06.02.19, 08:00

Ekstraklasa: 100 piłkarskich spotkań w standardzie 4K UHD HDR od sezonu 2019/2020

Wóz transmisyjny Ekstraklasy
Fot.: materiały prasowe

Ekstraklasa SA zapowiada zwiększenie liczby piłkarskich spotkań transmitowanych w standardzie 4K UHD HDR.

Ekstraklasa SA tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała innowacyjne projekty technologiczne o wartości ponad 30 mln zł. Jednym z najważniejszych projektów w tym okresie było wdrożenie technologii 4K Ultra HD HDR (High Dynamic Range) w 2018 r. W rezultacie LOTTO Ekstraklasa jest następną po Premier League, Bundeslidze, LaLiga Santander czy szwajcarskiej Football League ligą, której mecze są transmitowane w najwyższej światowej jakości obrazu.

Spółka zależna Ekstraklasy – Ekstraklasa Live Park, która jest producentem sygnału TV z rozgrywek LOTTO Ekstraklasy – zakupiła w tym celu pierwszy w Polsce wóz transmisyjny pracujący w standardzie 4K UHD HDR. To model wyprodukowany przez firmy NEP Europe oraz Broadcast Solutions GmbH (Niemcy), powszechnie używany i dobrze oceniany przez nadawców na całym świecie, który będzie jeszcze wzbogacany o kolejne rozwiązania w następnych miesiącach. Obecnie transmisje w technologii 4K Ultra HD HDR z polskich boisk realizowane są z wykorzystaniem 19 kamer Grass Valley, w tym 2 Super Slow Motion i 1 Ultra Slow Motion oraz systemu powtórkowego EVS VIA. Obecnie w każdej kolejce pokazywanych jest do tryech meczów w standardzie 4K UHD HDR. Od sezonu 2019/2020 w tej technologii dostępnych będzie 100 piłkarskich spotkań.

"To wdrożenie jednoznacznie plasuje nas wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie lig piłkarskich w Europie. Realizujemy takie projekty jednak nie dla prestiżu, ale by móc oferować jeszcze lepszej jakości produkt. Dzięki transmisji w jakości 4K Ultra HD możemy dostarczać sygnał o większej niż dotychczas jasności i gradacji odcieni, co zwiększa wrażenie realizmu oglądanych scen. Stanowi to wartość dodaną dla kibiców, ale jednocześnie istotnie wzmacnia naszą pozycję jako oferującego prawa do rozgrywek stacjom telewizyjnym. W rezultacie, możemy uzyskiwać dużo wyższe przychody z tytułu praw mediowych. Wdrożenie tej technologii w lidze miało znaczący wpływ na rekordowy wzrost przychodów z tytułu praw do transmisji i wynegocjowanie kontraktu o wartości 500 mln zł za kolejne dwa sezony, dzięki czemu będziemy mogli zapewnić znacznie wyższe środki dla klubów" – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Komentarze

Powiązane

18.09.24, 12:58
| telewizja / VOD » informacje
Kanał Warner TV w ofercie TOYA
Kanał Warner TV z portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce, dołączył do oferty TOYA, jednego z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce.
18.09.24, 11:00
| telewizja / VOD » informacje
Nowy rozdział w historii Fundacji TVP. Katarzyna Dowbor twarzą zmian
Telewizja Polska rozpoczęła nowy okres działalności Fundacji TVP. Jej szefowa Katarzyna Dowbor zapowiada kolejny rozdział działalności i pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce.
18.09.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Fundacja TVN organizuje pomoc dla szpitala w Nysie. Będzie charytatywny blok reklamowy
17 września br. rozpoczęła się akcja „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie”. Na start akcji Fundacja przekaże Szpitalowi Powiatowemu pół miliona zł. Równolegle uruchomi zbiórkę charytatywną, która ma wspomóc remont i zakup sprzętu.
18.09.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Reklama na ratunek. Wspólnie dla powodzian! Polsat i Fundacja Polsat organizują specjalny blok reklamowy
Telewizja Polsat i Fundacja Polsat zaplanowały na sobotę o godz. 18:40 tuż przed „Wydarzeniami” emisję specjalnego bloku reklamowego, z którego cały dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym w powodzi.
17.09.24, 14:17
| telewizja / VOD » informacje
30 lat formatu Familiada na polskim rynku. Wkrótce odcinek numer 3000
Dokładnie 30 lat temu wyemitowano pierwszy odcinek „Familiady” w Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu od samego początku jest Karol Strasburger.
17.09.24, 10:41
| telewizja / VOD » badania rynku
Stacje informacyjne z ogromnym zainteresowaniem wśród widzów. Liderem TVN24. Bardzo duży wzrost TVP INFO
Polacy masowo oglądali stacje informacyjne w weekend 14 i 15 września 2024 r. W te dni kanały rozpoczęły emisję programu poświęconego prawie wyłącznie sytuacji powodziowej.
17.09.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Razem dla Was. Telewizja Polska uruchamia pomocą dla ofiar powodzi. Partnerem Polska Press Grupa
Telewizja Polska uruchomiła szeroką akcję charytatywną „Razem dla Was”, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Partnerem akcji została Polska Press Grupa.
17.09.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Serial Ranczo od października w TV Puls
7 października br. Telewizja Puls rozpocznie emisję polskiego, kultowego serialu „Ranczo”.
16.09.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje
Z gwiazdą przez świat. Nowy format w TVP Polonia
W niedzielę, 15 września br. o godz. 21:15 na antenie TVP Polonia zadebiutował nowy program na żywo „Z gwiazdą przez świat”, w którym artyści opowiadają o najciekawszych momentach swojej kariery, trasach koncertowych i spotkaniach z polonijną widownią.
16.09.24, 10:56
| telewizja / VOD » informacje
Będzie II edycja MasterChef Nastolatki. Ruszyły castingi do programu
Na 2025 r. zaplanowano drugą edycję formatu "MasterChef Nastolatki" (TVN). Do programu ruszyły castingu.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.