03.04.18, 08:00

Agnieszka Bania: JAZZ powstał z miłości do pięknej muzyki

Logo stacji
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Agnieszką Banią, założycielką i właścicielką JAZZ, pierwszego polskiego kanału TV z muzyką jazzową.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na taką stację TV? W Polsce raczej panuje moda na tworzenie stacji TV z zupełnie innymi gatunkami…
Agnieszka Bania: Pomysł zrodził się z miłości do pięknej muzyki, jaką jest jazz. Na polskim rynku muzycznym nie ma miejsca, w którym skupiało by się jazzowe środowisko. Trzeba sobie szczerze powiedzieć, że YouTube to nie jest odpowiednie miejsce do promocji tego gatunku. Większość melomanów muzyki jazzowej nie jest w stanie ogarnąć wszystkich wydarzeń jazzowych, koncertów oraz poznać twórczość różnych muzyków prezentujących gatunek. JAZZ pokaże w jednym miejscu muzykę jazzową, której nie trzeba będzie szukać po różnych miejscach w Internecie.

KW: Rozumiem, że w założeniu będzie to stacja z wysokiej półki?
AB: Pragniemy aby JAZZ nie był tylko zwykłą stacją muzyczną, lecz by stał się miejscem szerzenia kultury wyższej. W JAZZ będzie można zobaczyć koncerty z najlepszych w Polsce sal koncertowych (NOSPR, Filharmonia Narodowa, ICE Kraków, NFM Wrocław i inne).
W JAZZ góruje jazz aż w 75 proc., następnie muzyka współczesna i improwizowana -bardziej zbliżona do jazzu. Oczywiście ważną rolę stanowi publicystyka na którą składają się wywiady, reportaże, zapowiedzi, relacje z wydarzeń.
JAZZ tworzą ludzie, którzy widzą potrzebę istnienia takiego medium. Cały czas poszerzamy grono współpracowników.

KW: Rynek stacji muzycznych prezentujących okolice jazzu jest ubogi. Obecnie w niektórych sieciach można znaleźć Stingray Djazz, a kiedy startowała Wizja TV pojawił się na jakiś czas Bet On Jazz. Czy tego typu stacje naprawdę są niszą rynkową?
AB: Ciężko stwierdzić czy jest to niszowa stacja. Na pewno muzyka nie jest niszowa, a budując program nie zastanawiałam się nad tym, czy JAZZ będzie niszowy, tylko sukcesywnie dążę do zintegrowania całego środowiska, tak aby jazz w Polsce był odpowiednio pokazywany i promowany.

KW: Ambitne projekty medialne mają problem nie tylko z rozwojem, ale i utrzymaniem się. Liczycie tylko na abonentów i reklamy? A może powinien istnieć także stały model wspierania przez instytucje państwowe ciekawych projektów medialnych?
AB: Myślę, że ciekawy i dobrze robiony program zawsze przyciągnie odpowiednich sponsorów i reklamodawców. JAZZ to stacja dla klienta premium. Osoby słuchające jazzu nie przełączają kanałów. Ekskluzywne marki będą mogły zostać mecenasami wydarzeń jazzowych, a reklamodawcy marek premium będą mieli odpowiednie miejsce do pokazania swoich produktów. Dzięki lokowaniu produktu najwięksi w Polsce i na świecie producenci instrumentów, nagłośnienia, sprzętu odsłuchowego i innych, będą mieli okazję, aby najlepsi w Polsce muzycy jazzowi w odpowiedni sposób eksponowali ich produkty.
Dotacje państwowe? Nie wiem czy warto zastanawiać się nad takim rozwiązaniem. Nie mam informacji, czy coś takiego istnieje i czy nie zakłóciłoby to swobody realizacji projektu.

KW: Jazz w Polsce ma nie tylko duże grono wielbicieli, ale również i piękną historię. Podejrzewam, że chcielibyście być mostem pomiędzy historią, teraźniejszością a przyszłością w muzyce jazzowej. Czy się mylę?
AB: Nie myli się Pan. Chcemy pokazywać na naszej antenie również archiwalne materiały video. Na naszej antenie emitujemy nagrania młodych muzyków jazzowych jak i muzyków posiadających dorobek artystyczny.

KW: Gdzie obecnie już można odbierać kanał?
AB: Obecnie jesteśmy dostępni dla abonentów sieci VECTRA w pakietach platynowym i złotym oraz pakiecie biznes. Poczyniliśmy duże inwestycje, które pozwoliły nam połączyć się węzłami dystrybucyjnymi 4DC, SGT, WRIX oraz ciągle planujemy nowe łącza, aby program docierał do wszystkich melomanów jazzu. Jesteśmy już przygotowani do obecności na platformach cyfrowych.

KW: Jakie są pierwsze sygnały branży TV oraz środowiska jazzowego?
AB: Środowisko jazzowe bardzo pozytywnie zareagowało na JAZZ. Artyści chętnie promują się na naszej antenie. Bardzo liczne wiadomości otrzymujemy od widzów kochających jazz, którzy bardzo ciepło o nas piszą, za co bardzo dziękujemy.

KW: I na koniec najważniejsze pytanie. Płyta jazzowa przy której najchętniej się budzę i zasypiam to... 
AB: Ciężko teraz stwierdzić, można odpowiedzieć na to pytanie, w zależności co pokazuje JAZZ :)

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

01.12.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Netflix wprowadza pilotażowo system dodatkowych wynagrodzeń dla twórców
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
01.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Kurierzy w wiosennej ramówce TV Puls
Telewizja Puls przygotowuje nowy serial fabularno-dokumentalny „Kurierzy”. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia br. I sezon będzie liczył 40 odcinków.
30.11.22, 12:46
| telewizja / VOD » seriale
Matka. Nowy serial według pomysłu Igora Brejdyganta w Polsat Box Go
30 listopada br. w Polsat Box Go pojawi się pierwszy odcinek nowego thrillera psychologicznego według pomysłu Igora Brejdyganta i w reżyserii Piotra Trzaskalskiego – „Matka”. W obsadzie znaleźli się m.in.: Olga Bołądź, Łukasz Simlat, Marcin Kowalczyk, Maria Pakulnis i Olaf Lubaszenko.
30.11.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Lipowo. Zmowa milczenia. Premiera serialu Player Original w 2023 roku
Player na 2023 r. zaplanował premierę kryminału obyczajowego „Lipowo. Zmowa milczenia”. Nowy serial jest adaptacją książki Kasi Puzyńskiej „Motylek”.
29.11.22, 19:00
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyła kolejna edycja konkursu na film dokumentalny w ramach Festiwalu „Pamięć i Tożsamość”
23 listopada br. ruszyła kolejna edycja konkursu na projekt filmu dokumentalnego, organizowanego w ramach III Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany przez Telewizję Polską.
29.11.22, 11:26
| telewizja / VOD » informacje
Warner Bros. Discovery kupiło prawa do mistrzostw świata w lekkoatletyce
Warner Bros. Discovery nabyło prawa do transmisji mistrzostw świata w lekkoatletyce na 45 rynkach w Europie, w tym również w Polsce. Najważniejsze lekkoatletyczne wydarzenie 2023 r. rozegrane zostanie w Budapeszcie w okresie od 19 do 27 sierpnia.
29.11.22, 00:21
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Arabia Saudyjska hitem weekendu
Hitem weekendu był sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.
28.11.22, 21:00
| telewizja / VOD » informacje
Serial Wednesday w warszawskim bistro Charlotte
Od 23 do 25 listopada br. w warszawskim bistro Charlotte na placu Zbawiciela miała miejsce akcja promująca serial Netflix ,,Wednesday”.
28.11.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje
Bartosz T. Wieliński reprezentantem Gazety Wyborczej w europejskim sojuszu gazet LENA
Od listopada br. nowym przedstawicielem “Gazety Wyborczej” w Leading European Newspaper Alliance (LENA) jest Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika i szef działu Świat.
28.11.22, 10:15
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji 99-Gra o wszystko
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji „99 – Gra o wszystko” z udziałem gwiazd stacji TTV. Bohaterowie programu będą konkurować ze swoimi sympatiami. Seria na antenie pojawi się wiosną przyszłego roku.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.