20.03.18, 10:00

Bauer uruchamia Zasięgowy Model Planowania Magazynów

Logo firmy
Fot.: materiały prasowe

Wydawnictwo Bauer uruchamia projekt badawczy pod nazwą: Zasięgowy Model Planowania Magazynów. To nowe narzędzie plannerskie, uzupełniające w stosunku do Polskich Badań Czytelnictwa.

Powodem wprowadzenia na rynek nowych narzędzi jest konieczność dostarczenia nowej jakości danych o zasięgu prasy jako medium reklamowego. „Przygotowanie Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów (ZMPM) zostało poprzedzone licznymi konsultacjami z domami mediowymi oraz klientami reklamowymi. Diagnozowaliśmy przyczyny redukcji udziału magazynów w budżetach reklamodawców, a także pytaliśmy o potrzeby oraz o oczekiwania wobec wydawnictw prasowych” – mówi Izabela Sarnecka, szefowa Biura Reklamy Bauera. „Naszym obowiązkiem, jako największego wydawcy magazynów, jest komunikowanie ich mocnych stron (takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania), jak i wskazanie policzalnej pozycji oraz kierunku, w którym zmierzają” – dodaje Sarnecka.

Wydawnictwo Bauer, opracowując oryginalną metodologię badań służących bardziej skutecznemu mierzeniu magazynów chciałoby wzmocnić tworzenie nastawionych na maksymalizację zasięgu dotarcia mediaplanów prasowych, aby tytuły prasowe wszystkich wydawców działających w Polsce były częściej i chętniej planowane przez reklamodawców.

Celem Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów jest: stworzenie nowego standardu zasięgu magazynów, wskazania na efektywność kampanii prasowych; urealnienie wskaźników zasięgowych poprzez powiązanie ich ze sprzedażą; ujęcie zwyczajów czytelniczych w badaniu oraz w konstrukcji wskaźników ; stworzenie GRP opartego na kontakcie z reklamą, a nie tylko na zasięgu nośnika oraz pokazanie prasy jako medium zapewniającego częstotliwość efektywną, generowaną również przez kolejne odsłony jednej emisji reklamy.

Przygotowany przez Wydawnictwo Bauer Zasięgowy Model Planowania Magazynów jest realizowany przy wsparciu: Group M - grupy negocjacyjnej oraz Kantar Millward Brown - instytucji badawczej.

Wynik badań, realizowanych metodą kwestionariuszową oraz za pomocą Eyetracker, składa się z dwóch nowych wskaźników: ReachNet (mierzący zasięg magazynu poprzez przemnożenie sprzedaży egzemplarzowej i liczbę czytelników na egzemplarz; uwzględnia także parametr przejrzenia magazynu) oraz adGRP (wskazujący na liczbę odsłon reklamy w kampanii).
Badanie przeprowadzono własnym staraniem i kosztem dla 100 tytułów prasowych, nie zawężając badania do pism wydawanych przez Bauera. Inicjatywa badawcza Wydawnictwa Bauer ma charakter otwarty.

Komentarze

Powiązane

04.12.24, 12:56
| prasa » informacje | internet » informacje
Dziennik Zachodni z nową stroną główną. Początek zmian w serwisach regionalnych Polska Press Grupy
Od 4 grudnia br., Polska Press Grupa rozpoczyna cyfrową transformację swoich serwisów. Na początku zmiany zostały wprowadzone na stronie głównej serwisu Dziennikzachodni.pl. Działania te prowadzone są pod hasłem „Tutaj wszystko”. Zmienił się wygląd oraz architektura strony. Zmiany będą wprowadzane sukcesywnie także w kolejnych serwisach regionalnych, tematycznych oraz serwisie Nasze Miasto.
04.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
03.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
02.12.24, 14:10
| prasa » informacje | internet » informacje
Czysta Moc. Wyborcza.biz chce obalić mity o odnawialnych źródłach energii
W poniedziałek, 2 grudnia br. Wyborcza.biz rozpoczęła projekt "Czysta Moc”, w którym ma obalać mity i edukować o odnawialnych źródłach energii. Na cykl złożą się artykuły, infografiki i materiały wideo. Oprawę graficzną tekstów przygotował rysownik Andrzej Rysuje.
02.12.24, 11:06
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Andrzej Mężyński szefem Forsal.pl
Na początku grudnia br., Andrzej Mężyński objął stanowisko kierownika Forsal.pl, serwisu ekonomicznego. Jego 20-letnie doświadczenie dziennikarskie oraz znajomość nowoczesnych trendów w mediach mają przyczynić się do dalszego rozwoju portalu.
02.12.24, 06:30
| prasa » ludzie
Michał Szadkowski redaktorem naczelnym Newsweeka
1 grudnia br., Michał Szadkowski obejmie stanowisko redaktora naczelnego „Newsweeka” i jako szef wszystkich tytułów wydawanych pod marką Newsweeka będzie odpowiedzialny za tygodnik „Newsweek Polska”, serwis Newsweek.pl oraz wydania tematyczne tygodnika.
02.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
01.12.24, 12:15
| prasa » ludzie
Agata Rajmuniak awansowała w Wyborczej
 Agata Rajmuniak została zastępczynią dyrektora ds. strategii subskrypcji “Wyborczej”. W nowej roli jest odpowiedzialna za działania operacyjne w kluczowych obszarach dotyczących prenumeraty cyfrowej serwisów internetowych tytułu.
01.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
30.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.