08.10.18, 16:30
Bitwa o miasta. Ruszyła wspólna akcja przedwyborcza Interii i RMF FM
8 października br. ruszyła wyborcza akcja portalu Interia.pl i RMF FM – „Bitwa o miasta”. Przez najbliższe dwa tygodnie w 10 największych polskich miastach reporterzy przepytają kandydatów, którzy prowadzą w przedwyborczych sondażach.
Na stronach portalu Interia.pl oraz na antenie RMF FM od poniedziałku 8 października br. do piątku 19 października br. kandydaci na prezydentów Warszawy, Katowic, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Gdańska, Lublina, Białegostoku, Łodzi i Krakowa będą mierzyć się z pytaniami przygotowanymi przez obie redakcje. Dziennikarze zapytają polityków o najbardziej newralgiczne dla danego miasta sprawy. Zagadnienia zostaną przygotowane na podstawie doświadczenia i wiedzy lokalnych reportów oraz tematów wskazanych przez mieszkańców miast, zgromadzone przez redakcję Fakty Interia.pl w #WybieramŚwiadomie.
Materiały zebrane wspólnie z reportami RFM FM będą stanowić uzupełnienie trwającej od września przedwyborczej akcji redakcji Fakty Interia #WybieramŚwiadomie, w której dziennikarze konfrontują kandydatów na prezydentów z pytaniami od mieszkańców i sprawdzają ich prawdomówność.
„Celem obu akcji jest zbieranie, porządkowanie i przekazywanie informacji opinii publicznej, która już 21 października br. stanie przy wyborczych urnach” – mówi Krzysztof Fijałek, Redaktor Naczelny Interia.pl. „Radiowa „Bitwa o miasta”, realizowana we współpracy z RMF FM i skoordynowana z naszą #WybieramŚwiadomie staną się dla Polaków źródłem kompleksowych i sprawdzonych informacji o kandydatach, a tym samym ułatwią im odnalezienie się w szumie przedwyborczych wiadomości” – dodaje Fijałek.
W ramach akcji powstaną wywiady radiowe, sondy z mieszkańcami, materiały wideo oraz artykuły prasowe, które będą publikowane w specjalnym serwisie Interii Wybory Samorządowe 2018, a także na antenie radia RMF FM oraz w specjalnym raporcie na rmf24.pl. Odpowiedzi polityków zostaną dodatkowo opatrzone opinią analityków serwisu Demagog.org, sprawdzających prawdziwość deklaracji kandydatów.
„(…) finałem akcji będzie wieczór wyborczy w niedzielę 21 października. Wtedy na antenie RMF i w serwisach Interii podamy wstępne wyniki wyborów, będziemy obecni w sztabach najpoważniejszych partii i porozmawiamy z mieszkańcami wielu miast” – mówi Marek Balawajder, Dyrektor Informacji RMF FM.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze