06.03.18, 16:00

Kluczowe decyzje. Spot PKO Banku Polskiego w reżyserii Tomasza Bagińskiego

Tomasz Bagiński wyreżyserował nowy spot PKO BP
Fot.: materiały prasowe

PKO Bank Polski rozpoczyna emisję spotu wizerunkowego. Do jego stworzenia zaproszony został nominowany do nagrody Oscara reżyser i animator, Tomasz Bagiński, Platige Image. W postać przewodnika po decyzjach wcielił się aktor Adam Cywka. W spocie pojawił się też Maciej Musiał, który będzie twarzą komunikacji skierowanej do klientów młodych. 

Nowy spot wizerunkowy PKO Banku Polskiego ma być podróżą po świecie decyzji. Głównym bohaterem filmu jest chłopiec, który zwierza się ojcu, że chce zostać kosmonautą. Ojciec pokazuje mu na czym polega podejmowanie decyzji na przykładzie członków rodziny – siostry, mamy, babci, a nawet przodków uwiecznionych na portretach. Każda decyzja, czy to dotycząca doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby, może okazać się kluczowa. Przekonuje, że decyzji innych osób nie należy oceniać, ale starać się je zrozumieć. Jedne warto podjąć, inne mogą jeszcze zaczekać, lecz każda dobrze podjęta decyzja może przyczynić się do budowania lepszego jutra. Właśnie taka jest rola banku, który uczestniczy w codziennych decyzjach Polaków i stara się ich wspierać.

Spot „Kluczowe decyzje” zawiera wiele nawiązań do polskich tradycji oraz do szlacheckich i romantycznych korzeni. Na ścianie z portretami przodków, znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego. Starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii, w Nieborowie. Wszystko to w nowoczesnej formule, łączącej przeszłość z przyszłością.

Wychodzę z założenia, że pracując nad każdą formą filmu, także nad reklamą, warto rozważyć, jakie fundamentalne prawdy funkcjonują w danym kraju i kręgu kulturowym” – mówi Tomasz Bagiński, reżyser, Platige Image. „Po pierwsze, chcieliśmy odbić się od prostej rzeczy, od tego jak decyzje determinują przyszłość. Po drugie – mówimy o PKO Banku Polskim, największym banku w naszym kraju, więc nie ma powodu, by nie mówić o polskości. Warto umieścić motyw decyzji w trochę czarodziejskiej, ale jednak Polsce. Przedstawiamy tradycyjną, wielopokoleniową rodzinę, stawiamy na szlacheckie akcenty” – dodaje Bagiński.

Polskość pokazana, jako tradycja połączona z nowoczesnością i technologią, tworzy kanwę opowieści, której pierwszy plan stanowią rodzinne wartości i dobra relacja ojca z synem. „Pisząc skrypt do spotu wizerunkowego dla PKO Banku Polskiego, chcieliśmy pokazać, że bank ma odpowiedź na niemal każdą życiową potrzebę i może być blisko codziennych decyzji każdego człowieka. Jest jak wspierający ojciec, z którym zawsze możemy porozmawiać, towarzyszy nam w podejmowaniu decyzji, rozumie nas. Tworząc spot, poszukiwaliśmy też terytoriów wizualnych, które nie były jeszcze wykorzystywane przez banki. Dlatego przystaliśmy na wizję reżysera, by za pomocą akcentów onirycznych, światła przepuszczonego przez kolorowy witraż, olbrzymich figur czy nakładających się ujęć, pokazać świat, znany przez chłopca, lecz widziany na nowo, przez pryzmat jego wyobraźni” – mówi Łukasz Witkiewicz, Head of Creative, Agencja Warszawa.

W postać ojca – przewodnika po decyzjach – wcielił się aktor Adam Cywka. Nawiązanie do innych materiałów banku, stanowi udział w spocie Macieja Musiała, jako poety romantycznego na jednym z portretów. Aktor występuje równolegle w najnowszych reklamach banku, promujących Konto dla Młodych.

Muzykę do spotu napisał młody polski kompozytor, producent i multiinstrumentalista, Pawbeats. Scenografię stworzył Jeremi Brodnicki. Spot wyprodukowany został przez dom produkcyjny Dobro, postprodukcją zajął się Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Główny spot wizerunkowy trwa 100 sekund i będzie emitowany w internecie i kinach w całej Polsce. 30-sekundowy zobaczymy w telewizji. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca br.

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 17:30
| reklama & PR » informacje
Marki SEAT i CUPRA w wyniku przetargu wybierają 24/7Communication
W wyniku przetargu, marki SEAT i CUPRA rozpoczęły współpracę z agencją 24/7Communication. 
01.12.24, 21:56
| reklama & PR » informacje
Najnowszy raport Elephate o źródłach ruchu na stronach polskich firm SaaS
Agencja Elephate zaprezentowała nowy raport „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” edycja 2024. Publikacja powstała na podstawie analizy danych 371 stron internetowych firm działających w modelu Software as a Service (SaaS) z 40 różnych branż. Celem raportu jest szczegółowe przyjrzenie się źródłom ruchu oraz ukazanie trendów marketingu cyfrowego w polskim sektorze SaaS. Pod patronatem portalmedialny.pl. 
30.11.24, 14:31
| reklama & PR » informacje
Graj o nagrody śpiewająco! Konkurs NAN 2 dla klientów sieci Lidl
Agencja UNIQUE ONE przygotowała dla marki NAN 2 konkurs w sieci sklepów Lidl oparty na zgłoszeniach SMS.
30.11.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Loteria Klarny z okazji Black Friday szeroko promowana
Klarna ruszyła z loterią, w której do zdobycia są vouchery na wakacje, zakupy online w sklepach oraz bilety do kina. Akcja potrwa do 15 grudnia br. i jest prowadzona przez agencję Smolar.
29.11.24, 14:00
| reklama & PR |
Nowa odsłona Oranżady Party. LoveBrands Group odświeża komunikację Oranżady Hellena
Agencja LoveBrands Group opracowała nową kampanię dla Oranżady Party marki Oranżada Hellena, która obejmuje odświeżony key visual, hasło, działania w zakresie influencer marketingu, digital oraz konkurs konsumencki. 
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 08:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Wiśniewski w zespole agencji *ancy
Michał Wiśniewski zasilił dział Business Development w Ancymonach (*ancy).
29.11.24, 01:00
| reklama & PR » ludzie
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
28.11.24, 13:00
| reklama & PR |
Hannibal Lecter na tropie dawców szpiku w kampanii DKMS z influencerami
Hannibal Lecter stał się inspiracją do mrocznej kampanii przygotowanej przez Lifetube dla Fundacji DKMS, wspierającej dawców szpiku. W projekt zaangażowali się młodzi influencerzy, w tym aktor Maciek Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.
28.11.24, 12:15
| reklama & PR |
Woda opadła, psy zostały: Kampania na rzecz odbudowy schronisk
Ponad 1,3 mln zł potrzeba, aby odbudować schroniska w województwach dolnośląskim i opolskim, które ucierpiały podczas powodzi, odbierając bezdomnym psom ich azyl. Kampania „Woda opadła, psy zostały” ma na celu zebranie funduszy na remont i przywrócenie tych miejsc do stanu sprzed katastrofy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.