22.06.19, 10:17

Praca w mediach - aktualna sytuacja na rynku pracy

Fot.: materiały prasowe

Aktualna sytuacja na rynku pracy w branży mediowej wydaje się polepszać. Co prawda nadal w sporej części nie będzie to rynek pracy z wysokimi wynagrodzeniami, na jakie na przykład może liczyć IT, jednak wraz rozwojem technologii poszerza się wachlarz specjalizacji wymaganych w tej branży. Praca w mediach - zobacz jak wygląda aktualna sytuacja na rynku pracy.

Praca w mediach - co to jest?

Praca w mediach jest ogólną nazwą na branżę z określoną listą stanowisk. Jeszcze kilka lat temu, mówiąc o pracy w mediach, mieliśmy na myśli telewizję, pracę w redakcji gazety, w radiu, zawód aktora, kamerzysty i wiele innych zawodów związanych z działalnością artystyczną. Wraz z rozwojem technologii internetowych pojawiło się zapotrzebowanie na nowe zawody; tak również powstał termin “nowe media” zdefiniowany jako komunikację elektroniczną wykorzystującą najnowsze technologie cyfrowe. Jakie więc zawody pojawiły się w branży mediowej?

Jakie zawody w branży mediowej?

Obecnie oprócz tradycyjnych zawodów z branży mediowej takich jak dziennikarz, operator kamery, kierownik produkcji telewizyjnej, redaktor wydawnictwa, specjalista ds. PR itp., przez lata wykształciły się nowe zawody. Oto kilka z nich:

  • Specjalista ds. zakupu treści
  • Content manager
  • Media manager
  • Specjalista ds. eventów
  • Specjalista ds. postprodukcji
  • Programmatic Media Planner
  • Redaktor online
  • VOD Scheduling Executive

To tylko kilka przykładów. Nowych zawodów jest o wiele więcej. Związane są głównie z pracą w obszarze serwisów internetowych i wydawania treści online.

Gdzie szukać pracy w mediach?

Pracę w mediach najskuteczniej poszukiwać poprzez duże serwisy z ofertami pracy, takie jak https://www.aplikuj.pl/. W portalach z ogłoszeniami dla poszukujących pracy można sortować oferty według wybranych branż. Dzięki temu proces wyboru najbardziej dopasowanej oferty pracy przebiega łatwo i szybko. Warto wiedzieć, że praca w branży mediowej wymaga sporej elastyczności. Wielu dziennikarzy nie może pozwolić sobie na etat, lecz pracę na umowę o dzieło czy zlecenie, pracując dla kilku podmiotów. Taka sytuacja jest wpisana w charakterystykę niektórych zawodów z branży mediowej. Dlatego należy rozważyć, czy bardziej opłacalna okaże się praca na etacie, czy założenie własnej działalności i świadczenie usług dla wielu kontrahentów. Własna działalność daje też większą swobodę działania, co może być bardzo przydatne na rynku pracy w mediach. Sprawdź więcej na ten temat w publikacji: "Własna działalność czy etat? - analizujemy rynek pracy w Katowicach".

Branża mediowa dla humanistów

Branża mediowa jest obecnie bardzo chłonna. Osoby z wykształceniem humanistycznym powinny bez trudu odnaleźć się w wielu oferowanych zawodach z branży mediowej. Zwłaszcza, że obecnie dzięki postępowi technologicznemu i samoistnie kształtującemu się zapotrzebowaniu na konkretne zawody, wzrosły też pensje i pojawiły się nowe miejsca pracy w wielkich korporacjach wykorzystujących nowe media. Należy podkreślić, że zatrudnienie w branży mediowej to zazwyczaj szansa na bardzo interesującą i satysfakcjonującą pracę, która daje spore możliwości samorozwoju. Warto więc rozejrzeć się po rynku pracy i skupić swoje działania zawodowe na zdobyciu pracy przynoszącej jak najwięcej zadowolenia.    

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.