28.06.19, 08:00

Agata Brodzka: Lubię wyzwania i jestem długodystansowcem

Agata Brodzka
Fot.: archiwum rozmówczyni

Rozmowa z Agatą Brodzką, Managing Director agencji Platinium Cast, m.in. o tym, co jest największym wyzwaniem w pracy w Platinium Cast, o zmianach iplanach agencji.

Kuba Wajdzik: Przeszła Pani do Platinium Cast, gdzie objęła stanowisko Managing Director. Trudno było Panią przekonać do zmiany pracy?
Agata Brodzka: Lubię wyzwania i jestem długodystansowcem, zatem jeśli decyduję się na zmianę, to traktuję nowe miejsce pracy jako docelowe. Właścicielka agencji Platinium Cast to bizneswoman, która wie czego chce i mocno stąpa po ziemi, a ja lubię pracować z i dla najlepszych. Dodatkowo, poprzednia agencja w której pracowałam specjalizuje się w branży fashion, a ja chciałam również poszerzyć swoje kompetencje i wykorzystać swój know-how w beauty. A to jest obszar, w którym liderem na rynku jest Platinium Cast.

KW: Co jest największym wyzwaniem w pracy w Platinium Cast?
AB: Z pewnością poznanie zasad pracy dla marek beauty, gigantów w branży jak chociażby L’Oréal. Obsługa festiwalu w Cannes to był zaszczyt i ogromne wyzwanie dla naszej agencji i Zespołu pod przewodnictwem Magdy Musiał. Wyniki mówią same za siebie, wyzwanie przerodziło się w nasz sukces. Wyzwaniem jest z całą pewnością zbudowanie „drugiej nogi” agencji wspólnie z jej właścicielką, czyli Showroomu Platinium Cast, a także poszerzenie naszych działań o organizację eventów. Mocno wchodzimy teraz w fashion i wkrótce mam nadzieję że i w tym obszarze będziemy numerem jeden.

KW: Agencji na rynku jest całe mnóstwo. Jaka jest zatem recepta na sukces?
AB: To fakt, agencji PR jest bardzo dużo. Jestem też wykładowcą na Uczelni Łazarski i często tłumaczę swoim studentom, że nie wystarczy znać kilka osób, czy być znanym, żeby zająć się PR-em. PR to ciężka praca, w dodatku długofalowa, bazująca na relacjach, a zbudowanie ich wymaga czasu i wiedzy. Recepta jest jedna: ciężka praca i otwarta głowa. Trzeba chcieć, a następnie móc.

KW: Platinium Cast poszerzyła zakres działań, a także wprowadziła nowe logo. Skąd taka decyzja?
AB: Agencja Platinium Cast istnieje na rynku od ponad 10 lat. Przez cały czas rosła w siłę, a także znacznie poszerzała listę swoich Klientów, a tym samym rozbudowywała zespoły. Teraz agencja zatrudnia 26 specjalistów i pracuje dla ponad 50 marek. Poszerza też zakres prac i pracę dla Klientów fashion. Jest to idealny moment na zmianę identyfikacji wizualnej. Najczęstszymi powodami rebrandingu jak wiemy są zmiany w strukturach organizacji oraz chęć dostosowania działań i oferty do ewoluującej rzeczywistości. Zatem nastał czas, żeby logo Platinium Cast powiedziało więcej, tak jak zrobiły to takie marki jak te poniżej😊:

KW: Zmieniają się potrzeby sektoru modowego, chociażby showroom jest stosunkowo wciąż nowym zjawiskiem. Jak wyprzedzać oczekiwania rynku? Czy to w ogóle możliwe w dzisiejszym świecie?
AB: W tym może nam pomóc doskonała znajomość rynku światowego nie tyle kobieca, co biznesowa intuicja. Nasz rynek jest dość specyficzny. Z jednej strony chcemy aby było jak za granicą, ale z drugiej strony zamykamy się na nowości i wiemy wszystko lepiej. Ja robię swoje. Dużo podróżuję, szkolę się, obserwuję uważnie kampanie marek globalnych, a także czytam wywiady z najważniejszymi osobami w branży. Mam też ten zaszczyt pracować dla marek Premium, a to one jak wiadomo wyznaczają kierunki i trendy.

KW: Agencja specjalizuje się w branży beauty&fashion. Jak wygląda ten sektor i jego potrzeby w Polsce?
AB: Mogę się wypowiedzieć w aspekcie sektora fashion, bo w tym się specjalizuję. Beauty dopiero poznaję :-) Na sektor mody i ten obszar rynku w Polsce znaczny wpływ mają zarówno zachowawczy styl ubioru Polaków, jak i przewaga sklepów sieciowych, dyskontów, secondhandów i bazarów oferujących tańszą odzież oraz konkurencja ze strony tanich azjatyckich marek. Są to zagrożenia, ale też i szanse. Mamy też zjawisko trendów, a to z pewnością są kolaboracje marek modowych z artystami. Przez ostatnie pięć lat na polski rynek weszło około 70 marek luksusowych i premium. Polski przemysł modowy odradza się i staje się jednym z naszych największych atutów i osobiście trzymam kciuki za naszych polskich gigantów: LPP czy CCC.

KW: Branża beauty&fashion intensywnie współpracuje z influencerami. Jak układa się współpraca z nimi?
AB: Nasza agencja współpracuje z ponad 500 Influencerami. Mamy bardzo rozbudowany Zespół Influencer MKT, a ich prace nadzoruje Magda Malesa – świetna specjalistka w branży i doskonały manager. IM to świat, który rządzi się swoimi prawami i z którym trzeba wiedzieć jak współpracować. Osobiście znam bardzo dobrze Influencerów makro i wiem, że za ich sukcesem stoi ciężka praca. Współpracę z Influencerami idealnie opisują słowa piosenki Budki Suflera „bo do tanga trzeba dwojga”. Branża beauty czy fashion potrzebuje Influencerów, żeby błyszczeć, a oni błyszczą, bo mają nas.

KW: Które marki znajdują się aktualnie w portfolio agencji?
AB: W portfolio Platinium Cast znajdziemy klientów stanowiących przekrój całego rynku zarówno z sektora beauty jak i fashion. Począwszy od polskich marek z tradycją – Barwa, przez globalne brandy – Foreo, L'Oréal Paris, Maybelline i Garnier; rynek dermokosmetyczny – Eau Thermale Avène, Nuxe, Uriage, aż po marki luksusowe – La Prairie, Dior, Dolce & Gabbana, Ray Ban, Bucheron, Cartier, i wiele, wiele innych. Specjalizujemy się w szeroko pojętej komunikacji: PR, Showroom, Influencer Marketing i Social Media. Mogę tylko dodać, że prowadzimy około 40 kanałów na Facebooku i Instagramie dla różnych marek. Liczby mówią same za siebie. Jesteśmy młode, piękne i zdolne 😊 i tylko trochę skromne….

KW: Jakie są najbliższe plany agencji?
AB: Otwarcie Showroomu Platinium Cast i co za tym idzie zwiększenie liczby zatrudnionych osób. A także Targi premium fashion WOW, których jesteśmy Partnerem merytorycznym. Oraz oczywiście kolejne wygrane przetargi, bo tylko w ciągu ostatniego miesiąca wygraliśmy aż cztery. A jak wiemy, apetyt rośnie w miarę jedzenia…

KW: Dziękuję za rozmowę.

Agata Brodzka 
Poprzednio pracowała jako PR&Marketing Director w Aliganzie. Swoje ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w PR i Marketingu zdobywała, pracując m.in. w agencji Pleon jako Dyrektor Zarządzający, a także jako Vice-Prezes Zarządu firmy MUSES (należącej do Nataszy Urbańskiej). Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Studiów Podyplomowych Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od dwóch lat jest wykładowcą Studiów Podyplomowych – Prawo i zarządzanie w sektorze mody na Uczelni Łazarskiego.

Komentarze

Powiązane

02.12.22, 20:12
| reklama & PR » informacje
Radosław Kawęcki ambasadorem marki Pocztex
Radosław Kawęcki – polski pływak został drugim ambasadorem marki Pocztex. Wraz z siatkarzem Mateuszem Bieńkiem, pojawi się w grudniowej kampanii Poczty Polskiej. Kampania będzie trwała cały grudzień.
02.12.22, 17:16
| reklama & PR » informacje
Majonez Kielecki łączy się z tradycyjnymi świętami
Startuje świąteczna kampania Majonezu Kieleckiego. Celem projektu ,,Składniki naszej tradycji” jest podkreślenie, że Majonez Kielecki łączy się z tradycyjnymi świętami. Za realizację spotu odpowiada Optima Marketing Group.
02.12.22, 16:16
| reklama & PR » informacje
Kurierzy Ninja w GLS na Black Friday
W tym roku z okazji Black Friday firma kurierska GLS Poland przygotowała kampanię budującą świadomość swojej marki. W projekcie pojawia się kurier ninja, który szybko dostarcza przesyłki zakupione przez klientów w czarny piątek.  
02.12.22, 12:00
| reklama & PR » informacje
Okocim wprowadza puszki z komiksami Andrzeja Rysuje
Marka Okocim podpisała współpracę z Andrzej Rysuje. Wynikiem współpracy jest nowy, humorystyczny projekt puszki lagera zawierający komiksy rysownika. Opakowania dostępne są w sieci sklepów Żabka. 
01.12.22, 20:39
| reklama & PR » ludzie
Jolanta Kozak przechodzi do Veovee
Zespół client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, zasiliła Jolanta Kozak, która objęła stanowisko Account Managera.
01.12.22, 14:00
| reklama & PR » informacje
Paweł Bylicki w składzie jury SABRE Awards EMEA 2023
Paweł Bylicki, Prezes Public Dialog pojawi się w składzie jury SABRE Awards EMEA 2023. Konkurs organizowany jest przez PRovoke Media.
30.11.22, 21:00
| reklama & PR » informacje
Mediahub zaplanuje i zakupi także Digital dla platformy Squla
Platforma edukacyjna Squla (Futurewhiz) rozszerzyła współpracę z domem mediowym Mediahub. Teraz oprócz telewizji firma powierzyła mu także kompleksową obsługę w digitalu.
30.11.22, 21:00
| reklama & PR » informacje
SHEIN zachęca do pokochania własnego ciała
SHEIN kolejny raz zachęca Polki do pielęgnowania pozytywnej relacji z własnym ciałem. Marka chce zapewnić kobiety, że są piękne, bez względu na wygląd.
30.11.22, 20:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com zachęca do taniego podróżowania
Wyszukiwarka tanich lotów Kiwi.com wystartowała z kampanią "We hack the system, you fly for less”. Celem projektu jest przedstawienie innowacyjnej technologii, która pozwala szybko znaleźć tanie loty. 
30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.