08.10.18, 16:30
Bitwa o miasta. Ruszyła wspólna akcja przedwyborcza Interii i RMF FM
8 października br. ruszyła wyborcza akcja portalu Interia.pl i RMF FM – „Bitwa o miasta”. Przez najbliższe dwa tygodnie w 10 największych polskich miastach reporterzy przepytają kandydatów, którzy prowadzą w przedwyborczych sondażach.
Na stronach portalu Interia.pl oraz na antenie RMF FM od poniedziałku 8 października br. do piątku 19 października br. kandydaci na prezydentów Warszawy, Katowic, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Gdańska, Lublina, Białegostoku, Łodzi i Krakowa będą mierzyć się z pytaniami przygotowanymi przez obie redakcje. Dziennikarze zapytają polityków o najbardziej newralgiczne dla danego miasta sprawy. Zagadnienia zostaną przygotowane na podstawie doświadczenia i wiedzy lokalnych reportów oraz tematów wskazanych przez mieszkańców miast, zgromadzone przez redakcję Fakty Interia.pl w #WybieramŚwiadomie.
Materiały zebrane wspólnie z reportami RFM FM będą stanowić uzupełnienie trwającej od września przedwyborczej akcji redakcji Fakty Interia #WybieramŚwiadomie, w której dziennikarze konfrontują kandydatów na prezydentów z pytaniami od mieszkańców i sprawdzają ich prawdomówność.
„Celem obu akcji jest zbieranie, porządkowanie i przekazywanie informacji opinii publicznej, która już 21 października br. stanie przy wyborczych urnach” – mówi Krzysztof Fijałek, Redaktor Naczelny Interia.pl. „Radiowa „Bitwa o miasta”, realizowana we współpracy z RMF FM i skoordynowana z naszą #WybieramŚwiadomie staną się dla Polaków źródłem kompleksowych i sprawdzonych informacji o kandydatach, a tym samym ułatwią im odnalezienie się w szumie przedwyborczych wiadomości” – dodaje Fijałek.
W ramach akcji powstaną wywiady radiowe, sondy z mieszkańcami, materiały wideo oraz artykuły prasowe, które będą publikowane w specjalnym serwisie Interii Wybory Samorządowe 2018, a także na antenie radia RMF FM oraz w specjalnym raporcie na rmf24.pl. Odpowiedzi polityków zostaną dodatkowo opatrzone opinią analityków serwisu Demagog.org, sprawdzających prawdziwość deklaracji kandydatów.
„(…) finałem akcji będzie wieczór wyborczy w niedzielę 21 października. Wtedy na antenie RMF i w serwisach Interii podamy wstępne wyniki wyborów, będziemy obecni w sztabach najpoważniejszych partii i porozmawiamy z mieszkańcami wielu miast” – mówi Marek Balawajder, Dyrektor Informacji RMF FM.
Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze