20.09.19, 08:00

Magdalena Wiśniewska: Dostrzegamy spory potencjał e-zakupów

Magdalena Wiśniewska
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Magdaleną Wiśniewską, Kierownikiem Działu Nowych Technologii oraz Kierownikiem Projektów Strategicznych w Bricomarché, m.in. o e-zakupach, czytelności e-półek, i planach sieci w zakresie e-commerce.

Kuba Wajdzik: E-zakupy są już absolutna normą w Polsce. Czy Polacy przekonali się już do robienia zakupów za pośrednictwem sieci?

Magdalena Wiśniewska: Według najnowszego raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2019” liczba Polaków robiących zakupy w sieci choćby sporadycznie wzrosła o 5 punktów procentowych. Obecnie już ponad połowa (51,7 proc.) naszych rodaków decyduje się na zakupy online. Zauważalny jest także wzrost udziału e-commerce w handlu, który w zależności od źródła wynosi od 5 do 7 proc. Daleko nam jeszcze do Wielkiej Brytanii czy USA, które odnotowują dwucyfrowy udział kanału online oscylujący w okolicach 15 proc. Trzeba jednak pamiętać, że są to rynki bardziej rozwinięte i za kilka lat najprawdopodobniej tak będzie kształtować się udział e-commerce także w Polsce.

KW: Sieć Bricomarché udostępniła możliwość robienia e-zakupów w kolejnych miejscowościach. Jak wyglądają pierwsze reakcje klientów i doświadczenia sieci?

MW: Sieć Bricomarché oferuje już 68 lokalizacji, które dają klientom możliwość zamówienia produktów przez Internet. Z uwagi na to, że dostrzegamy spory potencjał e-zakupów, planujemy sukcesywne uruchamianie tej usługi w kolejnych sklepach. Zależy nam, aby sprzedaż przez Internet stanowiła nierozerwalną część strategii Bricomarché. Dzięki temu klienci naszej sieci mogą najpierw zapoznać się z ofertą produktową, a następnie dokonać zakupu w dogodnej dla siebie chwili i opcji: online lub offline.

KW: Istotnym elementem w realizacji zamówienia jest dostawa. W przypadku marki Bricomarché mamy trzy propozycje. Która z nich cieszy się największym zainteresowaniem?

MW: Staramy się, aby oferowane przez nas usługi odpowiadały na potrzeby szerokiego grona klientów. Właśnie dlatego osoby decydujące się na zakupy online w naszej sieci mogą wybrać spośród dwóch, dogodnych opcji odbioru zamówienia: w sklepie stacjonarnym lub dzięki dostawie do miejsca zamieszkania. Dodatkowo mieszkańcy pięciu miast: Nowego Tomyśla, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca i Zduńskiej Woli, mogą odbierać swoje zakupy w Bricomatach. Są to boksy zlokalizowane przed sklepami Bricomarché w specjalnie oznaczonych strefach, które umożliwiają elastyczny czas odbioru produktów zakupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

KW: Istotnym elementem dla klientów jest czytelność e-półek. Jak odpowiednio zaprojektować stronę, by ułatwić klientowi zakupy?

MW: Dążymy do tego, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, dlatego przywiązujemy ogromną wagę do czytelności e-półek. W branży DIY, w której specjalizuje się sieć Bricomarché, e-merchandising jest pewnego rodzaju wyzwaniem, co wynika głównie z bogatej oferty produktowej, jaką charakteryzuje się ta kategoria. To, na co szczególnie należy zwrócić uwagę przy projektowaniu strony, to wyczerpujący opis produktów wraz ze zdjęciem oraz intuicyjne rozmieszczenie kategorii. Istotne jest również to, by zadbać o odpowiednio zoptymalizowany mechanizm proponujący produkty komplementarne i substytucyjne do przeglądanej przez klienta oferty.

KW: Jaka przyszłość czeka segment e-zakupów w Polsce i jakie plany w tym zakresie ma sieć Bricomarché?

MW: Z raportu „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” opracowanego przez Deloitte wynika, że technologia ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Aż 74 proc. badanych korzysta z technologii cyfrowych przed zakupami, a co trzeci klient korzysta z urządzeń zarówno przed, jak i po zakupach. Mimo tak szybko rosnącej popularności tego typu rozwiązań, w perspektywie najbliższych kilku lat to nadal tradycyjne zakupy będą częściej praktykowane przez konsumentów. Niezależnie od tego należy aktywnie rozwijać kanał e-commerce, w którym jako sieć Bricomarché dostrzegamy ogromny potencjał. Wiemy, jak dużo jest jeszcze do osiągnięcia w tym segmencie, dlatego już teraz intensywnie pracujemy, by usługa składania zamówień online była dostępna we wszystkich sklepach Bricomarché w Polsce.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Magdalena Wiśniewska
Kierownik Działu Nowych Technologii oraz Kierownik Projektów Strategicznych w Bricomarché. Absolwentka Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Zarządzania Projektami w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. W Grupie Muszkieterów pracuje od ponad 10 lat. Zarządza zespołem koordynującym projekty z obszaru ecommerce, omnichannel i CRM.

Komentarze

Powiązane

18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
17.11.22, 11:00
| internet » informacje
Mariusz Pitura rusza z projektem med-tech The Linghos
„The Linghos” to projekt med-tech, który jest połączeniem gamingu, storytellingu, technologii i logopedii. Projekt rozwija Mariusz Pitura - były dyrektor kreatywny agencji J. Walther Thompson i Walk.
17.11.22, 06:00
| internet » informacje
Interia Sport podczas mundialu będzie współpracować z Eleven Sports
Interia Sport z okazji mundialu w Katarze rozpoczyna współpracę strategiczną z Eleven Sports. Wydarzenia wprost ze stadionów i bazy reprezentacji Polski będzie codziennie relacjonowało trzech dziennikarzy – Sebastian Staszewski, Michał Białoński i Wojciech Górski. W Katarze wspierać ich będzie Sławomir Peszko, specjalny wysłannik i ekspert Interii.
16.11.22, 16:45
| internet » informacje
Mundial 2022 w Wirtualnej Polsce
Wirtualna Polska przygotowała specjalne programy i ofertę redakcyjna na czas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Wydarzenie będzie relacjonowane w serwisie WP SportoweFakty i w sportowej części o2.pl. Specjalny moduł pojawi się też na Stronie Głównej WP.
16.11.22, 14:03
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media z opóźnieniem informowały o ekspolzji we wsi Przewodów. Stacje informacyjne przerwały swoje ramówki
Mimo, że eksplozja we wsi Przewodów na Lubelszczyźnie miała miejsce15 listopada br.  o ok. 15.40, dopiero kilka godzin później media zaczęły informować o wydarzeniu. Część stacji nie przerwało jednak swoich ramówek, a prasa nie zdążyła zmienić swoich okładek.
15.11.22, 11:02
| prasa » informacje | internet » informacje
Piszemy o tym, co ma znaczenie. Wyborcza.pl rusza z kampanią
Ruszyła najnowsza kampania wizerunkowa Wyborcza.pl. Spoty reklamowe emitowane w sieci pokazują maja prezentować, jak serwis wspiera swoich czytelników i czytelniczki, wyjaśniając aktualne wydarzenia czy doradzając w ważnych dla nich kwestiach - w myśl hasła "Piszemy o tym, co ma znaczenie".
14.11.22, 12:26
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet ze specjalnym mundialowym serwisem
Przegląd Sportowy Onet uruchomił serwis poświęcony piłkarskim mistrzostwom świata w Katarze, które rozpoczną się 20 listopada br. W ofercie nowego serwisu mundialowego znalazły się newsy i bieżące informacje, terminarz, statystyki oraz typer mundialowy.
10.11.22, 09:48
| radio » informacje | internet » informacje
Kobiecy Punkt Widzenia. Aga Kozak gospodynią nowego podcastu Gazeta.pl
Gazeta.pl rozwija swoją ofertę podcastową. 10 listopada br. swoją premierę będzie miał kolejny podcast portalu – „Kobiecy Punkt Widzenia” tworzony przez dziennikarki serwisu Kobieta.Gazeta.pl. W nowym cyklu Aga Kozak porozmawia ze swoimi gościniami na różne tematy widziane z kobiecej perspektywy.
08.11.22, 16:00
| internet » ludzie
Małgorzata Witkowska nową Dyrektor E-commerce Skipwish
Małgorzata Witkowska objęła stanowisko Dyrektor E-commerce w Grupie Skipwish. Witkowska będzie, m.in. odpowiedzialna za skalowanie sprzedaży oraz rozwój marketingowy i logistyczny trzech sklepów internetowych. Wśród nich jest Mamissima.pl, Hlonda6.pl oraz Cartersoshkosh.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.