28.05.19, 11:05

Trójmiasto: RMF FM numerem jeden, Radio Zet w dół

Logo RMF FM
Fot.: materiały prasowe

Pozycję lidera na wrocławskim rynku umocniło Radio RMF FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 listopada 2018 r. do 30 kwietnia 2019 r. (Trójmiasto).

Pierwsze miejsce w rankingu najchętniej słuchanych rozgłośni we Wrocławiu zajmuje Radio RMF FM. W ostatniej fali krakowska stacja uzyskała 18,4 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to wzrost udziałów aż o 3,7 p.p. Na drugie miejsce awansowała Trójka (strata 0,9 p.p.), a na trzecie spadło Radio Zet (strata 2,1 p.p.). Tuż za podium znalazło się Polskie Radio Gdańsk (wzrost o 1,4 p.p.).

Większe spadki dotknęły takie stacje jak: Radio Plus Gdańsk (strata 0,7 p.p.), Jedynka (strata 1,6 p.p.), Radio Kaszebe (strata 0,7 p.p.), Radio Pogoda (strata 1,3 p.p.) Radio Maryja (strata 1,2 p.p.) oraz Dwójka (strata 0,7 p.p.).

Udział stacji radiowych w Trójmieście  

  maj 2017 : październik 2017 listopad 2017 : kwiecień 2018 maj 2018 : październik 2018 listopad 2018 : kwiecień 2019
Radio RMF FM 17,0% 14,7% 18,5% 18,4%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 11,5% 10,3% 10,6% 9,4%
Radio ZET 11,5% 10,7% 8,1% 8,6%
Polskie Radio Gdańsk 8,2% 6,4% 7,5% 7,8%
Radio TOK FM 6,9% 6,9% 8,1% 7,4%
Antyradio / do 2015-01 Radio ZET Chilli 6,6% 7,2% 5,8% 7,4%
Radio Złote Przeboje Trefl 103 i 99,2 FM (Trójmiasto) 7,6% 6,5% 7,5% 6,5%
Radio RMF MAXXX (Trójmiasto) 4,9% 5,1% 4,4% 5,2%
Radio RMF Classic (sieć: 20 częstotliwości) / badane od 10.2010 4,2% 4,8% 3,6% 4,7%
Radio ESKA (Trójmiasto) 3,5% 4,7% 6,1% 4,5%
Radio Plus Gdańsk 2,9% 4,4% 4,2% 3,7%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 3,7% 3,3% 3,2% 3,1%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 5,0% 4,4% 2,6% 2,8%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 1,3% 1,9% 1,8% 2,1%
Radio Kaszebe 0,8% 2,5% 1,7% 1,8%
Radio Pogoda (Gdańsk) -- 0,4% 1,1% 1,7%
Radio Wawa (Gdańsk) 0,6% 1,1% 1,8% 1,3%
Radio Chillizet / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Warszawa/Kraków) 0,2% 0,3% 0,7% 0,7%
Radio Maryja 1,3% 1,8% 0,8% 0,6%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,3% 0,6% 0,5% 0,5%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 1,0% 1,1% 0,7% 0,4%
N= 2060 2181 2251 2235

Fale: 

maj 2017 : październik 2017 (wielkość: 41 732)
listopad 2017 : kwiecień 2018 (wielkość: 41 497)
maj 2018 : październik 2018 (wielkość: 41 899)
listopad 2018 : kwiecień 2019 (wielkość: 41 942)
Grupy celowe:
Trójmiasto:
Wybrane miasta = Trójmiasto
Wielkość (nie ważona): 600 786 (68 859 przypadków, 4,2% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
11.04.24, 12:51
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Nadawcy radiowi będą promować radio jako efektywne medium reklamowe
11 kwietnia br., z okazji Dnia Radia, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11.04.24, 10:00
| radio » ludzie
Bilguun Ariunbaatar jako Szalony Reporter w Radiu ZET
11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączył Bilguun Ariunbaatar.
10.04.24, 16:00
| radio » badania rynku
Słuchalność sieci radiowych w I kwartale 2024 r.: Eska liderem, rosnie Audytorium 17 i Meloradio
Radio Eska pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiowa w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (sieci radiowe).
10.04.24, 15:00
| radio » badania rynku
Słuchalność radia w I kwartale 2024 r.: duży wzrost Radia Zet i Radia Maryja
Radio RMF FM pozostaje najchętniej słuchaną rozgłośnią w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
10.04.24, 06:30
| radio » badania rynku
Badanie Słuchacz podcastów w Polsce: rośnie słuchalności podcastów
W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 r. blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z V edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
09.04.24, 06:30
| radio » informacje
Wiosenna ramówka Polskiego Radia Rzeszów. Do stacji wracają znane głosy
Pod hasłami „Wiosna w Polskim Radiu Rzeszów, słuchaj z wzajemnością”, 8 kwietnia br. ruszyła nowa ramówka publicznej rozgłośni regionalnej nadającej w południowo-wschodniej Polsce. Zmiany dotyczą przede wszystkim pasm wieczornych, które po godz. 20.00 wypełnią rozmaite gatunki muzyczne podane w autorskiej, osobistej formie przez grono dawnych i nowych współpracowników stacji.
08.04.24, 10:51
| radio » ludzie
Anna Paluszek wraca do RMF FM. Będzie wydawczynią publicystyki
Do warszawskiej redakcji RMF FM w kwietniu br. dołączyła Anna Paluszek. Jest wydawczynią rozmów publicystycznych w RMF FM i Radiu RMF24.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalista do spraw promocji i komunikacji

Muzeum Narodowe w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty
Konkursy
do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy