05.06.18, 08:00

Krzysztof Czeczot: Naszym największym wyzwaniem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców

Krzysztof Czeczot
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Krzysztofem Czeczotem, pomysłodawcą i producentem największego słuchowiska na świcie "Biblia Audio superprodukcja".

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na Biblię Audio Kids? To naturalna kontynuacja Biblii Audio?

Krzysztof Czeczot: Tak. Już rok temu wypuściliśmy pierwszą taką próbę, tj. Księgę Hioba, gdzie narratorami były dzieci. Ta propozycja świetnie się przyjęła, więc postanowiliśmy kontynuować ten cykl. Póki co powstają dwie płyty, a cała seria będzie liczyć ich 10. 

KW: Czy w epoce multimediów można zainteresować młodych słuchaczy ambitnymi treściami?

KC: Oczywiście, że tak! Należy zaznaczyć, że nasza produkcja „dla dorosłych”, czyli Biblia Audio, została świetnie przyjęta również przez dzieci i młodzież. Mamy nadzieję, że Biblia Audio Kids jeszcze mocniej wpłynie na wyobraźnię młodego słuchacza. To dlatego postawiliśmy na młodszych lektorów oraz nowe warstwy muzyczne i dźwiękowe.  

KW: Treści skierowane do najmłodszych i dotyczące religii to rzadkość. Mimo wyspecjalizowanych mediów chrześcijańskich w Polsce rzadko takie produkcje są nadawane, a jeszcze rzadziej odnoszą sukces. Skąd wynika ten problem – tylko z braku pieniędzy na tego typu produkcje, czy jednak geneza problemu leży zupełnie gdzie indziej?

KC: Nie sądzę, by istniała jednoznaczna odpowiedź na pytanie, dlaczego takie produkcje nie cieszą się popularnością. Być może problem wynika z niezbyt trafnego wyboru metody komunikacji z młodym widzem i słuchaczem. 

KW: Powróćmy do tematu Biblii Audio Kids. Jakie jest największe wyzwanie przy realizacji tego projektu?

KC: Największym wyzwaniem dla nas jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Stąd głównie skupiamy się na sprawach merytorycznych – czyli jakie fragmenty Biblii wybrać, aby były one interesujące dla młodej osoby. Dobór głosów dziecięcych, zmieniona oprawa graficzna, a także promocja naszego wydawnictwa to oczywiście kwestie, które również są dla nas istotne. 

KW: Przytaczane fragmenty Pisma Świętego mają być uzupełniane o teologiczne komentarze, które mają ułatwiać rodzicom rozmowy o Biblii z dziećmi. Nasuwa się pytanie – czy rodzice w ogóle potrafią rozmawiać z dziećmi o religii? W jaki sposób Biblia Audio Kids będzie ułatwiać te rozmowy?

KC: Komentarze Piotra Kosiaka, teologa i biblisty, to przede wszystkim łatwe w odbiorze wytłumaczenie danego fragmentu. Staramy się, by były one jak najbardziej autentyczne, życiowe – to pomoże rodzicom rozpocząć z dziećmi rozmowy o religii. Sam Piotr jest ojcem czterech dziewcząt, także naprawdę wie, jak trafić do młodych słuchaczy.

KW: Jak wygląda produkcja Biblii Audio Kids od kuchni?

KC: Produkcja Biblii Audio Kids to dosyć rozbudowane działanie, bo oprócz płyt CD, które powstają w studio OSORNO, tworzymy serię 13 odcinków filmu promocyjnego. Wideo umieścimy na naszych kanałach na Facebooku i na YouTubie. W każdym odcinku trwającym kilka minut widzowie dowiedzą się, o co chodziło w danym fragmencie Biblii.
Zespół pracujący nad projektem składa się w sumie z kilkunastu osób. Eksperci to cztery fantastyczne dziewczynki: Lenka Omelaniuk, Basia Gural, Zosia i Helenka Wołyniec; oraz jeden chłopiec – Franio Ferenc-Dominik. To nasze gwiazdy. Nad wszystkim czuwa Piotr Kosiak.
Projekt potrwa do końca tego roku i mam nadzieję, że będziemy mogli go kontynuować w kolejnym. 

KW: Żyjemy w dość powierzchownych czasach. Bez wątpienia takie projekty jak Wasze mogą przyczynić się do rozwoju czytelnictwa w Polsce…

KC: Mamy nadzieję, rozwój czytelnictwa (a co za tym idzie – kultury) jest niezwykle ważny dla każdego społeczeństwa.

KW: Dżentelmeni podobno o pieniądzach nie rozmawiają, ale że projekt jest ambitny, to nie sposób zapytać o stronę finansową przedsięwzięcia. To zapewne bardzo kosztowna produkcja…

KC: Nasz projekt wszedł w kolejną fazę rozwoju, w której udaje nam się go finansować tylko i wyłącznie ze sprzedaży naszych nośników. „Koło zamachowe”, które uruchomiliśmy kilka lat temu, jest na tyle rozpędzone, że jesteśmy w stanie utrzymać i rozwijać projekt. A to jest dla nas najważniejsze – stale się rozwijać. 

KW: Po takich dużych przedsięwzięciach i dobrze ocenianych – również przez media komercyjne – nie sposób nie zapytać o dalsze plany… 

KC: Planujemy stworzyć trzy wersje językowe Biblii Audio: hiszpańską, włoską i angielską. Produkcję hiszpańską już rozpoczęliśmy. 

KW: Dziękuję za rozmowę.

Krzysztof Czeczot 
Aktor, autor dramatów, producent słuchowisk, wykładowca PWSFTviT w Łodzi oraz Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi, występował na deskach polskich teatrów, grał w takich filmach, jak: "Gotowi  na wszystko. Exterminator", "Pitbull. Nowe porządki", "Król życia". Od 2013 r. prowadzi firmę producencką OSORNO, jest też pomysłodawcą i producentem największego słuchowiska na świecie: Biblia Audio superprodukcja.

Komentarze

Powiązane

06.12.22, 07:00
| radio » informacje | internet » informacje
Odkryj Pałac Saski. Polskie Radio uruchomiło specjalny serwis internetowy
Polskie Radio i Spółka Celowa Pałac Saski uruchomili serwis internetowy odkryjpalacsaski.pl. Do multimedialnej, interaktywnej podróż przez dzieje utraconych skarbów Warszawy , ma zachęcać nowoczesna narracyjnie strona internetowa projektu.
05.12.22, 17:45
| radio » informacje
Św. Mikołaj poprowadzi poranek w Polskim Radiu Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom przygotowało program z udziałem Świętego Mikołaja. Najmłodsi słuchacze będą mogli również zadać Mikołajowi pytania, a odpowiedzi pojawią się w mediach społecznościowych stacji.
05.12.22, 16:30
| radio » informacje
Radio Nowy Świat rozpoczyna współpracę z Grupą Eurozet. Oferta obejmuje sponsoring i akcje niestandardowe
Radio Nowy Świat rozpoczęło współpracę z Grupą Eurozet. Wspólna oferta handlowa obejmie sponsoring oraz akcje niestandardowe.
05.12.22, 13:36
| radio » informacje
WP Radio nadaje już w DAB+ w siedmiu miastach
Wirtualna Polska wraz z należącym do niej serwisem Open FM uruchomiła nadawanie stacji WP Radio w technologii DAB+. Spółka otrzymała koncesje w Warszawie, Tarnowie, Poznaniu, Toruniu, Rzeszowie, Katowicach oraz Częstochowie.
05.12.22, 09:18
| radio » informacje
Polskie Radio dla Ukrainy z sygnałem sześciu miastach
Polskie Radio dla Ukrainy obecnie emituje sygnał w sześciu miastach Polski: w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu oraz Białymstoku, Przemyślu i Hrubieszowie. Antena dostępna jest również cyfrowo na całym świecie.
05.12.22, 06:00
| radio » informacje
Krzysztof Berenda zdobywcą Nagrody im. Mariana Krzaka
Krzysztof Berenda, dziennikarz ekonomiczny RMF FM i szef warszawskiej redakcji radia, został tegorocznym laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka przyznawanej przez sektor bankowy dziennikarzom zajmującym się tematyką finansową.
02.12.22, 09:35
| radio » informacje
Loteria Świetny Mikołaj, Jesteś u Mikołaja!, pieczenie pierników i świąteczne piosenki w grudniowej ofercie RMF FM
RMF FM kolejny raz organizuje grudniową loterię dla słuchaczy „Świetny Mikołaj”. Wśród nagród są pieniądze oraz prezenty ze sprzętem RTV i AGD. W tym roku akcja wesprze dzieci znajdujące się pod opieką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Przez cały grudzień na antenie pojawiać się będą również specjalne programy.
02.12.22, 07:42
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Waloryzacja dofinansowania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W sumie 2,7 mld zł rekompensaty w 2023 r.
Niespodziewanie, podczas posiedzenia sejmowej Komisji Finansów Publicznych, która odbyła się 30 listopada br., posłowie Prawa i Sprawiedliwości zadecydowali o zwiększeniu dofinansowania mediów publicznych w 2023 r.
02.12.22, 05:00
| radio » informacje
Marcin Meller gospodarzem talk-show w Esce ROCK
Do zespołu realizującego program Eski ROCK dołączył Marcin Meller, historyk, dziennikarz radiowy i telewizyjny, pisarz, autor powieści sensacyjnej „Czerwona Ziemia”.
01.12.22, 12:59
| radio » informacje
Lekko, czyli czas na zmiany. Jerzy Telesiński gospodarzem nowego podcastu Radia Złote Przeboje
Radio Złote Przeboje rozwija swoją podcastową ofertę. 1 grudnia br. pojawił się pierwszy odcinek nowej serii „Lekko, czyli czas na zmiany”, na którą złożą się rozmowy z ekspertami o zdrowym stylu życia. Gospodarzem podcastu jest Jerzy Telesiński.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.