11.04.19, 14:00

Kolporter umacnia się na pozycji lidera

Logo firmy Kolporter
Fot.: materiały prasowe

Kolporter w 2018 r. powiększył swój udział w rynku dystrybucji prasy. Z analiz prowadzonych przez spółkę wynika, że w grudniu ubiegłego roku wynosił on blisko 65 proc. 

Udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy od lat systematycznie się zwiększa. W 2010 r. firma przekroczyła poziom 50 proc. udziałów. Od tego momentu sukcesywnie umacnia się na pozycji rynkowego lidera.Jaki jest obecnie udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy? W ostatnim, opublikowanym w lutym 2018 roku, zestawieniu Izby Wydawców Prasy oszacowano go na 51,95 proc. Nieco inne wyniki pokazują analizy stworzone przez Dział Badań i Analiz Kolportera – według nich w lutym 2018 r. Kolporter miał 58,66 proc. udziałów w rynku, a w grudniu – już 64,91 proc. Różnica związana jest przede wszystkim ze sposobem liczenia udziałów. 

Izba Wydawców Prasy co roku przeprowadza badanie rynku dystrybutorów prasy. Analizy zawsze opiera na danych o nakładach globalnych tytułów płatnych 25 wydawców i grup wydawniczych. Natomiast analitycy Kolportera udział w rynku dystrybucji szacują nie na podstawie nakładów, ale realnej sprzedaży tytułów prasowych. „Swoje analizy opieramy na sprzedaży prasy ujawnianej przez wydawców w deklaracjach składanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Bierzemy pod uwagę tylko te tytuły, o których informacje przesyłane są do ZKDP nieprzerwanie przynajmniej przez 12 kolejnych miesięcy. Zestawiamy dane sprzedażowe wydawców z danymi sprzedaży w naszej sieci dystrybucyjnej i na tej podstawie określamy udział naszej firmy w rynku dystrybucji prasy” – mówi Magdalena Wodzyńska, dyrektor Działu Badań i Analiz Kolportera.

Ostatnie analizy Kolportera obejmują grudzień 2018 r. Wówczas udziały spółki w rynku, liczone tą metodą, osiągnęły 64,91 proc. „Kolporter na swoją pozycję pracuje już od blisko 30 lat. Praktycznie od samego początku poszerzamy swój udział w rynku dystrybucji, rozwijając współpracę z wydawcami i właścicielami punktów handlowych, tworząc własną sieć saloników, wprowadzając innowacyjne rozwiązania czy elastycznie dostosowując ofertę” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. „Według naszych analiz dokładnie 20 lat temu, w 1998 r., Kolporter posiadał 20,9 proc. udziałów w rynku. Po pięciu latach udział wzrósł do 34,44 proc. Kolejne lata przynosiły wzrost udziałów, a za największy sukces uważamy przekroczenie 50 proc, które miało miejsce w 2010 r.” – dodaje Materek.

W październiku 2018 r. spółka posiadała 58,89 proc. udziałów w rynku. "Nasze notowania na rynku dystrybucji prasy wzrosły o ponad 6 p.p. w ciągu ostatnich dwóch miesięcy ubiegłego roku. Miała na to wpływ zupełnie nowa sytuacja na rynku kolportażowym, związana z problemami jednego z dystrybutorów. Przyjęliśmy do dystrybucji znacznie większe nadziały gazet i czasopism, podpisaliśmy również umowy kolportażowe z ponad tysiącem właścicieli punktów sprzedaży, którzy współpracowali wcześniej z innym dystrybutorem. Umocniliśmy swoją pozycję lidera, a jednocześnie zapewniliśmy całemu rynkowi dystrybucji pełną stabilność w dość trudnym okresie” – dodaje Dariusz Materek.

Komentarze

Powiązane

05.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 grudnia?
03.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia?
02.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia?
01.12.22, 12:01
| prasa » informacje
Dziecięce czasopisma wydawane przez Media Service Zawada zmieniają właściciela
Story House Egmont będzie teraz polskim wydawcą czasopism „Świnka Peppa”, „Scooby Doo”, „Cartoon Network”, „LOL”, „MiniMini+”, „Cry Babies” oraz „Dino Ranch”. Z kolei Media Service Zawada chce skupić się rynku książkowym.
01.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia?
30.11.22, 16:00
| prasa » informacje
Wydanie specjalne Twojego Stylu o Kobietach w biznesie
1 grudnia br. ukaże się wydanie specjalne „Twojego Stylu – Kobieta w biznesie” (Wydawnictwo Bauer).
30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.