31.05.19, 07:00

Jakub Sadecki: Do Warszawy wchodzimy powoli, bez rewolucji, a z planem

Jakub Sadecki
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Jakubem Sadeckim, Prezesem Zarządu Grupy Eskadra, o nowym oddziale agencji w Warszawie, pracy firmy po rozszerzeniu działalności oraz o różnicach w prowadzeniu biznesu poza centrum reklamowym i medialnym.

Kuba Wajdzik: Nowy oddział Grupy Eskadra powstał w Warszawie. To potrzeba obecnych czasów czy naturalny kierunek rozwoju agencji?
Jakub Sadecki: Nie od dziś wiadomo, że w branży reklamowej to zawsze Warszawa była górą. Dla nas to naturalny kierunek rozwoju wynikający z wielu potrzeb. Dzięki oddziałowi w Warszawie możemy być bliżej naszych klientów, ale również eksplorować nowy rynek. 

KW: Państwa oddział powstaje w oparciu o działające już Szpunar Studio w Warszawie. Która ze stron wpadła na ten pomysł?
JS: Pomysł połączenia warszawskiego oddziału Eskadry ze Szpunar Studio powstał w wyniku licznych rozmów. Plan powstał już jakiś czas temu i wygląda na to, że może przynieść korzyści dla obu stron. Wierzymy, że możemy się od siebie wiele nauczyć, co pozytywnie wpłynie na nową jakość, którą będziemy w stanie dostarczyć naszym klientom.

KW: Agencja chce rozwijać swoją pozycję na polu designu. Widzą Państwo w tym obszarze lukę na rynku?
JS: Chcielibyśmy aby z czasem stało się to naszą przewagą. Współpraca z Nikodemem Szpunarem i jego zespołem poszerza nasze możliwości.

KW: Jak w praktyce będzie wyglądać praca agencji po rozszerzeniu działalności?
JS: Jako agencja nadal pozostajemy w Krakowie, do Warszawy wchodzimy powoli, bez rewolucji, a z planem. Na ten moment w Warszawie będzie pracowało kilka osób, być może w przyszłości będzie ich coraz więcej.

KW: Jak wyglądają różnice w prowadzeniu agencji reklamowej poza centrum reklamowym i medialnym?
JS: Traktujemy to jako przewagę. Staramy się świadomie odróżnić od konkurencji i tu z Krakowa, udaje nam się to całkiem nieźle. Jesteśmy pewnego rodzaju alternatywą w branży.

KW: Eskadra pozostaje wciąż niezależną agencją reklamy. Co jest największą trudnością w działalności poza międzynarodowymi strukturami?
JS: Przede wszystkim konieczność wywalczenia stu procent biznesu w przetargach. Trudne realia polskiego rynku wcale w tym nie pomagają.

KW: Jak Internet i media społecznościowe przebudowały formy działalności agencji reklamowych w ostatnich latach?
JS: Media społecznościowe, tak samo jak wiele innych nowych technologii, zwiększyły arsenał narzędzi, którymi możemy się posługiwać.

KW: Jakie są najbliższe plany Grupy Eskadra?
JS: Pracujemy nad poszerzeniem prowadzenia projektów w oparciu o autorską metodologię Wise Brand polegającą na świadomie generowanej kulturze własnej przez markę i budowanie w oparciu o nią lojalnych społeczności konsumentów nowej generacji. Poza tym, oczywiście skupiamy się na realizacji bieżących projektów dla naszych klientów, wciąż walczymy o wygrane briefy i niezmiennie rozwijamy swoje umiejętności w podejściu platformowym i analitycznym.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Jakub Sadecki
Prezes Grupy Eskadra. Z reklamą, mediami i marketingiem związany od ponad dekady. Współtworzył kampania dla takich marek jak m.in.: LOT, Red Bull, Lotos, Santander Consumer Bank, Mercedes, Porsche czy Mazda.

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
30.11.22, 11:14
| reklama & PR » ludzie
Hubert Skubij w ekipie Veovee
Do zespołu client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, dołączył Hubert Skubij, który objął stanowisko Senior Account Manager.
30.11.22, 09:50
| reklama & PR » informacje
We Got Now. Ludzie kształtujący świat sportu i kultury bohaterami kampanii marki New Balance
„We Got Now” to globalna kampania marki New Balance, której bohaterami są ludzie kształtujący świat sportu i kultury. W tegorocznej odsłonie kampanii bohaterami są globalni ambasadorzy marki: koszykarz Kawhi Leonard, piosenkarka IU, piłkarze Raheem Sterling i Bukayo Saka oraz raper Jack Harlow. 
30.11.22, 07:00
| reklama & PR » ludzie
Michał Budniak zostanie CEO Casbeg i zastąpi Bartosza Majewskiego
1 stycznia 2023 r., po pięciu latach pracy nad rozwojem Casbeg, Bartosz Majewski – współzałożyciel firmy i dotychczasowy CEO – przekazuje stery w ręce Michała Budniaka, do tej pory pełniącego funkcję Operations Managera w Casbeg.
30.11.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
Grupa Walk zmienia identyfikację wizualną. Nowe logo bez charakterystycznego kroczącego mężczyzny
Po 10 latach od ostatniego rebrandingu grupa komunikacji marketingowej Walk zmienia identyfikację wizualną.
29.11.22, 16:00
| reklama & PR » informacje
Kamil Syprzak ambasadorem rodziny marki PUMA
Kamil Syprzak, polski szczypiornista i reprezentant Paris Saint-Germain, dołączył do rodziny PUMA jako ambasador marki.
29.11.22, 13:00
| reklama & PR » informacje
Ciężarówki Coca-Cola znów zagoszczą w Polskich miastach
W te święta, czerwone ciężarówki Coca-Cola znów pojawią się na ulicach Polskich miast. Na trasie marki znalazły się takie miasta jak: Płock, Bydgoszcz, Gdańsk, Rybnik, Kraków, Kielce, Łódź, Poznań oraz Ostrów Wielkopolski. Dziesiąta lokalizacja zostanie wybrana przez konsumentów.
29.11.22, 12:00
| reklama & PR » informacje
Tyskie oficjalnym partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej
Marka Tyskie będzie oficjalnym partnerem reprezentacji Polski. Umowa między Kompanią Piwowarską, a Polskim Związkiem Piłki Nożnej będzie obowiązywać od 1 stycznia 2023 do 2027 roku.
29.11.22, 09:38
| reklama & PR » informacje
Cut The Mustard zwycięzcą przetargu Pizza Hut
Agencja Cut The Mustard, w wyniku wygranego przetargu, od września br. odpowiada za komunikację marki Pizza Hut w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech.
29.11.22, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Andrzej Skibniewski awansuje w MediaCom Warszawa
Andrzej Skibniewski objął stanowisko New Business & Marketing Directora w agencji MediaCom Warszawa, z którą zawodowo jest związany od 21 lat.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.