06.02.19, 08:00
Ekstraklasa: 100 piłkarskich spotkań w standardzie 4K UHD HDR od sezonu 2019/2020
Ekstraklasa SA zapowiada zwiększenie liczby piłkarskich spotkań transmitowanych w standardzie 4K UHD HDR.
Ekstraklasa SA tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała innowacyjne projekty technologiczne o wartości ponad 30 mln zł. Jednym z najważniejszych projektów w tym okresie było wdrożenie technologii 4K Ultra HD HDR (High Dynamic Range) w 2018 r. W rezultacie LOTTO Ekstraklasa jest następną po Premier League, Bundeslidze, LaLiga Santander czy szwajcarskiej Football League ligą, której mecze są transmitowane w najwyższej światowej jakości obrazu.
Spółka zależna Ekstraklasy – Ekstraklasa Live Park, która jest producentem sygnału TV z rozgrywek LOTTO Ekstraklasy – zakupiła w tym celu pierwszy w Polsce wóz transmisyjny pracujący w standardzie 4K UHD HDR. To model wyprodukowany przez firmy NEP Europe oraz Broadcast Solutions GmbH (Niemcy), powszechnie używany i dobrze oceniany przez nadawców na całym świecie, który będzie jeszcze wzbogacany o kolejne rozwiązania w następnych miesiącach. Obecnie transmisje w technologii 4K Ultra HD HDR z polskich boisk realizowane są z wykorzystaniem 19 kamer Grass Valley, w tym 2 Super Slow Motion i 1 Ultra Slow Motion oraz systemu powtórkowego EVS VIA. Obecnie w każdej kolejce pokazywanych jest do tryech meczów w standardzie 4K UHD HDR. Od sezonu 2019/2020 w tej technologii dostępnych będzie 100 piłkarskich spotkań.
"To wdrożenie jednoznacznie plasuje nas wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie lig piłkarskich w Europie. Realizujemy takie projekty jednak nie dla prestiżu, ale by móc oferować jeszcze lepszej jakości produkt. Dzięki transmisji w jakości 4K Ultra HD możemy dostarczać sygnał o większej niż dotychczas jasności i gradacji odcieni, co zwiększa wrażenie realizmu oglądanych scen. Stanowi to wartość dodaną dla kibiców, ale jednocześnie istotnie wzmacnia naszą pozycję jako oferującego prawa do rozgrywek stacjom telewizyjnym. W rezultacie, możemy uzyskiwać dużo wyższe przychody z tytułu praw mediowych. Wdrożenie tej technologii w lidze miało znaczący wpływ na rekordowy wzrost przychodów z tytułu praw do transmisji i wynegocjowanie kontraktu o wartości 500 mln zł za kolejne dwa sezony, dzięki czemu będziemy mogli zapewnić znacznie wyższe środki dla klubów" – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze