13.11.18, 12:00

Branża farmaceutyczna dominuje w wydatkach na reklamę. Raport IMM na październik 2018 r.

Logo IMM
Fot. materiały prasowe

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w październiku 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

For. Instytut Monitorowania Mediów

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku br. wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).

W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku br. marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

 For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: typy reklamowanych usług

W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Komentarze

Powiązane

18.07.24, 22:34
| radio » informacje
Polskie Radio Kierowców na żywo z Master Truck Show 2024
Polskie Radio Kierowców od 19 do 21 lipca br. będzie emitować program ze studia plenerowego z Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. Po raz 20. odbywać się tam będzie impreza skierowana do kierowców i miłośników ciężarówek - Master Truck Show 2024. Polskie Radio Kierowców jest patronem medialnym wydarzenia.
18.07.24, 14:00
| radio » informacje
XXV Festiwal Bachowski Świdnica na antenie Dwójki
18 lipca br. rozpoczyna się XXV Festiwal Bachowski Świdnica. Program 2 Polskiego Radia, który jest patronem imprezy, przeprowadzi transmisje koncertów.
17.07.24, 13:40
| radio » informacje
Pierwsza Noc Promsów w Dwójce. Transmisje aż do połowy września
Program 2 Polskiego Radia zaplanował na piątek, 19 lipca br., transmisję pierwszego wieczoru Promsów z Royal Albert Hall. Dwójka przez całe lato będzie transmitować najciekawsze koncerty z największego na świecie letniego festiwalu muzyki poważnej, który co roku organizowany jest w Londynie.
15.07.24, 06:30
| radio » informacje
Sprawozdanie finansowe Radia Nowy Świat za 2023: rosną koszty wynagrodzeń i energii
12 czerwca br. odbyło się Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników Radia Nowy Świat, którego głównym tematem było zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania Zarządu za rok 2023 oraz udzielenia członkom Zarządu Spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w roku obrotowym kończącym się w dniu 31 grudnia 2023 r.
12.07.24, 10:30
| radio » informacje
Koncert Agi Zaryan w ramach cyklu Jazz.PL w Dwójce
12 lipca br. w ramach cyklu „Jazz.PL” na antenie Dwójki będzie transmitowany koncert Agi Zaryan. Transmisja została zaplanowana od godz. 18.00 na antenie Programu 2 Polskiego Radia oraz – w formie streamingu wideo – na: Facebooku, stronie internetowej stacji i kanale YouTube Dwójki.
11.07.24, 13:30
| radio » informacje
Premiera podcastu „Przedwojnie” w TOK FM. Format prowadzi Maciej Miłosz
TOK FM przygotował premierę podcastu „Przedwojnie” w czwartek 11 lipca br. Program prowadzi Maciej Miłosz.
11.07.24, 07:30
| radio » informacje
Polskie Radio Dzieciom z nowymi audycjami na wakacje
Polskie Radio Dzieciom zaprasza na nowe audycje w okresie wakacyjnym. W godzinach porannych przewidziano treści dla najmłodszych. Wieczorem pojawią się odcinki z audycji "Strefa Rodzica".
10.07.24, 10:00
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Lato z Radiem i Telewizją Polską. Ponad 60 artystów wystąpi na koncertach kultowej audycji
Wspólna akcja Polskiego Radia i Telewizji Polskiej „Lato z Radiem i Telewizją Polską” rozpocznie się 13 lipca br. Inaugurujący trasę koncert odbędzie się w Zakopanem.
10.07.24, 06:30
| radio » badania rynku
Eska nadal najchętniej słuchaną siecią radiową. RMF MAXX w górę
Na podium najchętniej słuchanych sieci radiowych bez zmian - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 kwietnia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. (sieci radiowe).
09.07.24, 14:58
| radio » badania rynku
Radio Zet znów w górę. RMF FM dalej liderem
Radio Zet zanotowało największy wzrost tzw. słuchalności - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 kwietnia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 23.08.24

Do zdobycia komplet książek - "Agent. Zakładniczka" oraz "Agent. Okup".

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.