26.03.19, 09:00

Michał Pronobis-Proński: IKEA jest marką, która nie może pozwolić sobie na zwykłą, stonowaną komunikację

Michał Pronobis-Proński
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Michałem Pronobisem-Prońskim, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce, m.in. o ostatniej nietypowej kampanii  z udziałem stand-uperów, a także o udziale influencerów w działaniach marki.

Kuba Wajdzik: Czy dzisiaj można jeszcze odbiorców zaskoczyć nietypową kampanią reklamową? Skąd wziął się pomysł na niestandardową kampanię marki IKEA z udziałem stand-uperów? To ukłon przede wszystkim w stronę młodszych odbiorców?
Michał Pronobis-Proński: To prawda stara jak świat reklamy, że o uwagę konsumentów trzeba zabiegać, czasem zaskakującym komunikatem, a czasem wartościowymi treściami, po które sami będą sięgać. Tworząc nową kampanię IKEA, postawiliśmy na angażującą formę, w niekonwencjonalnym wydaniu, za pomocą której „uchylamy” dotychczas zamknięte drzwi do sypialni Polaków. Dzieje się w niej wiele, a problem tkwi w tym, że nie za bardzo lubimy, o tym mówić. By stało się to nieco łatwiejsze, IKEA w swojej kampanii stawia na komunikację poprzez humor, który jest uniwersalnym sposobem na rozmowy o sprawach trudnych. Wierzymy, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać. Dlatego jako formę przekazu wybraliśmy stand–up - lżejszy ton narracji zachęca Polaków do szerszej dyskusji o tym, co dzieje się w sypialni na co dzień. Humor pozwala nam o tym mówić szczerze i otwarcie, a dzięki temu IKEA może zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania będące odpowiedzią na prawdziwe potrzeby.

KW: Nowa kampania IKEA opiera się na różnych drogach komunikacji, również na specjalnym kanale marki na YT „Z nogą w drzwiach”. Jaką popularnością cieszy się kanał od momentu startu?
MPP: Materiały z udziałem polskich stand-uperów i influencerów są elementem większej kampanii o sypialniach IKEA. Zależało nam na odczarowaniu tematu przestrzeni sypialnianej, często postrzeganej jako miejsce zbyt prywatne, by dzielić się nawet
z bliskimi tym, co się w niej dzieje. Właśnie poprzez współpracę z stand-uperami chcemy zachęcić Polaków do swobodnej rozmowy na ten temat - bez tego ciężko jest zainspirować kogokolwiek do zmian w wystroju tego pomieszczenia. Liczba wyświetleń na kanale YT
„Z nogą w drzwiach” (to około 0,5 miliona/pod jednym filmem) pod materiałami zrealizowanymi na potrzeby kampanii IKEA i ich pozytywny odbiór są najlepszym dowodem na to, że był to odpowiedni krok.

KW: Których stand-uperów udało się pozyskać do projektu?
MPP: Angażując stand-uperów, liczyliśmy na różnorodny styl komediowy, skierowany do szerokiego grona odbiorców. Wśród materiałów przygotowanych na potrzeby kampanii znajdą coś dla siebie zarówno miłośnicy stand-up’u, jak i osoby, które nie miały wcześniej styczności z tym gatunkiem. Sposób realizacji, poruszane tematy oraz styl komunikacji mają przybliżyć publiczności tę ciekawą formę. Przy planowaniu działań liczymy również na zasięgi organiczne twórców oraz formatu stand-up’u, stąd zaangażowanie w projekt m.in. Oli Petrus, Wioli Walaszczyk, Tomasza Borkowskiego i Karola Modzelewskiego. Do współpracy zaprosiliśmy także influencera – Martina Stankiewicza, który w swoich filmikach także stawia na humor, przedstawiany w nieco „krzywym zwierciadle”.

KW: Tradycyjne kampanie reklamowe powoli odchodzą w niepamięć. Jaki dzisiaj udział w kampaniach IKEA mają influencerzy?
MPP: Influencerzy w kampaniach to przede wszystkim twórcy doskonałego contentu, z wyrazistym stylem komunikacji i warsztatem. Pracując wspólnie, zawsze zostawiamy im swobodę wyrazu. Dzięki temu nie są dla naszych komunikatów jedynie posłańcami, a współtwórcami kampanii albo jej elementów.

KW: Jak oceniają Państwo reakcje widzów i klientów na tę kampanię?
MPP: Jeśli chodzi o najnowszą kampanię IKEA, przeważają reakcje pozytywne. Części osób nie podobają się treści, które do tej pory znalazły się na naszym kanale. Tym użytkownikom możemy zaproponować kolejne programy, które mamy nadzieję, być może trafią w ich gust. Powtarzają się także krytyczne wątki dotyczące realizacji materiałów. W tym wypadku musieliśmy zaakceptować rolę lidera i wziąć pod uwagę naukę na błędach. Na bieżąco zmieniamy założenia dla montaży pozostałych, już zarejestrowanych materiałów, jak i ramy produkcyjne dla kolejnych nagrań.

KW: Sypialnia to raczej w polskiej kulturze temat tabu. Nie obawialiście się nieprzewidywalnych reakcji widzów?
MPP: IKEA jest marką, która nie może pozwolić sobie na zwykłą, stonowaną komunikację. W naszym DNA leży zaskakiwanie i otwieranie się na nowe pomysły, a nie podążanie za głównym nurtem. Nie boimy się nieprzewidywanej reakcji widzów czy ewentualnego popełniania błędów, ważne, żeby się na nich uczyć. Nie bez powodu zdecydowaliśmy się na komunikację poprzez humor i autoironię. Dzięki temu chcemy poruszyć nawet te najbardziej kontrowersyjne tematy dotyczące sypialni. Tak jak wspominałem wcześniej, lekka narracja zachęca do mówienia o tematach tabu otwarcie i szczerze. Mamy nadzieję, że w ten sposób Polacy zaczną z większym dystansem podchodzić do rzeczy, o których do tej pory nie chcieli mówić głośno.

KW: Do kiedy potrwa kampania z sypialnią w roli głównej? Czy na kanwie tej kampanii powstaną podobne dotyczące innych sfer życia?
MPP: Komunikacja IKEA na temat sypialni potrwa do czerwca tego roku. W tej chwili nie możemy potwierdzić, czy przyszłe nasze kampanie będą opierały się na wykorzystywanym obecnie stylu narracji. Póki co na bieżąco przedstawiamy możliwości i rozwiązania, jakie dostępne są w IKEA – zaczynając od nowości produktowych, poprzez limitowane kolekcje z udziałem ciekawych projektantów, a kończąc na propozycjach na letnie aranżacje ogrodu czy balkonu.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

02.12.22, 16:16
| reklama & PR » informacje
Kurierzy Ninja w GLS na Black Friday
W tym roku z okazji Black Friday firma kurierska GLS Poland przygotowała kampanię budującą świadomość swojej marki. W projekcie pojawia się kurier ninja, który szybko dostarcza przesyłki zakupione przez klientów w czarny piątek.  
02.12.22, 12:00
| reklama & PR » informacje
Okocim wprowadza puszki z komiksami Andrzeja Rysuje
Marka Okocim podpisała współpracę z Andrzej Rysuje. Wynikiem współpracy jest nowy, humorystyczny projekt puszki lagera zawierający komiksy rysownika. Opakowania dostępne są w sieci sklepów Żabka. 
01.12.22, 20:39
| reklama & PR » ludzie
Jolanta Kozak przechodzi do Veovee
Zespół client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, zasiliła Jolanta Kozak, która objęła stanowisko Account Managera.
01.12.22, 14:00
| reklama & PR » informacje
Paweł Bylicki w składzie jury SABRE Awards EMEA 2023
Paweł Bylicki, Prezes Public Dialog pojawi się w składzie jury SABRE Awards EMEA 2023. Konkurs organizowany jest przez PRovoke Media.
30.11.22, 21:00
| reklama & PR » informacje
Mediahub zaplanuje i zakupi także Digital dla platformy Squla
Platforma edukacyjna Squla (Futurewhiz) rozszerzyła współpracę z domem mediowym Mediahub. Teraz oprócz telewizji firma powierzyła mu także kompleksową obsługę w digitalu.
30.11.22, 21:00
| reklama & PR » informacje
SHEIN zachęca do pokochania własnego ciała
SHEIN kolejny raz zachęca Polki do pielęgnowania pozytywnej relacji z własnym ciałem. Marka chce zapewnić kobiety, że są piękne, bez względu na wygląd.
30.11.22, 20:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com zachęca do taniego podróżowania
Wyszukiwarka tanich lotów Kiwi.com wystartowała z kampanią "We hack the system, you fly for less”. Celem projektu jest przedstawienie innowacyjnej technologii, która pozwala szybko znaleźć tanie loty. 
30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
30.11.22, 11:14
| reklama & PR » ludzie
Hubert Skubij w ekipie Veovee
Do zespołu client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, dołączył Hubert Skubij, który objął stanowisko Senior Account Manager.
30.11.22, 09:50
| reklama & PR » informacje
We Got Now. Ludzie kształtujący świat sportu i kultury bohaterami kampanii marki New Balance
„We Got Now” to globalna kampania marki New Balance, której bohaterami są ludzie kształtujący świat sportu i kultury. W tegorocznej odsłonie kampanii bohaterami są globalni ambasadorzy marki: koszykarz Kawhi Leonard, piosenkarka IU, piłkarze Raheem Sterling i Bukayo Saka oraz raper Jack Harlow. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.