08.04.19, 17:00

Bartosz Zientek o serialu Chyłka-Zaginięcie: największą wartością w przypadku tego projektu, to połączenie emisji TV+VOD

Remigiusz Mróz z wizytą na planie serialu
Fot.: materiały prasowe TVN

Pierwszy odcinek nowego serialu „Chyłka-Zaginięcie” na antenie TVN obejrzało blisko 2 mln widzów, drugi 200 tys. mniej (dane: NAM). Przełożyło się to odpowiednio na 13 proc. i 12 proc. udziału w rynku TV wśród wszystkich widzów. Wpływ na wyniki tej premiery miała na pewno wcześniejsza obecność na Player.pl – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director z domu mediowego Codemedia.

W sobotę, 30 marca br., o godz. 20.00 na antenie TVN zadebiutował serial „Chyłka - Zaginięcie”, który wcześniej był dostępny jedynie na platformie Player.pl. Wcześniej, w tym paśmie antenowym TVN emitował formaty rozrywkowe takie jak „X Faktor”, „Mam talent”, „Mali Giganci” czy „Hipnoza” – przy czym ta ostatnia produkcja mocno rozczarowała swoimi wynikami.

Może to być jedna z przyczyn postawienia na nowość jakim jest serial. Ciężko jest natomiast pozycji serialowej konkurować pod względem wyników oglądalności z takim hitem jak „Mam Talent”, który w ostatniej edycji regularnie – co sobotę – gromadził przed telewizorami 3 mln widzów. Programy rozrywkowe są bardziej uniwersalnym formatem i trafiają do szerszej widowni. „Chyłka-Zaginięcie” raczej należałoby porównywać do serialowych pozycji jakie TVN emituje w tygodniu. W takim zestawieniu nowa produkcja stacji wypada już zdecydowanie korzystniej” – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia

Premierowe odcinki „Drugiej Szansy” i „Diagnozy” osiągały wyniki odpowiednio 2,5 mln i 2 mln – podobnie jak „Chyłka – Zaginięcie”. Wyniki serialu w grupie komercyjnej – 653 tys. dla „Chyłka-Zaginięcie” vs. 1,2 mln „Drugiej Szansy” i 898 tys. dla „Diagnozy” wyglądają nieco gorzej. Jak wskazuje ekspert Codemedia, może to być „efekt Player’a”, na którym pierwsze dwa odcinki były dostępne dla otwartej widowni (AVOD). Ich średnia oglądalność sięgnęła prawie 1 mln streamów każdy – wynika z danych podanych przez nadawcę. Po ograniczeniu dostępu tylko do subskrybentów (SVOD) ilość streamów spadła o 60 proc.

Oceniłbym debiut adaptacji prozy Remigiusza Mroza jako bardzo udany. Z ciekawością będziemy śledzić wyniki kolejnych odcinków. To, co może okazać się największą wartością w przypadku tego projektu, to połączenie emisji TV+VOD, które może pozwolić stacji na lepszą monetyzacji jednego formatu. Z drugiej zaś strony daje reklamodawcom szansę na docieranie do zróżnicowanej grupy widzów. Jedynym mankamentem nadal pozostanie brak możliwości porównania oraz łączenia danych dotyczących oglądalności z obu źródeł” – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Komentarze

Powiązane

13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
13.06.24, 09:09
| telewizja / VOD » informacje
KRRiT przedłużyła w końcu koncesję kanału TVN Style
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku spółki TVN i przedłużyła o kolejny okres czasu koncesję dla kanału TVN Style.
13.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Asterix i Obelix w nowym serialu platformy Netflix. Serwis ujawnił kadr z animacji
W 2025 r. na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy serial animowany poświęcony przygodom znanych na całym świecie Galów, czyli Astérixa i Obelixa.
12.06.24, 12:01
| telewizja / VOD » informacje
Mecze EURO 2024 w TVP1 i TVP2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1
14 czerwca br. rozpoczynają się Mistrzostwa Europy w Niemczech. Telewizja Polska pokaże w TVP1 i TVP2 mecze w Naziemnej Telewizji Cyfrowej DVB-T2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1 z możliwością personalizacji odbioru dźwięku przez telewidza z pilota telewizora.
11.06.24, 13:40
| telewizja / VOD » badania rynku
3,6 mln widzów meczu towarzyskiego z Turcją
W poniedziałek, 10 czerwca br. reprezentacja Polski wygrała mecz towarzyski z Turcją. Transmisję spotkania w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności śledziło 4,2 mln widzów.
11.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Kanał TVC zyskał nową oprawę i odświeżone logo
10 czerwca br., Kanał TVC (MWE Networks) pojawił się w odświeżonej oprawie graficznej. To kolejny etap zmian w portfolio grupy MWE Networks, mający na celu zmianę identyfikacji wizualnej zbliżonej do estetyki TVC Super i Antena HD.
10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
07.06.24, 08:46
| telewizja / VOD » informacje
Polska Wybiera. Eurowybory 2024. Specjalne propozycje programowe kanałów Grupy Polsat
9 czerwca br. od 19:15 na antenach Polsat News, Wydarzeniach 24 i Polsat News Polityka pojawi się wieczór wyborczy „Polska Wybiera. Eurowybory 2024”, w którym pojawią się wyniki sondażowe głosowania do Parlamentu Europejskiego. Zaplanowano także specjalne wydanie „Wydarzeń 18:50”.
06.06.24, 16:15
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja WP wybiera ContentHouse do komunikacji w mediach społecznościowych
Telewizja WP rozpoczyna współpracę z agencją ContentHouse. Działania obejmą bieżącą komunikację na profilach społecznościowych Telewizja WP oraz Kabaret TV.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.