24.05.18, 14:00

Michał Hrebień o NOBOX TV: Naszą siłą są własne pomysły

Michał Hrebień
Fot.: archiwum rozmówcy

Z Michałem Hrebieniem, Prezesem Zarządu Grupy Nucity, nadawcą nowego kanału NOBOX TV, rozmawiał Kuba Wajdzik .

Kuba Wajdzik: Na rynku TV zadebiutował nowy kanał. Skąd wziął się pomysł na kanał jednak zupełnie różny od tych, które są dostępne na naszym rynku?
Michał Hrebień: Pomysł na własny kanał TV zrodził się na początku 2017 r. Jako Nucity Production – producent formatów dla różnych stacji TV, zorientowaliśmy się, że posiadamy bardzo dużo niewykorzystanego kontentu oraz jeszcze więcej pomysłów na programy. Wtedy powstał pomysł, aby produkować coś dla siebie i spróbować sił jako nadawca. Długo analizowaliśmy rynek, nasze możliwości i preferencje widzów i stwierdziliśmy, że powinniśmy stworzyć kanał poradnikowy.

KW: Kto będzie tworzył ofertę stacji?
MH: Ofertę stacji tworzymy sami. Znamy branżę TV od wielu lat, obserwujemy rynek, analizujemy produkcje, które już produkowaliśmy dla innych stacji. Jednak potrzebowaliśmy wsparcia podczas układania pierwszej ramówki, dlatego na pewnym etapie doradzała nam w tej kwestii Małgorzata Golińska.

KW: Stawiacie na własny kontent. Co znajdzie się w początkowej fazie rozwoju kanału?
MH: Tak, oferta NOBOX TV to w 90 proc. produkcje własne. Są to programy o tematyce poradnikowej, ale również rozmowy z ciekawymi ludźmi oraz jeden program muzyczny – koncert życzeń. Do współpracy zaprosiliśmy ciekawych prezenterów, którzy są fachowcami w swoich dziedzinach. W ten sposób powstały programy takie jak „Dobre bo polskie” o przetwórstwie domowym, „Niezłe ziółko” o ziołolecznictwie, „Adam, pomóż!” o majsterkowaniu, czy „Zdrowotne ABC” i „Astrokosmetyka” o zdrowiu i urodzie. Swój program prowadzi również Anna Kalata, która rozmawia ze swoimi gośćmi o swoich pasjach. W ramówce mamy również programy o aktywnym spędzaniu wolnego czasu i porady prawne.

KW: A co z zagranicznymi programami?
MH: W chwili obecnej nie planujemy zakupu zagranicznych formatów. Stawiamy na własną produkcję.

KW: Rozumiem, że stawiacie przede wszystkim na target kobiecy. A mężczyźni też będą mogli coś znaleźć w ofercie kanału?
MH: Oczywiście. Mimo, że ofertę NOBOX TV kierujemy głównie do kobiet, to mężczyźni znajdą coś dla siebie. Tak naprawdę tematyka części naszych produkcji jest skierowana do wszystkich, bo czemu mężczyźni nie mieliby się zainteresować programem o robieniu domowej białej kiełbasy, o stworzeniu żyrandola z globusa, czy chociażby o tym gdzie spędzić wolny czas poza miastem? Jestem pewien, że nasze treści chętnie będą oglądać również panowie, co zresztą już widać po aktywności na portalach społecznościowych.

KW: Rynek TV nie jest z gumy. Wiele ciekawych inicjatyw niestety nie przetrwało próby czasu. Wierzycie w swój pomysł?
MH: Oczywiście, rynek nie jest z gumy. My jednak uważamy, że jest miejsce na jeszcze jeden kanał poradnikowy. Naszą siłą jest to, że mamy własne programy, własne pomysły i nie kupujemy licencji do formatów. Widz przełączając się na nasz kanał ma pewność, że nie zobaczy po raz kolejny odcinka, który widział już na czterech innych kanałach. Myślę, że to jest nasza siła i w tym czynniku upatrywałbym naszego sukcesu. Po roku działalności, chcemy wykazywać się oglądalnością powyżej wymaganego progu dla domu mediowego. Przede wszystkim jednak chcemy, aby marka NOBOX TV zadomowiła się w świadomości widzów w całym kraju.

KW: Jakie są pierwsze opinie widzów i branży?
MH: Bardzo przychylne. Ludzie piszą do nas oraz bezpośrednio do naszych prezenterów. Jest odzew na portalach społecznościowych. Poza tym, o starcie naszego kanału napisało wiele branżowych (i nie tylko) portali. Jest również krytyka kanału, ale bardzo konstruktywna. Widzowie piszą co by poprawili w nadawaniu, jakie by chętnie widzieli programy na antenie itp. Te uwagi dotyczą niuansów. Dla przykładu dostajemy informacje, że logo na wizji jest trochę za duże, lub że jest problem z EPG. Są to dla nas bardzo istotne informacje, z których chętnie korzystamy.

KW: Własny kontent kosztuje. Z czego będzie utrzymywać się kanał?
MH: Oczywiście, własny kontent kosztuje, lecz przez lata produkcji dla zewnętrznych podmiotów, wypracowaliśmy sobie procedury pozwalające na oszczędności. Kanał będzie się utrzymywał z reklam, sponsoringu oraz aktywności PREMIUM SMS i IVR. Posiadamy również własną markę telesprzedażową – SHOPER TV. W chwili obecnej trwają rozmowy z domem mediowym, jest jednak jeszcze za wcześnie by mówić o szczegółach.

KW: Kanał jest dostępny na Multipleksie Katowice Kosztowy. To dość odważne wejście na NTC. Gdzie jeszcze jesteście dostępni?
MH: Naszą dystrybucją zajmuje się firma DELEGATA. Wraz z nimi stworzyliśmy plan dystrybucji na najbliższy rok. Śląski Multipleks jest pierwszym krokiem w realizacji tego planu. W chwili obecnej jesteśmy dostępni w EVIO, SGT, PLIX tak więc mamy otwartą drogę aby połączyć się z sieciami kablowymi w całym kraju. Takie są nasze plany.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

05.12.22, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Warner Bros. Discovery tworzy salę kinową dla swoich pracowników
W głównej siedzibie Warner Bros. Discovery w Polsce przy ul. Wiertniczej powstanie sala kinowa dostępna dla wszystkich pracowników. Będzie miała pojemność prawie 50 osób. Otwarcie sali kinowej zaplanowane jest na wiosnę 2023 r.
03.12.22, 19:32
| telewizja / VOD » informacje
Kolejna edycja konkursu Wirtuozi V4+. Międzynarodowy Talent Show 2022
TVP Kultura i TVP Kultura 2 startują z kolejną edycją konkursu „Wirtuozi V4+. Międzynarodowy Talent Show 2022”. Program będzie emitowany w piątki: 2, 9 oraz 16 grudnia br. Program poprowadzi Ida Nowakowska-Herndon.
02.12.22, 13:20
| telewizja / VOD » informacje
Krucjata, czyli serial o zabójstwach na TVP VOD
21 listopada br. na TVP VOD pojawił się pierwszy odcinek serialu ,,Krucjata”. Seria opowiada o pracy komisarza Jana Góry oraz innych funkcjonariuszy, badających kwestie kryminalne. 
02.12.22, 11:00
| telewizja / VOD » informacje
Cztery nowe kanały w Polsat Box i w Polsat Box Go
W Polsat Box oraz w serwisie Polsat Box Go pojawiły się cztery nowe kanały w jakości 4K: Love Nature 4K, MyZen TV 4K, Museum TV 4K i Travelxp 4K. Kanały dostarczają nowe treści. 
02.12.22, 07:42
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Waloryzacja dofinansowania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W sumie 2,7 mld zł rekompensaty w 2023 r.
Niespodziewanie, podczas posiedzenia sejmowej Komisji Finansów Publicznych, która odbyła się 30 listopada br., posłowie Prawa i Sprawiedliwości zadecydowali o zwiększeniu dofinansowania mediów publicznych w 2023 r.
01.12.22, 09:43
| telewizja / VOD » informacje
Nowe codzienne pasmo familijne w ofercie TVP Kultura
8 grudnia br. o godz. 18:15 TVP Kultura rozpocznie emisję nowego pasma filmowego dla całej rodziny. W ofercie cyklu znajda się popularne produkcje, a wśród nich m.in.: „Paddington”, „Paddington 2”, a także najpopularniejsze polskie komedie. 
01.12.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Netflix wprowadza pilotażowo system dodatkowych wynagrodzeń dla twórców
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
01.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Kurierzy w wiosennej ramówce TV Puls
Telewizja Puls przygotowuje nowy serial fabularno-dokumentalny „Kurierzy”. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia br. I sezon będzie liczył 40 odcinków.
30.11.22, 12:46
| telewizja / VOD » seriale
Matka. Nowy serial według pomysłu Igora Brejdyganta w Polsat Box Go
30 listopada br. w Polsat Box Go pojawi się pierwszy odcinek nowego thrillera psychologicznego według pomysłu Igora Brejdyganta i w reżyserii Piotra Trzaskalskiego – „Matka”. W obsadzie znaleźli się m.in.: Olga Bołądź, Łukasz Simlat, Marcin Kowalczyk, Maria Pakulnis i Olaf Lubaszenko.
30.11.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Lipowo. Zmowa milczenia. Premiera serialu Player Original w 2023 roku
Player na 2023 r. zaplanował premierę kryminału obyczajowego „Lipowo. Zmowa milczenia”. Nowy serial jest adaptacją książki Kasi Puzyńskiej „Motylek”.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.