22.01.19, 14:19

Saloniki Kolportera zanotowały niewielki wzrost sprzedaży prasy w 2018 r.

Logo firmy Kolporter
Fot.: materiały prasowe

Saloniki Kolportera nie zanotowały w 2018 r. spadku sprzedaży prasy. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1 procent. 

„Biorąc pod uwagę stałą rynkową tendencję spadku sprzedaży prasy możemy uznać, że wynik naszych saloników jest pod tym względem bardzo satysfakcjonujący. W minionym roku podjęliśmy szereg działań wspierających naszą ofertę prasową – m.in. w zakresie ekspozycji, promocji, komunikacji ze sprzedawcami. Duży nacisk położyliśmy także na sprzedaż kolekcji książkowych, przygotowywanych przez wydawców prasy, wprowadzając dla nich m.in. specjalne ekspozytury” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Niewielkie spadki sprzedaży notowano w salonikach Kolportera w okresie od stycznia do lipca 2018 r. Ale począwszy od sierpnia 2018 r. prasa – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawała się znacznie lepiej. Rekordowy pod tym względem był grudzień – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o blisko 18 proc. więcej gazet i czasopism niż w grudniu 2017 r. (średnia sprzedaży liczona na jeden punkt). W całym IV kwartale 2018 r. dynamika sprzedaży prasy wyniosła +10,66 procent. 

Z pewnością wpływ na tak znaczący wzrost sprzedaży gazet i czasopism miała sytuacja rynkowa” – mówi Materek. „Poważne problemy jednego z dystrybutorów spowodowały, że w obsługiwanych przez niego punktach sprzedaży oferta prasowa została znacznie ograniczona. U nas natomiast klienci mieli stały dostęp do pełnego zestawu gazet i czasopism. Odebraliśmy i nadal odbieramy wiele telefonów od osób poszukujących ulubionych tytułów prasowych. Specjalnie dla nich pod koniec ubiegłego roku uruchomiliśmy serwis internetowy znajdzgazete.pl, z mapą naszych saloników i formularzem umożliwiającym zapytanie o dostępność szukanego tytułu. Już teraz możemy powiedzieć, że dzięki stałej dostępności do szerokiej oferty prasowej udało nam się pozyskać nowych, stałych klientów. Co na dość trudnym rynku sprzedaży prasy jest sporym sukcesem” – dodaje rzecznik prasowy Kolportera.

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
28.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 listopada?
27.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 listopada?
26.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 listopada?
25.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 listopada?
24.11.22, 18:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
VIVA! i ITAKA stworzyły katalog turystyczny Premium. Maria Dębska ambasadorka projektu
Magazyn „VIVA!” i Biuro Podróży Itaka rozpoczynają współpracę, w ramach której powstał katalog turystyczny premium, którego premiera odbyła się 24 listopada br. Ambasadorką projektu została aktorka Maria Dębska.
24.11.22, 09:30
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem o Bożym Narodzeniu
24 listopada br. na rynku prasowym ukazało się ”Życie Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie” (Wydawnictwo Bauer).
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.