25.09.18, 08:00

Jak optymalizować strony mobilne pod SEO?

Aneta Świderska
Fot.: materiały prasowe

Z racji tego, że coraz więcej użytkowników konsumuje treści i dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych, kluczowe staje się dopasowanie stron do mniejszych ekranów smartfonów i tabletów, optymalizacja ich treści i prędkości działania. Co należy zrobić, żeby witryna była jak najlepiej widoczna w Google? Jakie działania SEO wpisać w stały element działań marketingowych? Artykuł ekspercki Anety Świderskiej, Account Executive Mobile Rockets.

Istnieje szereg działań, które pozwolą skutecznie pozycjonować się na istotne z puntu wyszukiwania frazy. Pozycja strony w SERP’ach (z ang. search engine results page) uzależniona jest od wielu czynników, ale co ważne działania SEO należy prowadzić systematycznie i dynamicznie w celu uniknięcia przykrych niespodzianek.

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na content. Merytoryczny, gramatycznie poprawny i graficznie opracowany tekst na stronie to podstawa. Można zastosować ciekawe zdjęcia, infografiki, podcasty, quizy odpowiednio umieszczone w tekście. Należy pamiętać, żeby nich waga nie zakłócała szybkości wczytywania się strony. Strona powinna być skalowalna, czytelna i funkcjonalna oraz składać się z nieskomplikowanych, prostych szablonów, które wykluczają niepotrzebne elementy. Jeśli użytkownik zatrzyma się na dłużej, to strona uzyska znacznie lepsze wyniki i automatycznie wywinduje wyżej w wyszukiwarce. Google najchętniej kieruje do treści zbudowanej z ok. 2000 wyrazów. Słowa kluczowe powinny być integralną, merytoryczną częścią tekstu, istotną z punktu widzenia użytkownika. Najlepszą praktyką jest napisanie kliku artykułów, które opiszą poszczególne zagadnienia z danej kategorii. Publikacja jednego, obszernego artykułu okaże się raczej męcząca w odbiorze dla czytelnika. Użytkownicy rzadko szukają ogólnych zagadnień, częściej koncentrują się na konkretnej tematyce.

Video, linkowanie, AMP

W celu maksymalizacji funkcjonalności witryny pod kątem UX (user experience) warto zamieścić na niej video. Ten format jest coraz częściej wyszukiwanym elementem na YouTube – drugiej, zaraz po Google najważniejszej wyszukiwarce na świecie. Bardzo istotne jest również linkowanie. Jakościowe linki do filmów, opisów, informacji kontaktowych z pewnością podniosą ocenę strony w oczach użytkowników. Linkowanie wewnętrzne znacznie ułatwi znajdowanie kluczowych treści, oraz poprawi widoczność starszych artykułów, jeżeli zostaną tematycznie powiązane z nowymi. Odpowiednia optymalizacja tytułów i opisów stron (max. 230 znaków w meta tagach) zwiększy współczynnik CTR. Aby zatrzymać czytelnika na swojej stronie jak najdłużej należy skrócić kody HTML, CSS, JS, co przełoży się na szybkość ładowania serwisu. Można również skorzystać z rozwiązania open source od Google, czyli z funkcji AMP (Accelerated Mobile Pages), która pozwoli przekształcić statyczną stronę w łatwo i szybko dostępną dla usera.

Co jeszcze?
Warto uwzględnić w strategii SEO „voice search”. Według prognoz, do 2020 roku wybieranie głosowe będzie stanowić 50% wszystkich wyszukiwań. Aby dopasować treść do tego modelu działania, najlepiej dostarczać w tekście odpowiedzi na pytania: jak, gdzie, kiedy, dlaczego, po co oraz zoptymalizować tzw. long tail czyli wielowyrazowe frazy kluczowe.
Należy zadbać o szyfrowane połączenie HTTPS. Komunikaty typu „niebezpieczna”, „niezabezpieczona” zwiększają współczynnik odrzuceń strony. Coraz większe znaczenie mają także informacje lokalne. Pozytywne opinie o firmie w wizytówkach Google Moja Firma zwiększą wiarygodność. Warto zastosować na witrynie lokalne słowa kluczowe oraz dodać możliwość bezpośredniej rezerwacji usługi/wizyty. Użytkownicy mobile cenią sobie szybki kontakt, dlatego należy dodać aktywny numer telefonu, który po kliknięciu połączy klienta.

Aby witryna była widoczna dla użytkowników mobilnych, należy działać w całym systemie Google, a nie koncentrować się tylko na pozycjonowaniu strony. Dodaj biznes do Google Maps, stwórz stronę w Google+, nagrywaj filmy i dodawaj je na YouTube, zbuduj kampanię reklamową w Google AdWords. Nawet jeśli grupą docelową nie są mobilni userzy, Millenialsi, osoby, które większość spraw załatwiają na smartfonach, ważne jest posiadanie funkcjonalnej strony mobilnej. Zgodnie z mobile-first-indexing z 2018 roku, Google w pierwszej kolejności sprawdza mobilną wersję witryny i to ona decyduje o pozycji w wyszukiwarce, zarówno dla mobile jak i komputerów stacjonarnych.

Aneta Świderska
Account Executive w agencji Mobile Rockets, gdzie odpowiada za nawiązywanie relacji z klientami biznesowymi. Dodatkowo przygotowuje strategię mediową oraz propozycję działań reklamowych biorąc pod uwagę aktualne trendy na rynku reklamy mobilnej. Z branżą związana od blisko dwóch lat. Absolwentka UW na kierunku zarządzanie ze specjalnością marketingową.

Komentarze

Powiązane

06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
28.05.24, 20:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.
24.05.24, 07:39
| radio » informacje | internet » informacje
Bar Paragraf. Nowy podcast w Onecie i w Onet Audio o głośnych sprawach kryminalnych z lat 90.
W każdy piątek w Onet Audio, w Onecie oraz na wybranych platformach podcastowych pojawiać się będzie nowy podcast audio Jana Stanisławskiego i Wojciecha Sroczyńskiego. „Bar paragraf” to podcast o najgłośniejszych sprawach kryminalnych lat 90. Gościem pierwszego odcinka podcastu był Artur Górski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.