19.03.19, 08:00

Warszawa: RMF FM liderem, Radio Kolor z największym wzrostem

Logo Radia Kolor
Fot.: materiały prasowe

Radio RMF FM jest liderem na warszawskim rynku radiowym - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 września 2018 r. do 28 lutego 2019 r. (Warszawa).

Na szczycie podium znalazło się Radio RMF FM. Udział stacji w rynku wyniósł w ostatniej fali 9,7 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to stratę 1 p.p. Na drugie miejsce spadło Radio Zet (ze stratą 2,3 p.p.), a trzecie miejsce obroniło Radio TOK FM (strata 0,8 p.p.). W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych stacji w stolicy znalazły się kolejno takie stacje jak: Trójka (wzrost o 0,8 p.p.), Eska Warszawa (wzrost o 1 p.p.), VOX FM (wzrost o 0,2 p.p.), Eska Rock (wzrost o 0,2 p.p.), Radio Pogoda (wzrost o 0,1 p.p.), RMF Classic (bez zmian), Jedynka (strata 1,9 p.p.). Tuż za podium znalazło się Radio Kolor, które zanotowało największy wzrost wśród stacji w Warszawie (o 1,1 p.p.). Duży wzrost zanotowało również Radio Plus Warszawa (o 1 p.p,). Z kolei duży spadek zanotowało Radio Złote Przeboje (o 1 p.p.). 

W zestawieniu pojawiło się Radio Wnet, które uzyskało 0,6 proc. udziału w rynku (stacja nadaje od listopada 2018 r., pełna fala dla tej rozgłośni pojawi się dopiero za dwa miesiące). Zestawienie zamyka RDC - Radio dla Ciebie z wynikiem 0,5 proc. udziału w rynku.

POPRZEDNIA FALA>>>>>>>>>>>>>>>>

Udział stacji radiowych w rynku 

  marzec 2017 : sierpień 2017 wrzesień 2017 : luty 2018 marzec 2018 : sierpień 2018 wrzesień 2018 : luty 2019
Radio RMF FM 9,0% 10,7% 8,5% 9,7%
Radio ZET 10,1% 11,9% 11,9% 9,6%
Radio TOK FM 10,8% 9,6% 9,0% 8,8%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 11,3% 7,6% 8,2% 8,4%
Radio ESKA Warszawa 7,3% 6,3% 6,4% 7,3%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 6,7% 6,4% 6,5% 6,6%
Radio Eska Rock (Warszawa) / do 2013-11 Radio VOX FM (Warszawa) 3,6% 4,3% 4,6% 4,5%
Radio Pogoda (Warszawa) / do 2015-07 Radio Nostalgia (Warszawa) 4,0% 4,3% 4,6% 4,4%
Radio RMF Classic (Warszawa) / badane od 10.2010 4,3% 4,1% 4,0% 4,1%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 7,2% 5,8% 6,1% 4,1%
Radio Kolor 103 FM (Warszawa) 2,2% 1,9% 2,6% 3,0%
Antyradio / do 2015-01 Radio ZET Chilli 2,9% 3,6% 3,6% 2,9%
Rock Radio 103,7 FM (Warszawa) / do 2014-01 Radio 103,7 Roxy FM (Warszawa) 1,7% 2,7% 1,0% 2,7%
Radio Złote Przeboje 100,1 FM (Warszawa) / do 2015-07 Radio Złote Przeboje Pogoda 100,1 FM (Warszawa) 2,9% 3,7% 4,9% 2,7%
Meloradio (Warszawa) / do 2017-08 Radio ZET Gold (Warszawa) 0,7% 1,8% 1,7% 2,7%
Radio Plus Warszawa 1,7% 1,5% 2,1% 2,5%
Radio Wawa (Warszawa) 1,6% 2,8% 3,1% 2,5%
Radio Chillizet / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Warszawa/Kraków) 2,1% 2,4% 1,9% 2,3%
Radio RMF MAXXX (Warszawa) 1,3% 1,8% 2,4% 2,0%
Radio Maryja 0,9% 0,7% 0,6% 1,6%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,8% 0,8% 1,6% 1,5%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,6% 0,9% 0,7% 1,2%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 1,7% 1,2% 0,8% 1,1%
Akademickie Radio Kampus (Warszawa) 1,0% 0,7% 1,0% 1,1%
Radio Warszawa 1,1% 0,8% 0,4% 1,0%
Radio Wnet -- -- -- 0,6%
RDC - Radio dla Ciebie (Warszawa) / do 2016.03 Polskie Radio RDC (Warszawa) 0,7% 0,5% 1,1% 0,5%
N= 2474 2561 2457 2472

Fale:
marzec 2017 : sierpień 2017 (wielkość: 41 722)
wrzesień 2017 : luty 2018 (wielkość: 41 738)
marzec 2018 : sierpień 2018 (wielkość: 41 539)
wrzesień 2018 : luty 2019 (wielkość: 41 898)
Grupy celowe:
Warszawa:
Wybrane miasta = Warszawa
Wielkość (nie ważona): 1 356 970 (98 199 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

18.04.24, 10:33
| radio » ludzie
Katarzyna van Rooijen korespondentką Polskiego Radia w Holandii
Polskie Radio ma swoją korespondentkę w Holandii. Katarzyna van Rooijen, związana od lat z Informacyjną Agencją Radiową, powraca do Polskiego Radia.
18.04.24, 06:30
| radio » informacje
Jedynka obchodzi 98. urodziny
W czwartek, 18 kwietnia br. Program 1 Polskiego Radia będzie świętował swoje 98. urodziny. Z tej okazji na antenie stacji pojawią się audycje specjalne związane z jubileuszem, a w nich wspomnienia, rozmowy z gośćmi i niespodzianki dla słuchaczy.
16.04.24, 08:30
| radio » informacje
Pytam o zdrowie. Nowy pdocast w ofercie Radia Nowy Świat
W niedzielę, 14 kwietnia br. w ofercie Radia Nowy Świat zadebiutował nowy podcast extra Kseni Maćczak „Pytam o zdrowie”, który będzie się ukazywał raz w miesiącu.
16.04.24, 07:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
11.04.24, 12:51
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Nadawcy radiowi będą promować radio jako efektywne medium reklamowe
11 kwietnia br., z okazji Dnia Radia, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11.04.24, 10:00
| radio » ludzie
Bilguun Ariunbaatar jako Szalony Reporter w Radiu ZET
11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączył Bilguun Ariunbaatar.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy