14.02.18, 13:00

Farmacja ponownie na czele rankingu największych reklamodawców w TV

Najaktywniejsi reklamodawcy rok do roku
Fot.: materiały prasowe

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 r. ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Co ciekawe, ranking zamyka również firma z tego samego sektora – GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile oraz Orange S.A., do zestawienia dołączył inny telekom – Polkomtel S.A.

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-procentowy udział w TOP 10 oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41 proc.). Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 r., wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna – Polkomtel S.A. (+49 proc.) – nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.
„Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22 proc., co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Warto zwrócić uwagę na trend zmniejszającej się różnicy pomiędzy GRP Aflofarmu, a GRP pozostałych firm. W 2015 r. przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 r. było to ponad 100 proc., natomiast w tym jest to około 92 proc.” – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym 2017 r. znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble. „Większość reklamodawców w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku nie zmieniło swojej pozycji. Jedynie Procter & Gamble przesunął się w rankingu o jedną pozycję w górę, spychając przedstawiciela sektora handlowego - Lidla na siódme miejsce” – dodaje Zientek, Group Account Director, Codemedia. W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. z zestawienia najaktywniejszych reklamodawców w telewizji wypadły dwie marki operatorów komórkowych - Orange i T-Mobile. „Należy zauważyć, że marka T-mobile nie znalazła się już w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 r. Miejsce Orange i T-mobile zajął branżowy konkurent – Polkomtel. Gdyby potraktować Polkomtela i Polsat łącznie ich pozycja w rankingu wyglądałaby jeszcze bardziej imponująco, bo zajmowali by czwartą pozycję” – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 punkt procentowy). „Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3 proc. na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4 proc.. Jest to na pewno pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku prawie 4 proc. Tuż za rankingiem (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności rdr zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie 2-krotnie (+95 proc.), także w kolejnym zestawianiu dominacja kategorii farmaceutycznej może być jeszcze bardziej widoczna” – podsumowuje Zientek.

W porównaniu zestawienia za pierwsze półrocze 2017 r. w rankingu obejmującym cały rok zabrakło firmy PepsiCo, która wówczas zajmowała ostatnie miejsce, a obecnie znalazła się poza TOP 10, na pozycji trzynastej.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

Komentarze

Powiązane

22.07.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Heinz Zero - dla tych, którzy nie potrzebują dodatkowego słodzenia. Peppermint dla marki Heinz
Agencja Peppermint prowadzi kampanię promującą ketchup marki Heinz pod hasłem „Heinz Zero - dla tych, którzy nie potrzebują dodatkowego słodzenia”. 
22.07.24, 10:07
| reklama & PR » informacje | reklama & PR » ludzie
Magdalena Anisiewicz i Janusz Kotoński awansowali w OneMulti
Agencja OneMulti awansowała na stanowiska account executive swoich dwóch pracowników - Magdalenę Anisiewicz i Janusza Kotońskiego. 
22.07.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Najlepsza feta tylko z Favitą! Konkurs marki Favita z portfolio Mlekovity
15 lipca br. wystartował konkurs „Najlepsza feta tylko z Favitą!” promujący produkty marki Favita z portfolio Mlekovity. Za akcję odpowiada agencja First Line Polska sp. z o.o. 
21.07.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
STS Partnerem Czołowym Pogoni Szczecin
TS został Partnerem Czołowym i oficjalnym bukmacherem Pogoni Szczecin. Umowa obowiązuje do końca sezonu 2026/27.
21.07.24, 14:00
| reklama & PR » informacje
Dolina Dobra rozpoczęła kampanię „ŚniadaTAK”
Dolina Dobra ruszyła z akcją „ŚniadaTAK”. Kampania koncentruje się na sposobach przygotowywania śniadań.
20.07.24, 19:02
| reklama & PR » informacje
Marka Tygryski współpracuje z Grupą JuraPark w nowej akcji dla Lidla
Marka Tygryski stawia na multibranding. Producent chrupek kukurydzianych przygotował akcję dla sieci Lidl we współpracy z Grupą JuraPark. 
20.07.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
STS przedłużył umowę z Rakowem Częstochowa
STS kontynuuje współpracę z Rakowem Częstochowa. Nowy kontrakt będzie obowiązywać przez dwa najbliższe sezony. 
19.07.24, 13:30
| reklama & PR » informacje
Vinted i UM nawiązały współpracę
UM wygrał przetarg Vinted. Pierwsza wspólna kampania rozpocznie się w okresie wakacyjnym.
19.07.24, 11:30
| reklama & PR » informacje
Agnieszka Sienkiewicz w spocie reklamowym Bioliq
Marka Bioliq rozpoczęła nową kampanię reklamową. W spocie marki wystąpiła Agnieszka Sienkiewicz.
19.07.24, 10:30
| reklama & PR » informacje
Nie rozczarujesz się! Mars Wrigley z kampanią reklamową batonu lodowego Snickers
Ruszyła szeroko zasięgowa kampania batonów lodowych Snickers. Mars Wrigley prezentuje spoty reklamowe utrzymane w wakacyjnym klimacie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 23.08.24

Do zdobycia komplet książek - "Agent. Zakładniczka" oraz "Agent. Okup".

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.