11.04.19, 14:00

Kolporter umacnia się na pozycji lidera

Logo firmy Kolporter
Fot.: materiały prasowe

Kolporter w 2018 r. powiększył swój udział w rynku dystrybucji prasy. Z analiz prowadzonych przez spółkę wynika, że w grudniu ubiegłego roku wynosił on blisko 65 proc. 

Udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy od lat systematycznie się zwiększa. W 2010 r. firma przekroczyła poziom 50 proc. udziałów. Od tego momentu sukcesywnie umacnia się na pozycji rynkowego lidera.Jaki jest obecnie udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy? W ostatnim, opublikowanym w lutym 2018 roku, zestawieniu Izby Wydawców Prasy oszacowano go na 51,95 proc. Nieco inne wyniki pokazują analizy stworzone przez Dział Badań i Analiz Kolportera – według nich w lutym 2018 r. Kolporter miał 58,66 proc. udziałów w rynku, a w grudniu – już 64,91 proc. Różnica związana jest przede wszystkim ze sposobem liczenia udziałów. 

Izba Wydawców Prasy co roku przeprowadza badanie rynku dystrybutorów prasy. Analizy zawsze opiera na danych o nakładach globalnych tytułów płatnych 25 wydawców i grup wydawniczych. Natomiast analitycy Kolportera udział w rynku dystrybucji szacują nie na podstawie nakładów, ale realnej sprzedaży tytułów prasowych. „Swoje analizy opieramy na sprzedaży prasy ujawnianej przez wydawców w deklaracjach składanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Bierzemy pod uwagę tylko te tytuły, o których informacje przesyłane są do ZKDP nieprzerwanie przynajmniej przez 12 kolejnych miesięcy. Zestawiamy dane sprzedażowe wydawców z danymi sprzedaży w naszej sieci dystrybucyjnej i na tej podstawie określamy udział naszej firmy w rynku dystrybucji prasy” – mówi Magdalena Wodzyńska, dyrektor Działu Badań i Analiz Kolportera.

Ostatnie analizy Kolportera obejmują grudzień 2018 r. Wówczas udziały spółki w rynku, liczone tą metodą, osiągnęły 64,91 proc. „Kolporter na swoją pozycję pracuje już od blisko 30 lat. Praktycznie od samego początku poszerzamy swój udział w rynku dystrybucji, rozwijając współpracę z wydawcami i właścicielami punktów handlowych, tworząc własną sieć saloników, wprowadzając innowacyjne rozwiązania czy elastycznie dostosowując ofertę” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. „Według naszych analiz dokładnie 20 lat temu, w 1998 r., Kolporter posiadał 20,9 proc. udziałów w rynku. Po pięciu latach udział wzrósł do 34,44 proc. Kolejne lata przynosiły wzrost udziałów, a za największy sukces uważamy przekroczenie 50 proc, które miało miejsce w 2010 r.” – dodaje Materek.

W październiku 2018 r. spółka posiadała 58,89 proc. udziałów w rynku. "Nasze notowania na rynku dystrybucji prasy wzrosły o ponad 6 p.p. w ciągu ostatnich dwóch miesięcy ubiegłego roku. Miała na to wpływ zupełnie nowa sytuacja na rynku kolportażowym, związana z problemami jednego z dystrybutorów. Przyjęliśmy do dystrybucji znacznie większe nadziały gazet i czasopism, podpisaliśmy również umowy kolportażowe z ponad tysiącem właścicieli punktów sprzedaży, którzy współpracowali wcześniej z innym dystrybutorem. Umocniliśmy swoją pozycję lidera, a jednocześnie zapewniliśmy całemu rynkowi dystrybucji pełną stabilność w dość trudnym okresie” – dodaje Dariusz Materek.

Komentarze

Powiązane

30.11.23, 13:48
| prasa » informacje
Grupa Bauer Media z nową identyfikację wizualną
Grupa Bauer Media wprowadziła 30 listopada br. nową identyfikację wizualną, która ma odzwierciedlać sposób, w jaki firma ewoluowała w czasie i ambicję dalszego przyspieszania jej transformacji.
30.11.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.23, 20:57
| prasa » informacje
Mateusz Damięcki na okładce wydania specjalnego Twojego Stylu MAN
29 listopada br. na rynku prasowym ukazało się wydanie specjalne "Twojego Stylu" MAN (Wydawnictwo Bauer).
29.11.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
28.11.23, 17:00
| radio » informacje | prasa » informacje
Ruszyła II edycja Forum Dziennikarskiego Nagrody Woyciechowskiego
Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego to projekt stworzony w 2022 r. przez Radio ZET realizowany we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Jego uczestnikami są studenci i studentki - stażyści, którzy tworzą Forum Dziennikarskie, korzystając ze wsparcia Rady Programowej oraz opiekunów stażu.
28.11.23, 12:04
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem o Bożym Narodzeniu
28 listopada br. na rynku prasowym ukazało się „Życie Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie” (Wydawnictwo Bauer).
28.11.23, 07:30
| prasa » informacje
PMPG Polskie Media w III kwartale 2023 r.: wzrost EBITDA o 72 proc. rdr.
Holding mediowy PMPG Polskie Media podsumował wyniki za III kw. 2023 r. Zysk netto wzrósł trzykrotnie.
28.11.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 listopada?
27.11.23, 18:31
| prasa » informacje
Dziennik Sport uratowany. Edicom przejmuje tytuł od Gremi Media
Zgodnie z zapowiedzią, Gremi Media SA do końca listopada br. kończy wydawanie katowickiego dziennika „Sport”. Spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułu, a umowa z nowym właścicielem została sfinalizowana 24 listopada br.
27.11.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 listopada?