką mediów, marketingu i reklamy pragnące rozwijać się zawodowo w tej branży.

 

KUP BILET – https://insightday.pl/

Szczegółowy plan konferencji – https://insightday.pl/

 

Konferencję poprowadzi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny
magazynu „Media Marketing Polska”, portalu MMPonline oraz serwisu MMP24

PATRONAT NAD WYDARZENIEM OBJĄŁ portalmedialny.pl.

Komentarze

Powiązane

18.02.25, 09:30
| reklama & PR » informacje
Sudocrem nie tylko dla dzieci, dla każdego Największa w historii kampania marki należącej do Teva
W styczniu br. ruszyła kampania marki Sudocrem z portfolio Teva, która obejmuje działania na największych zasięgowo portalach i platformach internetowych, w tym po raz pierwszy na TikToku. Dodatkowo, Polska jest też pierwszym rynkiem, w którym firma Teva zdecydowała się na obecność marki na imprezach sportowych.
17.02.25, 20:00
| reklama & PR » informacje
BBSpirits i Czysta Odwaga. Marki premium w portfolio Hand Made
Agencja Hand Made rozpoczęła współpracę z nowymi markami premium, które specjalizują się w produkcji luksusowych alkoholi: BBSpirits i Czysta Odwaga. W ramach współpracy agencja zajęła się pełnym opracowaniem dwóch stron internetowych oraz zaprojektowaniem interfejsu użytkownika dla multibrandowego sklepu online.
17.02.25, 18:15
| reklama & PR » informacje
Mieć Grzeszki? To się opłaca! 9434 nagrody w loterii konsumenckiej marki Grześki
Rozpoczęła się loteria konsumencka „Mieć Grzeszki? To się opłaca!” zorganizowana przez markę Grześki z portfolio firmy Colian. Na jej uczestników w puli czekają 9434 nagrody pieniężne.
17.02.25, 13:30
| reklama & PR » informacje
Amooco pracuje dla Cedo
Agencja reklamowa Amooco rozpoczęła współpracę z firmą Cedo –producentem artykułów gospodarstwa domowego i dostawcą marek prywatnych dla europejskich sieci detalicznych. W Polsce Cedo zarządza markami Paclan i Bee Smart.
17.02.25, 10:30
| reklama & PR » informacje
Każde śniadanie może być wyjątkowe. Fanex po raz pierwszy z kampanią w TV
Fanex, polska firma rodzinna z blisko 40-letnią tradycją w produkcji sosów i dodatków do gastronomii, realizuje swoją pierwszą telewizyjną kampanię reklamową.
17.02.25, 09:00
| reklama & PR » informacje
Castorama Polska wybiera mediaHub
Castorama Polska rozstrzygnęła proces przetargowy na wybór nowego domu mediowego.
17.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
Doskonały smak wymaga niewiele. Globalna kampania reklamowa marki Rio Mare
Rio Mare, marka działająca w kategorii tuńczyka w puszce, stawia na autentyczność i jakość, a nowa komunikacja ma skupić się na prostocie jako synonimie doskonałego smaku.
17.02.25, 07:00
| reklama & PR » informacje
Zmiany w hoh. Kevin Mglej sprzedaje pakiet większościowy. Szefem zostaje Rafał Janik
Z początkiem lutego br., poprzez sprzedaż pakietu większościowego udziałów, z agencją hoh rozstaje się Kevin Mglej, jej pomysłodawca i jeden ze współzałożycieli. Stery przejmuje Rafał Janik, który będzie odpowiadał za dalszy rozwój hoh.
16.02.25, 20:00
| reklama & PR |
KFC stawia na smak i emocje w kampanii Hey, ho, let’s go!
Agencje McCANN Poland i Weber Shandwick realizują kampanię „Hey, ho, let’s go!” dla KFC, promującą ofertę Rozgrzewające Sery. Kampania koncentruje się na prezentacji makaronu z sosem serowym, kierując swoje działania głównie do odbiorców z pokolenia Z.
16.02.25, 16:00
| reklama & PR |
Reprezentantki Amp Futbolu bohaterkami kampanii Orlenu
ORLEN zainicjował kampanię społeczną w przestrzeni publicznej, aby uhonorować bohaterki Mistrzostw Świata w Amp Futbolu. W 13 miastach pojawiły się billboardy przedstawiające zawodniczki reprezentacji, wspierane przez ORLEN jako Głównego Sponsora drużyny.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy