13.09.19, 08:00

Klif staje się marką, która aktywnie reaguje na zmiany zachodzące na świecie

Sylwia Wiszowata - Łazarz, Associate Director, Head of Marketing Asset Services w Cushman&Wakefield
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Sylwią Wiszowatą – Łazarz, Associate Director, Head of Marketing Asset Services w firmie Cushman&Wakefield, zarządzającej Galeriami Klif, m.in. o 20-leciu działalności obiektu, recepcie na sukces galerii w czasie nasycenia rynku obiektami handlowymi, a także o aktywności pod hasłem „Klif łączy pokolenia”.

Kuba Wajdzik: Galeria Klif obchodzi 20-lecie swojej działalności. Czy minione dwie dekady można zaliczyć do udanych?

Sylwię Wiszowata – Łazarz: Bez wątpienia. Warszawski Klif został otwarty w 1999 roku, jako jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce. Od tego czasu rozwijamy się wielotorowo - zarówno pod kątem rekomercjalizacji oferty najemców, nieustannie poszerzając nasze portfolio o nowe, unikatowe marki, także te z sektora semi-premium, jak również otwierając się na nowe projekty, współprace i inicjatywy lokalne. Minione dwie dekady umocniły silną pozycję warszawskiej Galerii Klif jako lidera i wielokrotnie nagradzanego kreatora trendów fashion i lifestyle wśród nieruchomości komercyjnych w Polsce. Klif pozostaje konkurencyjny, nie tylko dlatego, że łączy tradycję z nowoczesnością, ale przez wzgląd na wyjątkowe doświadczenia zakupowe, które towarzyszą odwiedzającym na każdym kroku. W ten sposób Klif staje się marką, która aktywnie reaguje na zmiany zachodzące na świecie, w społeczeństwie i przede wszystkim w trendach branży fashion i beauty.

KW: 20 lat to nie tylko znaczące zmiany w Polsce, ale również szereg zmian na rynku handlowym. Jakie najistotniejsze zmiany zaszły w tej branży na przestrzeni 20 lat?

SWŁ: Od lat 90. rynek w Polsce przeszedł szereg modyfikacji, które znacząco wpłynęły na jego dynamiczny rozwój i zmiany w zachowaniu zakupowym społeczeństwa. Wszechobecna technologia, nowy model konsumenta oraz pogłębienie jego relacji z marką i ewolucja customer experience to trendy konsumenckie, które kształtowały handel w Polsce przez ostatnie dwie dekady. Kluczem do sukcesu jest więc podążanie za potrzebami i oczekiwaniami Klientów, które z biegiem lat stają się bardziej wyrafinowane i trudniejsze do przewidzenia. Należy jednak pamiętać, aby w pogoni za trendami nie zagubić wartości marki, która pomaga w nawiązaniu relacji z Klientem i utrzymaniu silnej pozycji na rynku.

KW: Jeszcze do niedawna centra handlowe kojarzyły się głównie ze sprzedażą. Ten obraz uległ zmianie w ostatnich latach. Jak na tle tych zmian wygląda polski rynek, jeśli porównamy się z Europą Zachodnią?

SWŁ: Pomimo, że nasycenie polskiego rynku jest mniejsze niż średnia dla krajów Europy Zachodniej to wciąż pozostajemy na podium wśród reprezentantów ogólnoeuropejskich. Polacy stają się także coraz bardziej świadomymi konsumentami i coraz więcej wydają na produkty premium. Ta świadomość przekłada się również na wyższe wymagania wobec marek. Niezbędna jest więc różnorodność i dopasowanie form komunikacji do każdego Klienta oraz swoiste customer experience. Coraz częściej konsumenci ponad dobra materialne stawiają, m.in. na swój czas, relacje, samorealizację i pasje. W rezultacie obiekty handlowe w Polsce stają się animatorami życia lokalnych społeczności.

KW: Każde większe miasto jest mocno nasycone jeśli chodzi o obiekty handlowe. Jaka jest zatem recepta na sukces obiektu?

SWŁ: Podążając za potrzebami i reagując na oczekiwania swoich Klientów, marka Klif otwiera się na przedstawicieli różnych pokoleń – ich pasje, wartości, idee i relacje – budując otwarty dialog i łącząc ich w jednym miejscu. Naszym celem jest stworzenie wspólnej przestrzeni, w której na równi z modą stawia się człowieka, a każda wizyta w Galerii zapewnia nie tylko materialne przeżycia.

KW: Ulice są bombardowane reklamami. Jak zatem poprowadzić skutecznie komunikację, by przyciągnąć klientów do Galerii?

SWŁ: Niezbędna jest różnorodność i odpowiednie dopasowanie form komunikacji do każdego odbiorcy. Komunikacja Klifu od lat różni się od reklam i innych centrów handlowych – oparta jest o czarno-białą stylistykę i pokazuje modę, która ma na celu wzbudzić refleksję i wręcz pożądanie posiadania. Zmienia się również nastawienie odbiorców względem centrów handlowych, w których obok doświadczenia zakupowego zaczynają liczyć się emocje związane z marką i towarzyszące im podczas zakupów, przez co jesteśmy w stanie silniej oddziaływać na konsumenta tworząc również miłe wspomnienia z sytuacji zakupowych, co swoiście wiąże z marką silniej niż oddziaływanie reklamą z billbordu. Dlatego ważne jest, aby podążając za potrzebami Klientów nie zagubić unikatowego charakteru marki, który stanowi o jej wyjątkowości.

KW: Rozwija się e-commerce. Czy sprzedaż internetowa jest w stanie zagrozić obiektom handlowym?

SWŁ: Sprytne łączenie e-commerce z tradycyjną ofertą centrów handlowych może okazać się sukcesem i bodźcem do ciągłego rozwoju galerii handlowych. W dobie nowych technologii Klienci oczekują dostępu do produktów i możliwości ich zakupu dosłownie „od ręki”, dlatego w naszych działaniach dopasowujemy się do ich potrzeb. Z myślą o nich przygotowaliśmy cykl materiałów realizowanych wraz ze stylistą Grzegorzem Blochem, prowadzącym KLIF | Fashion Studio. Dzięki dedykowanym treściom video Galeria Klif staje się modową platformą, gdzie najnowsze kolekcje marek premium, wyprzedażowe perełki oraz najciekawsze porady stylizacyjne są w zasięgu każdego klienta, teraz także online.

KW: Przez wiele lat o sukcesie danego centrum handlowego decydowały głównie marki sieci spożywczych i elektronicznych. Jak to jest w przypadku galerii premium?

SWŁ: Z biegiem lat rynek oraz zainteresowania i oczekiwania Klientów uległy rozwojowi. W odpowiedzi na zmieniające się trendy, świadomie wykorzystujemy potencjał nowych technologii, które bez wątpienia intensyfikują doświadczenia i podnoszą komfort robienia zakupów w Galerii. Pragniemy zapewnić naszym Klientom najwyższą jakość usług w oparciu o najlepsze doświadczenia zakupowe. Niedługo do grona najemców Galerii dołączy unikalny na skalę Europy koncept technologiczny firmy LG. To pierwszy w Polsce i Europie brand store, który poszerzy portfolio Klifu właśnie w sektorze marek elektronicznych. Galeria Klif integrując w unikalne marki, modę oraz biznes, staje się wyjątkową enklawą, której przestrzeń otwarta jest nie tylko na nowe doświadczenia, ale i nowe procesy technologiczne.

KW: Galeria Klif wprowadza aktywności pod hasłem „Klif łączy pokolenia”. Co obiekt zaplanował w związku z tą akcją?

SWŁ: Cieszymy się ze wspólnego świętowania 20 - tego jubileuszu Galerii Klif w Warszawie wraz z Klientami. W związku z tym przygotowaliśmy cykl wydarzeń jubileuszowych, które z pewnością umilą czas odwiedzającym. Oprócz licznych konkursów i aktywności zapraszamy do specjalnej strefy Fashion Studio i Glam Studio, w której można wziąć udział w warsztatach i korzystać z porad stylisty Grzegorza Blocha oraz wizażystki Magdaleny Pieczonki. Dla tych, którzy nie mogą przybyć na miejsce, przygotowaliśmy wspomniany cykl tutoriali z udziałem naszych ekspertów, które będą pojawiać się w mediach społecznościowych Galerii Klif w Warszawie. Natomiast na odwiedzających czekają iście artystyczne przeżycia pod hasłem KLIF | Scena Otwarta. Dzięki temu pasjonaci sztuki oraz muzyki będą mogli rozkoszować się występami na żywo. Mamy nadzieję, że w ten sposób uda nam się stworzyć otwartą przestrzeń, w której reprezentanci różnych pokoleń znajdą coś dla siebie.

KW: Jakie są najbliższe plany marketingowe Galerii Klif?

SWŁ: W najbliższym czasie dynamicznie realizujemy strategię związaną z celebrowaniem 20. urodzin Galerii Klif w Warszawie oraz wspomniane aktywności w ramach Glam Studio oraz Fashion Studio. W planach mamy również otwarcie w warszawskiej Galerii Klif LG Brand Store. Będzie to pierwszy sklep tego producenta w Europie. Osoby, które chcą być z nami na bieżąco zachęcamy do aktywnego śledzenia naszej stronu oraz mediów społecznościowych, na których informujemy o planowanych wydarzeniach, konkursach oraz cyklicznie prezentujemy materiały video z poradami i propozycjami naszych specjalistów.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

25.03.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Škoda z pierwszym w Polsce spotem reklamowym w technologii Dolby Atmos
Škoda, jako pierwsza marka w Polsce, zaprezentowała spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
25.03.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Kampania podażowa DESA Unicum zachęca do autentyfikacji sztuki w domach
W DESA Unicum można sprawdzić autentyczność posiadanych obrazów lub pamiątek rodzinnych, wycenić je i sprzedać, do czego DESA zachęca w najnowszej kampanii podażowej w mediach społecznościowych.
25.03.23, 09:00
| reklama & PR » informacje
Lidl został Oficjalnym Partnerem UEFA EURO 2024
Lidl został globalnym partnerem UEFA zarówno podczas europejskich eliminacji w 2023 roku, jak i turnieju finałowego w 2024 roku.
24.03.23, 19:29
| reklama & PR » informacje
Tomasz Zubilewicz prezentuje pogodę Na Żywo z PS5
Firma Sony Interactive Entertainment zaprezentowała specjalną prognozę pogody prowadzoną przez Tomasza Zubilewicza – PS5 Na Żywo.
24.03.23, 13:38
| reklama & PR » informacje
Każdy z nas oszczędza. Kaufland promuje program lojalnościowy
Agencja Kalicińscy stworzyła koncept kreatywny kampanii wprowadzającej na polski rynek program lojalnościowy Kaufland Card. Motywem przewodnim komunikacji jest piosenka “Każdy z nas oszczędza”, czyli autorski aranż utworu “Everybody Dance Now” oraz roztańczony spot prezentujący radość płynącą z oszczędzania z Kaufland Card.
24.03.23, 11:50
| reklama & PR » informacje
Zaufaj nauce, a nie magii. H2O realizuje kolejny spot w 3D dla Intermag
Agencja H2O po realizacji serii trzech poprzednich spotów w technologii 3D dla produktów Tytanit, Optysil, Vanadoo, przygotowała kolejny projekt. Najnowszy spot jest bazą do realizacji międzynarodowej kampanii dedykowanej flagowym produktom w portfolio producenta.
24.03.23, 09:44
| reklama & PR » informacje
Wielkanocna kampania marki Trefl
Trwa wielkanocna kampania marki Trefl, producenta gier planszowych oraz puzzli w Polsce. Po raz kolejny działania z zakresu planowania i zakupu mediów koordynuje Value Media (Group One), które współpracuje z Grupą Trefl od jesieni 2022 r. W ramach modelu house of communication kampanię wspierają spółki Group One.
23.03.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Marcin Boroszko Konsultantem Channel Factory Polska
W marcu br., do Channel Factory Polska dołączył Marcin Boroszko, który będzie pełnić rolę Konsultanta.
23.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Streetcom odpowiada za kampanię influencerską dla past Wawrzyniec
Trwa kampania influencerska dla past Wawrzyniec realizowana przez Streetcom. Biorą w niej udział zarówno makro i mikro influencerzy. Kampania jest jednym z pierwszych etapów działań związanych z rebrandingiem i zmianą pozycjonowania popularnych past warzywnych Wawrzyńca.
23.03.23, 11:36
| reklama & PR » informacje
Lubella podkreśla, że w makaronach wykorzystuje jaja od kur z wolnego wybiegu
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla makaronów jajecznych Lubella. Produkty będą widoczne zarówno w TV, jak i na VOD, YouTube oraz nośnikach OOH.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.