11.06.19, 08:00

Zenith: rośnie czas konsumentów korzystających z mobilnego Internetu. Rośnie też czas na słuchanie radia

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

W br. ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu – wynika z raportu Media Consumption Forecasts opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Do 2021 r. światowa średnia ma wzrosnąć aż do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.

To już piąta edycja publikowanego co roku raportu Media Consumption Forecasts. Zenith analizuje w nim zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 r. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków z całego świata.

Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 r., średnia długość czasu, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrosła z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13 proc. rocznie to efekt dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji. Tempo tego wzrostu spowalnia, choć obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma, a na pozostałych światowych rykach powszechność tych urządzeń rośnie. Według prognozy Zenith do 2021 r. czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8 proc. rocznie i w 2021 r. będzie stanowił 31 proc. globalnej konsumpcji mediów (wobec 27 proc. w 2019 r.).

Telewizja ma pozostać największym medium na świecie. W tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza Zenith zapowiada niewielki spadek czasu oglądania telewizji − do 165 minut dziennie w 2021 r., który jednak nie będzie miał wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów, który w 2021 r. wyniesie 33 proc. (wobec 35 proc. w 2019 r.).

Mobilny internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 rokiem średnia długość czasu poświęcanego na czytanie dzienników spadła z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania TV − ze 171 do 167 minut dziennie. Krótszy jest również średni czas korzystania z internetu na urządzeniach desktopowych − spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie, oraz czas spędzany w kinach, głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach − z 1,8 do 3 minut dziennie.

Mobilny internet wpłynął na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie korzystając z mediów, podczas gdy w 2013 r. ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenith w 2021 r. przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.

Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji, podobnie jak dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji internetu.

Komentarze

Powiązane

05.12.22, 06:00
| radio » informacje
Krzysztof Berenda zdobywcą Nagrody im. Mariana Krzaka
Krzysztof Berenda, dziennikarz ekonomiczny RMF FM i szef warszawskiej redakcji radia, został tegorocznym laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka przyznawanej przez sektor bankowy dziennikarzom zajmującym się tematyką finansową.
02.12.22, 09:35
| radio » informacje
Loteria Świetny Mikołaj, Jesteś u Mikołaja!, pieczenie pierników i świąteczne piosenki w grudniowej ofercie RMF FM
RMF FM kolejny raz organizuje grudniową loterię dla słuchaczy „Świetny Mikołaj”. Wśród nagród są pieniądze oraz prezenty ze sprzętem RTV i AGD. W tym roku akcja wesprze dzieci znajdujące się pod opieką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Przez cały grudzień na antenie pojawiać się będą również specjalne programy.
02.12.22, 07:42
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Waloryzacja dofinansowania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W sumie 2,7 mld zł rekompensaty w 2023 r.
Niespodziewanie, podczas posiedzenia sejmowej Komisji Finansów Publicznych, która odbyła się 30 listopada br., posłowie Prawa i Sprawiedliwości zadecydowali o zwiększeniu dofinansowania mediów publicznych w 2023 r.
02.12.22, 05:00
| radio » informacje
Marcin Meller gospodarzem talk-show w Esce ROCK
Do zespołu realizującego program Eski ROCK dołączył Marcin Meller, historyk, dziennikarz radiowy i telewizyjny, pisarz, autor powieści sensacyjnej „Czerwona Ziemia”.
01.12.22, 12:59
| radio » informacje
Lekko, czyli czas na zmiany. Jerzy Telesiński gospodarzem nowego podcastu Radia Złote Przeboje
Radio Złote Przeboje rozwija swoją podcastową ofertę. 1 grudnia br. pojawił się pierwszy odcinek nowej serii „Lekko, czyli czas na zmiany”, na którą złożą się rozmowy z ekspertami o zdrowym stylu życia. Gospodarzem podcastu jest Jerzy Telesiński.
01.12.22, 10:35
| radio » informacje
A tutaj klasyka. Podcast Radia Nowy Świat wyróżniony w konkursie Kreatura 2022
Podcast extra „A tutaj klasyka”, którego autorką jest Weronika Boczek otrzymał wyróżnienie w tegorocznym konkursie Kreatura 2022 w kategorii podcast open podczas Gali zorganizowanej 30 listopada br. Z tej okazji 1 grudnia, radio udostępnia wyróżniony podcast i umożliwia jego słuchanie przez 24 godziny wszystkim słuchaczom.
30.11.22, 17:00
| radio » informacje
Jedynka organizuje 21. edycję akcji Choinki Jedynki
W niedzielę, 4 grudnia br. o godz. 11.00 w siedzibie Polskiego Radia pojawią się goście ze świata kultury, nauki, muzyki oraz sportu, aby w ramach akcji „Choinki Jedynki” namalować obrazki pod hasłem „Tajemnice Świąt Bożego Narodzenia”. Patronat honorowy nad akcją sprawuje Małżonka Prezydenta RP Pani Agata Kornhauser – Duda.
30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
28.11.22, 14:36
| radio » informacje
Tylko świąteczne piosenki w RMF Classic. Halina Mlynkova z koncertem dla słuchaczy stacji i platformy RMF Classic+
Od 1 grudnia br. RMF Classic będzie nadawać świąteczne piosenki przez cały dzień. Z kolei 12 grudnia br. odbędzie się koncert dla słuchaczek i słuchaczy RMF Classic i RMF Classic+ Haliny Mlynkowej, która zaśpiewa najpiękniejsze utwory z polskich filmów oraz specjalną, świąteczną piosenkę rozgłośni napisaną przez Artura Andrusa.
28.11.22, 11:41
| radio » badania rynku
RMF FM nowym liderem w Radomiu
W Radomiu Radio RMF FM strąciło z pocycji lidera Radio Rekord FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2022 r. do 31 października 2022 r. (Radom).
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.