22.06.19, 10:17

Praca w mediach - aktualna sytuacja na rynku pracy

Fot.: materiały prasowe

Aktualna sytuacja na rynku pracy w branży mediowej wydaje się polepszać. Co prawda nadal w sporej części nie będzie to rynek pracy z wysokimi wynagrodzeniami, na jakie na przykład może liczyć IT, jednak wraz rozwojem technologii poszerza się wachlarz specjalizacji wymaganych w tej branży. Praca w mediach - zobacz jak wygląda aktualna sytuacja na rynku pracy.

Praca w mediach - co to jest?

Praca w mediach jest ogólną nazwą na branżę z określoną listą stanowisk. Jeszcze kilka lat temu, mówiąc o pracy w mediach, mieliśmy na myśli telewizję, pracę w redakcji gazety, w radiu, zawód aktora, kamerzysty i wiele innych zawodów związanych z działalnością artystyczną. Wraz z rozwojem technologii internetowych pojawiło się zapotrzebowanie na nowe zawody; tak również powstał termin “nowe media” zdefiniowany jako komunikację elektroniczną wykorzystującą najnowsze technologie cyfrowe. Jakie więc zawody pojawiły się w branży mediowej?

Jakie zawody w branży mediowej?

Obecnie oprócz tradycyjnych zawodów z branży mediowej takich jak dziennikarz, operator kamery, kierownik produkcji telewizyjnej, redaktor wydawnictwa, specjalista ds. PR itp., przez lata wykształciły się nowe zawody. Oto kilka z nich:

  • Specjalista ds. zakupu treści
  • Content manager
  • Media manager
  • Specjalista ds. eventów
  • Specjalista ds. postprodukcji
  • Programmatic Media Planner
  • Redaktor online
  • VOD Scheduling Executive

To tylko kilka przykładów. Nowych zawodów jest o wiele więcej. Związane są głównie z pracą w obszarze serwisów internetowych i wydawania treści online.

Gdzie szukać pracy w mediach?

Pracę w mediach najskuteczniej poszukiwać poprzez duże serwisy z ofertami pracy, takie jak https://www.aplikuj.pl/. W portalach z ogłoszeniami dla poszukujących pracy można sortować oferty według wybranych branż. Dzięki temu proces wyboru najbardziej dopasowanej oferty pracy przebiega łatwo i szybko. Warto wiedzieć, że praca w branży mediowej wymaga sporej elastyczności. Wielu dziennikarzy nie może pozwolić sobie na etat, lecz pracę na umowę o dzieło czy zlecenie, pracując dla kilku podmiotów. Taka sytuacja jest wpisana w charakterystykę niektórych zawodów z branży mediowej. Dlatego należy rozważyć, czy bardziej opłacalna okaże się praca na etacie, czy założenie własnej działalności i świadczenie usług dla wielu kontrahentów. Własna działalność daje też większą swobodę działania, co może być bardzo przydatne na rynku pracy w mediach. Sprawdź więcej na ten temat w publikacji: "Własna działalność czy etat? - analizujemy rynek pracy w Katowicach".

Branża mediowa dla humanistów

Branża mediowa jest obecnie bardzo chłonna. Osoby z wykształceniem humanistycznym powinny bez trudu odnaleźć się w wielu oferowanych zawodach z branży mediowej. Zwłaszcza, że obecnie dzięki postępowi technologicznemu i samoistnie kształtującemu się zapotrzebowaniu na konkretne zawody, wzrosły też pensje i pojawiły się nowe miejsca pracy w wielkich korporacjach wykorzystujących nowe media. Należy podkreślić, że zatrudnienie w branży mediowej to zazwyczaj szansa na bardzo interesującą i satysfakcjonującą pracę, która daje spore możliwości samorozwoju. Warto więc rozejrzeć się po rynku pracy i skupić swoje działania zawodowe na zdobyciu pracy przynoszącej jak najwięcej zadowolenia.    

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.09.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.09.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.09.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

XXII Kongres Public Relations już za półtora miesiąca. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Podpułkownik Brett Lea - oficer ds. public affairs z 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Tematem przewodnim spotkania będą technologie w komunikowaniu, cyberbezpieczeństwo, a także zmiany jakie następują w narzędziach wykorzystywanych przez specjalistów public relations.