22.06.19, 10:17
Praca w mediach - aktualna sytuacja na rynku pracy
Aktualna sytuacja na rynku pracy w branży mediowej wydaje się polepszać. Co prawda nadal w sporej części nie będzie to rynek pracy z wysokimi wynagrodzeniami, na jakie na przykład może liczyć IT, jednak wraz rozwojem technologii poszerza się wachlarz specjalizacji wymaganych w tej branży. Praca w mediach - zobacz jak wygląda aktualna sytuacja na rynku pracy.
Praca w mediach - co to jest?
Praca w mediach jest ogólną nazwą na branżę z określoną listą stanowisk. Jeszcze kilka lat temu, mówiąc o pracy w mediach, mieliśmy na myśli telewizję, pracę w redakcji gazety, w radiu, zawód aktora, kamerzysty i wiele innych zawodów związanych z działalnością artystyczną. Wraz z rozwojem technologii internetowych pojawiło się zapotrzebowanie na nowe zawody; tak również powstał termin “nowe media” zdefiniowany jako komunikację elektroniczną wykorzystującą najnowsze technologie cyfrowe. Jakie więc zawody pojawiły się w branży mediowej?
Jakie zawody w branży mediowej?
Obecnie oprócz tradycyjnych zawodów z branży mediowej takich jak dziennikarz, operator kamery, kierownik produkcji telewizyjnej, redaktor wydawnictwa, specjalista ds. PR itp., przez lata wykształciły się nowe zawody. Oto kilka z nich:
- Specjalista ds. zakupu treści
- Content manager
- Media manager
- Specjalista ds. eventów
- Specjalista ds. postprodukcji
- Programmatic Media Planner
- Redaktor online
- VOD Scheduling Executive
To tylko kilka przykładów. Nowych zawodów jest o wiele więcej. Związane są głównie z pracą w obszarze serwisów internetowych i wydawania treści online.
Gdzie szukać pracy w mediach?
Pracę w mediach najskuteczniej poszukiwać poprzez duże serwisy z ofertami pracy, takie jak https://www.aplikuj.pl/. W portalach z ogłoszeniami dla poszukujących pracy można sortować oferty według wybranych branż. Dzięki temu proces wyboru najbardziej dopasowanej oferty pracy przebiega łatwo i szybko. Warto wiedzieć, że praca w branży mediowej wymaga sporej elastyczności. Wielu dziennikarzy nie może pozwolić sobie na etat, lecz pracę na umowę o dzieło czy zlecenie, pracując dla kilku podmiotów. Taka sytuacja jest wpisana w charakterystykę niektórych zawodów z branży mediowej. Dlatego należy rozważyć, czy bardziej opłacalna okaże się praca na etacie, czy założenie własnej działalności i świadczenie usług dla wielu kontrahentów. Własna działalność daje też większą swobodę działania, co może być bardzo przydatne na rynku pracy w mediach. Sprawdź więcej na ten temat w publikacji: "Własna działalność czy etat? - analizujemy rynek pracy w Katowicach".
Branża mediowa dla humanistów
Branża mediowa jest obecnie bardzo chłonna. Osoby z wykształceniem humanistycznym powinny bez trudu odnaleźć się w wielu oferowanych zawodach z branży mediowej. Zwłaszcza, że obecnie dzięki postępowi technologicznemu i samoistnie kształtującemu się zapotrzebowaniu na konkretne zawody, wzrosły też pensje i pojawiły się nowe miejsca pracy w wielkich korporacjach wykorzystujących nowe media. Należy podkreślić, że zatrudnienie w branży mediowej to zazwyczaj szansa na bardzo interesującą i satysfakcjonującą pracę, która daje spore możliwości samorozwoju. Warto więc rozejrzeć się po rynku pracy i skupić swoje działania zawodowe na zdobyciu pracy przynoszącej jak najwięcej zadowolenia.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze